Toon posts:

Internet met Draytek 2500 werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat ik mijn draytek 2500 router niet meer aan de praat krijg qua internetverbinding. Het netwerk doet het wel gewoon.

Ik had de firmware geupdate naar versie 2.5.0, zonder eerst een backup te maken van me oude instellingen want ik had wel vaker en dit ging altijd zonder problemen.

Ik heb Tiscali Live! via BaByXL en alle instellingen volgens deze pagina ingesteld. Als ik de instellingen heb ingevoerd komt de status er zo uit te zien. Hierop kan je zien dat ik geen IP adres krijg van de DHCP server. :S

Voor de duidelijkheid, ik zit nu op me oude Zyxel ADSL modem te internetten.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

1) kan je de router pingen (de draytek dus)
2) kan je op de webpagina van de router komen? (de config pagina dus)
3) geeft ie daar aan dat de ATM verbinding OK is? En dat de PPPoA verbinding goed is? Is alles op je "online status" pagina wel groen?
4) krijg je IP via DHCP van de router? Staat daar dan ook de default gateway goed ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
1.) Ja
2.) Ja
3.) Zie dit screenshotje wat ik heb gemaakt
4.) Moet wel, doet het niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 11:24:
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat ik mijn draytek 2500 router niet meer aan de praat krijg qua internetverbinding. Het netwerk doet het wel gewoon.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb zelfde probleem met een Draytek 2600we

HELP !

Verwijderd

Ja, daar kan dus niemand wat mee. Zomaar een kick met "ik heb het ook" wil ik niet zien.

Neem Starten van topics in NT *lezen* en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door en doe eens een poging volgens onze regels een topic te starten. Let ajb even op dingen als vooronderzoek en informatievoorziening.

Dit topic is gesloten.