Netwerk aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:17
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/nt_cross.gif

1, 2 zijn dus RX en 3 en 6 TX toch?

Ik ben nu aan het meten geweest, (aan een netwerkkaart (3com 900b)) en de weerstand tussen 1 en 2 is 0 ohm en tussen 3 en 6 ook.

Deze weerstand mag toch geen 0 zijn? Of meet ik nu verkeerd?

Verder heb ik tussen draad 7 en 8 doorgemten hier is ongeveer 120 ohm (met elkaar, met 1 en 2 en met 3 en 6), waarvoor zijn deze draden. Ik had ergens gelezen dat deze alleen voor 100mbit zijn.

if broken it is, fix it you should

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
10/100Base-T:
Pin Name Description
1 TX+ Transmit Data+
2 TX- Transmit Data-
3 RX+ Receive Data+
4 n/c Not connected
5 n/c Not connected
6 RX- Receive Data-
7 n/c Not connected
8 n/c Not connected
100 Mbit gebruikt dus alleen 1,2,3,6. (Maar alle 8 aders goed hebben is wellicht wel slim voor de toekomst).

Verder snap zit er geen nut in het meten van 2 verschillende aansluitingen. Je moet bij elke kant dezelfde draad testen om te controleren of deze niet onderbroken is. En een weerstand van 0 Ohm is laag, en dat mag uiteraard juist wel.

Ik snap eigenlijk je punt niet, want qua theorie is er wel meer te vinden dan dat ene plaatje.
elgringo schreef op 26 juni 2004 @ 11:03:
(met elkaar, met 1 en 2 en met 3 en 6), waarvoor zijn deze draden. Ik had ergens gelezen dat deze alleen voor 100mbit zijn.
Beetje mierenneuken, maar die zijn niet alleen voor 100 Mbit, maar alleen die draden zijn nodig voor 100Mbit. (zoals jij het zegt klinkt het net of 10Mbit niet over die draden mag).

[ Voor 33% gewijzigd door Voutloos op 26-06-2004 11:14 ]

{signature}

Verwijderd

Google: 1000baseT 100baseT 10baseT pinout TX+ TX- RX+ RX-:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
RJ45 (Twisted pair networking)

Pin      Wall socket    Function -    Function -
         wire colour    MDI devices   MDIX devices

Pin 1    White/Orange    TX+           RX+
Pin 2    Orange          TX-           RX-

Pin 3    White/Green     RX+           TX+
Pin 6    Green           RX-           TX-

Pin 4    Blue            BD3+          BD4+
Pin 5    White/Blue      BD3-          BD4-

Pin 7    White/Brown     BD4+          BD3+
Pin 8    Brown           BD4-          BD3-
Pins 1,2,3,6 are used in 10BaseT (10Mb/s) and 100BaseT (100Mb/s) networking.
All pins are used in 1000BaseT (1000Mb/s) networking.

TX = Transmit RX = Receive BD = Bidirectional

Workstation network cards are MDI devices. Hubs are MDIX (crossover) devices.
To connect PCs and hubs together use straight-through wiring.
To connect e.g. two hubs or two PCs together use cross-over wiring (many hubs have a port which can be switched between MDI and MDIX).

Zie ook:
http://www.rodmac.pwp.blueyonder.co.uk/Network%20Cards.htm
http://www.eed.usv.ro/~prodan/arhive/RETELE/Cabluri.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 11:35 ]

• elgringo
Voutloos schreef op 26 juni 2004 @ 11:11:
[...]

100 Mbit gebruikt dus alleen 1,2,3,6. (Maar alle 8 aders goed hebben is wellicht wel slim voor de toekomst).

Verder snap zit er geen nut in het meten van 2 verschillende aansluitingen. Je moet bij elke kant dezelfde draad testen om te controleren of deze niet onderbroken is. En een weerstand van 0 Ohm is laag, en dat mag uiteraard juist wel.

Ik snap eigenlijk je punt niet, want qua theorie is er wel meer te vinden dan dat ene plaatje.

[...]

Beetje mierenneuken, maar die zijn niet alleen voor 100 Mbit, maar alleen die draden zijn nodig voor 100Mbit. (zoals jij het zegt klinkt het net of 10Mbit niet over die draden mag).
Die netwerkkaart gebruikt 1,2,3 en 6. Om een signaal te vangen moet er iets zitten wat dit doet. Dit ding kan nooit geen 0Ohm zijn. Ik heb wel DC erop gezzet en misschien dat dit met een (half)geleider gaat die transparant is voor DC en niet voor AC (spoel?)

Hoe wordt dit dan gemeten? En het gaat niet om de draad, maar om de netwerkkaart. Ik zocht al naar een schema van de netwerkkaart; dus hoe de signalen ontvangen en verstuurd worden, maar deze kan ik niet vinden.

100base-T4 gebruikt overigens wel 8 draden en 10base-tx mag volgens de standaard, alleen 1,2,3 en 6 gebruiken

• elgringo
Schop.

Ik zoek dus het analoge netwerk om de signaleen te detecteren. Dus hoe de netwerkkaart het signaal detecteert en niet hoe en wat de kabels doen.

Edit: Kan een modje misschien mijn topictitel fixen? BVD.

[ Voor 17% gewijzigd door elgringo op 30-06-2004 08:03 ]

• elgringo
Schop, iemand weet toch wel hoe zo'n ding werkt

Verwijderd

elgringo schreef op 28 juni 2004 @ 11:10:
[...]
100base-T4 gebruikt overigens wel 8 draden en 10base-tx mag volgens de standaard, alleen 1,2,3 en 6 gebruiken
De normale situatie werkt volgens 100 base tx en heeft alleen pair 1-2 en 3-6 nodig. ;)

Maar wat is nu je vraag, wil je weten met wat voor een signaal de netwerkkaarten met elkaar communiceren? Of wil je weten hoe de elektronica in zo'n kaart werkt? :?

• elgringo
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 16:22:
[...]

De normale situatie werkt volgens 100 base tx en heeft alleen pair 1-2 en 3-6 nodig. ;)

Maar wat is nu je vraag, wil je weten met wat voor een signaal de netwerkkaarten met elkaar communiceren? Of wil je weten hoe de elektronica in zo'n kaart werkt? :?
Ik wil weten hoe het signaal gedetecteerd wordt; dus welk analoog elektrische netwerk hier voor zorgt. De electronica dus. En of de DC weerstand 0 Ohm moet zijn tussen 1-2 en 3-6 (zie startpost).

Pagina: 1