Toon posts:

3 Monitoren met Ati en NVidia kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sins enkele dagen drie TFT's. Mijn AGP kaart is een GForce-FX5900 van ASUS en mijn tweede kaart is een ATI Radeon 9200.
Nu wil ik drie monitoren draaien onder windows, maar ik krijfg mijn PCI kaart niet aan de gang. Ik hab het hele boekje al doorgenomen van mijn moederbord en ook op de site van ASUS de handleiding gedownload, maar kan de oplossing niet vinden.

Ik heb ook al geprobeerd om 2 monitoren op de AGP en 1 op de PCI, maar ook dat doet de PCI het niet. Als ik de drivers van AIT geforceerd installer zegt hij aan het einde dat er een fout is opgetreden en de installatie niet is voltooid. De foutcode geeft aan dat het apparaat niet start. Ik heb ook al de AGP/PCI instelling omgedraaid in de bios, maar ook dat hielp niet.

Kan het zijn omdat het twee concurenten merkkaarten zijn dat dat botst? Of zie ik iets over het hoofd? :+

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

het werkt bij mij door de pci kaart als primaire kaart in te stellen en dan 1 scherm op de pci kaart en 2 op de agp kaart
(en in linux werkt het natuurlijk wel allemaal goed en daar zit ik met quad schermopstelling)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Het werkt goed hier:

GF TI 4200 in AGP als primaire kaart
ATI Radeon 7000 PCI.

In een nieuwe Windows setup installeerd hij de ATI als eerste. Deze configgen en in het beeldeigenschappen menu de andere monitoren enablen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu echt van alles geprobeerd en begin aan de PCI kaart te twijfelen. Als ik namelijk in de BIOS de instelling PCI/VGA maak voor het booten, dan blijft mijn scherm dat aan de PCI VGA kaart hangt gewoon zwart.

Ik hoor wel dat hij laad en dat windows opgestart wordt, maar ik zie niets. Ik neem maandag even de kaart mee naar de winkel, kunnen ze hem daar even testen. Ik zou het anders niet weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 03:21 ]

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem... Het gaat hier om een FX5200 en een ati 3d rage 8mb pci. Als ik het pci kaartje in een andere pc zet werkt het ding perfect maar als ik hem nij mij fx5200 heb hangen dan staat er bij hardware monitor foutcode 10 het apparaat wil niet starten. Ben zeer benieuwd naar de oplossing...

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb het eens geprobeert met een 9200pci en ati9800pro/9500pro het werkt wel alleen naar verloop van tijd hing de 9200pci :?

Vastlopers met Ati9200 PCI/

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 19:42 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Probeer eens te booten met álleen die PCI kaart dan. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Dit is een driver probleem!

Ik heb al een jaar een Radeon9800PRO met daaraan 2 monitoren en een FX5200PCI met daaraan mijn derde monitor.

alles werkte altijd prima totdat in de nieuwe driver voor mijn radeon installeerde (catalyst 3.8 toendertijd). nadat ik die driver geinstalleerd had kreeg ik met geen mogenlijkheid mijn PCI kaart meer aan de praat. enke driver na catalyst 3.7 heeft dit probleem. dus, Instaleer Catalyst 3.7 en probeer het nog eens... ik gok erop dat het dan wel werkt :) )
Pagina: 1