Even bellen met de servicedesk van dat apparaat misschien?
Die kunnen het je snel genoeg vertellen.
Wanneer heb je hem gekocht, waar, etc.
Kunnen we veel meer mee. Als hij 1 week oud is, garantie. Als hij 10 jaar oud is (bij wijze van) niet.
Die kunnen het je snel genoeg vertellen.
Wanneer heb je hem gekocht, waar, etc.
Kunnen we veel meer mee. Als hij 1 week oud is, garantie. Als hij 10 jaar oud is (bij wijze van) niet.
Aan het serienummer kan je zien wanneer je Mac gemaakt is. Het begint met 2 letters, dat is de plek van fabricage. De 3 opvolgende nummers zijn eerst het jaar ("1" is 2001, "2" 2002, etc) en daarna het weeknummer. Dus bij mij begint het met: UV152, dus week 52 uit 2001 (en dat klopt, ik had mijn ibook januari 2002). UV moet de plek waar de fabriek staat zijn, maar weet zo 123 niet wat UV is.. (SG zou Singapore zijn bv).
No production networks were harmed during this posting
UV316 Dus week 16 in 2003... geen garantie meer dus... jammer...
Tenzij het om een voorraad model gaat en dus pas een maand of drie later is gekocht. Garantie geldt voor verkoopdatum en niet productiedatum.Slagroom schreef op 26 juni 2004 @ 14:10:
UV316 Dus week 16 in 2003... geen garantie meer dus... jammer...
Verder een apparaat die net buiten de garantie verrot gaat, moet je dealer gewoon als garantie behandelen toch? Dat zegt de nederlandse wetgeving geloof ik.... Ik zou even uitzoeken of dat zo is... Rechtsbijstand bellen ofzo.
Ik heb er niets mee alleen wou ik het even weten want ik wil hem in de verkoop gooien...
Waarom doe je hem weg ?
[ Voor 5% gewijzigd door scan op 26-06-2004 17:45 ]
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
Ik wil een powerbook kopen eind dit jaar en wil de iBook weg doen wanneer hij nog het meest waard is.
Stap 1Slagroom schreef op 26 juni 2004 @ 09:29:
Hoe kom ik er achter of ik nog garantie op mijn iBook heb?
Zoek de aankoopsbon op.
Stap 2
Zoek daar de datum op.
Stap 3
Tel daar 1 jaar bij op.
Of twee jaar, ik weet niet precies wanneer de europese richtlijn mbt tot garantie is ingegaan. Maar dat is dacht ik al wel meer dan een jaar geleden, dus zou je gewoon 2 jaar garantie moeten hebben.
Ze moeten er support opgeven, er mogen nog wel kosten worden door gerekend in dat geval aan de klant. Vaak is het trouwens zo dat als er binnen een maand na de verlopen garantie er iets kapot gaat de garantie nog wel eens verlengd wordt.HJR schreef op 26 juni 2004 @ 15:47:
[...]
Tenzij het om een voorraad model gaat en dus pas een maand of drie later is gekocht. Garantie geldt voor verkoopdatum en niet productiedatum.
Verder een apparaat die net buiten de garantie verrot gaat, moet je dealer gewoon als garantie behandelen toch? Dat zegt de nederlandse wetgeving geloof ik.... Ik zou even uitzoeken of dat zo is... Rechtsbijstand bellen ofzo.
Afgezien daarvan is de consumentenbescherming vastgelegd in de wet. Op www.staiksterk.nl staat hier veel over.
1 jaar garantie bij Apple ..Oscar Mopperkont schreef op 26 juni 2004 @ 19:19:
Of twee jaar, ik weet niet precies wanneer de europese richtlijn mbt tot garantie is ingegaan. Maar dat is dacht ik al wel meer dan een jaar geleden, dus zou je gewoon 2 jaar garantie moeten hebben.
Hij heeft het over het recht op garantie zoals dit in de consumenten wetgeving is vastgelegd, niet over de garantie die apple geeft.
zie ook: Consumentenkoop en garanties
Pagina: 1