PHP Nuke Installatie handleiding

Pagina: 1
Acties:

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 11:31

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Hoi,

Ik wil mijn website ( www.duken.nl ) omzetten in php. Nou heb ik hier zeer weinig verstand van. Dus heb ik een beetje rondgekeken en daar kwam php-nuke om de hoek kijken.

Ik wil dus met PHP nuke gaan werken. En ik wil dit dus ook leren. Nou ben ik dus bezig met zelf kloten en dit werkt gewoon niet. Die sql databases ofzo. Dus ben ik opzoek naar een goede degelijke handleiding. (liefst in nederlands)

Ik kan deze alleen niet vinden |:( Op got search al gekeken maar daar komen alleen maar problemen in voort bij PHP NUKE geen handleiding. Dus vandaar deze topic?

Iemand ideeen?

Ps ik sta open voor suggesties. Dus misschien iemand een beter idee als php-nuke?

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de documentatie die er bij zit al gelezen? Daar zal vast wel ergens staan hoe je het moet installeren...

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

we_are_borg

You will Comply

DukeN schreef op 26 juni 2004 @ 10:36:
Hoi,

Ik wil mijn website ( www.duken.nl ) omzetten in php. Nou heb ik hier zeer weinig verstand van. Dus heb ik een beetje rondgekeken en daar kwam php-nuke om de hoek kijken.

Ik wil dus met PHP nuke gaan werken. En ik wil dit dus ook leren. Nou ben ik dus bezig met zelf kloten en dit werkt gewoon niet. Die sql databases ofzo. Dus ben ik opzoek naar een goede degelijke handleiding. (liefst in nederlands)

Ik kan deze alleen niet vinden |:( Op got search al gekeken maar daar komen alleen maar problemen in voort bij PHP NUKE geen handleiding. Dus vandaar deze topic?

Iemand ideeen?

Ps ik sta open voor suggesties. Dus misschien iemand een beter idee als php-nuke?
Je dient een database te hebben en php ondersteuning als je een van deze twee niet heb kan je geen nuke's draaien.
Als je php nuke download krijg je daarbij een Engelse instalatie handleiding als je die door leest heb je het geheel in een half uur compleet werkend geinstalleerd.

Edit:

ik zie dat je homepage bij quicknet heb en die staat in koppeling met je homepage bij je provider. Ik denk niet dat het gaat lukken aangezien de meeste geen database erbij leveren en maar een paar php onderstuenen. Ik denk dat je een betaalde host moet gaan zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door we_are_borg op 26-06-2004 10:51 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 20:25

vanderwal

mathafackuh!!!

Ik ken php Nuke niet maar, misschien is PHP-fusion iets, het schijnt sneller dan nuke te zijn. Verder is het sim-pel want ik draai het ook en heb er nog nooit problemen mee gehad. Kijk maar eens op www.php-fusion.co.uk

succes iig.

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

beter idee dan phpnuke: postnuke

waarom: minder security lekken (naar mijn gevoel)

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
mmm security is belangerijk.... zal ik ook naar kijken. Maar de handleiding die erbij is geleverd is mij te lastig. 8)7

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

we_are_borg

You will Comply

DukeN schreef op 26 juni 2004 @ 10:51:
mmm security is belangerijk.... zal ik ook naar kijken. Maar de handleiding die erbij is geleverd is mij te lastig. 8)7
De handleiding te lastig gewoon een paar files de chmod goed zetten als je alles geupload heb en draaien maar.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
Ik zie dat je site op je Quicknet webspace draait, dat gaat dus al niet lukken met PHP+mySQL. Dan zul je een eigen thuisservertje op moeten zetten of webspace gaan kopen bij een aanbieder...

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

ja als je een cms wil draaien, moet je altijd alles goed cmodden en een db aanmaken etc. fff goed lezen want het is echt simpel. welke problemen loop je dan tegen aan?

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

]-[Skinlab]-[ schreef op 26 juni 2004 @ 10:53:
Ik zie dat je site op je Quicknet webspace draait, dat gaat dus al niet lukken met PHP+mySQL. Dan zul je een eigen thuisservertje op moeten zetten of webspace gaan kopen bij een aanbieder...
daar is probleem nr 1 al :+

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Gelukkig, kan ik straks wel me site hosten op een PHP hoster. Ik heb namelijk wat aanbieders gehad die hem wel willen hosten tegen een bannertje. Dus ik wil nu tijderlijk even "oefenen" op een lycos accountje.

Ik ben gewoon nieuw in de wereld van PHP. Ik was/ben HTML gek. maar toch moet ik nu gaan uitwijken naar PHP. Daarom zoek ik een goede handleiding

[ Voor 4% gewijzigd door DukeN op 26-06-2004 10:58 ]

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
we_are_borg schreef op 26 juni 2004 @ 10:52:
[...]

De handleiding te lastig gewoon een paar files de chmod goed zetten als je alles geupload heb en draaien maar.
daar heb je het al... ik weet nog niet wat chmod is... :+

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

met chmod kun je rechten wijzigen zoek maar eens op google o.i.d

Pagina: 1