[Ervaringen] BenQ Joybook 5000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:50
BenQ Joybook 5000: De betaalbare Centrino Laptop

Afbeeldingslocatie: http://www.pcoost.nl/img/prod/10188.jpg

Specs:
• 14" TFT scherm
• XGA resolutie: 1024x768
• Intel Pentium M 1,4GHz
• Intel 855PM met ICH4 southbridge
• ATI M9-P (9000) 32MB
• 256mb DDR266
• 40gb 4200rpm
• DVD-CDRW
• Wireless 802.11B 11mbps lan
• Li-Ion batterij (6uur batterijtijd)
• Afmetingen: 265mm x 320mm x 31mm
• Gewicht: 2.4kg

Verder in het kort: 1x 1394 firewire, 3x USB2.0, koptelefoon, microfoon, SVHS uitgang, 3-in-1 Cardreader voor Memory Stick, Secure Digital, Multi Media Card

Prijs: onder de 1000 euro

er is ook een versie met 512mb in omloop en nog eens 1 met maar 30gb en 256mb

Ik heb deze laptop niet, maar ik zag um gisteren in de pricewacht staan en het was een van de (zo niet de) goedkoopste centrino laptop.

Mijn mening gezien de specs
Voordelen:
- de prijs
- licht
- lange accuduur (zowiezo omdat het een centrino is)
- behoorlijke videokaart

nadelen:
- BenQ is niet meest bekende laptopfabrikant, dus goede kwaliteit?
- maar 14"
- 1024x768 is wel het minimum, zou wel eens te laag kunnen zijn
- maar 256mb geheugen (uitbreiden mogelijk)

Link naar website fabrikant:
BenQ 256mb en 30gb versie

[ Voor 2% gewijzigd door PASware op 26-06-2004 00:32 . Reden: foutjes in de tekst ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet heeft de versie van 999 euro geen radeon 9000. de iets duurdere versies wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel, die BenQ Joybook 5000 met 256mb DDR, 1.4ghz Centrino, 40gb hdd en Radeon9000 kan je voor ongeveer 1000 euro kopen.
Het tft scherm lijkt me ook wel goed, met 200nits.
Al bij al een leuke laptop, lekker dun, lekker licht, en leuke prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan 'm niet vinden hoor voor onder de 1000 euro, alleen de versie met Intel grafische chip (5000U-D09 bij Alternate).
De versie met R9000 kost 1300 euro (5000U bij pcsnel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb deze laptop: de 256MB, 30Gb, Radeon 9000 versie. Eind vorig jaar gekocht bij de Mediamarkt voor 1200 euro ongeveer.

Er zaten twee tassen bij: een kleintje waar alleen de laptop in past en een grotere als je de rest ook wil meenemen.

Ik ben erg tevreden:
Batterij gaat lekker lang mee, alhoewel ik de zes uur die wordt opgegeven niet haal.
Performance is goed, zelfs met maar 256 Mb en Windows XP geinstalleerd. De laptop was volledig geinstalleerd en ik heb nog niet de behoefte gehad deze opnieuw te installeren. Hij draait erg stabiel en performt goed. (Mijn desktop wordt toch wel om de paar maanden opnieuw ingericht, dus ben er erg tevreden mee).
Ik heb nog maar een paar keer spelletjes gespeeld (Call of Duty, Max Payne 2). Dat gaat prima, verwacht echter geen wonderen :)

Hier nog een review, waar de Joybook positief getest wordt, alleen de performance zu beter kunnen.

http://star-techcentral.c...ybook&sec=reviews&sid=646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 13:28:
ik kan 'm niet vinden hoor voor onder de 1000 euro, alleen de versie met Intel grafische chip (5000U-D09 bij Alternate).
De versie met R9000 kost 1300 euro (5000U bij pcsnel)
klopt, gedeeltelijk, als je bij funprice kijkt zie je de laptop voor € 999,- en via link op site ga je naar specs site van benq en daaro zie je dat het om de versie gaat met de ATI M9

bijbehorende urls:
http://www.funprice.nl/redirect.html?artnr=18406&groep=1
http://www.benq.nl/Produc...t=324&page=specifications

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:47
Waar je rekening mee moet houden, het voelt anders dan zeg maar een dell/acer/toshiba. Het heeft een veel hoger plastig gehalte, overal rondingen, 'zilveren' plastic knopjes en een hoog plastic en bling bling gehalte. Ihmo voelde het minder prettig aan, en de oudere modellen hadden een gruwelijk lelijke 'bovenkant', groot logo, blinkerig, zilver ding. Hopelijk hebben ze dat opgelost.

Klepjes aan de onderkant vond ikzelf ook weer wat minder, maar kwa hardware intern zit het prima voor mekaar. Goed spul, stabiel etc. Benq heeft mooie spullen kwa specificaties, maar kwa uiterlijk vind ikzelf (mijn mening) mislukt, hoog plastic gehalte, veel zilvere bling bling etc.

Wellicht ben ik bevooroordeeld met mijn dell510m, maar als je er mee in je handen heb gestaan begrijp je wat ik probeer te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hm.

Ik vind het foeilelijk dat er een deuk in de bovenkant van het scherm zit, dat is ook verre van functioneel en kost je dus je 15,1" scherm. Bij de MMarkt hebben ze wel benq liggen. Is overigens een merk als sitecom, sweex en dergelijke. Heette vroeger ook anders.

Ow, en als je hem koopt betaal je mee aan het EK, dat kan ook niet goed zijn.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:47
Acer en nog wat andere goede fabrikanten hebben een dochteronderneming gestart = benq, benq is dus geen brak merk, en de hardeware is zeker wel goed. (in tegenstelling tot sweex/sitecom), ze hebben alleen een andere weg ingeslagen.

Goede tft schermen (een van de eerste met 12 ms geloof ik), met een mooie dun design... enkel maar door de kleurstelling (paars met reflecterend wit) ziet het er niet uit...

Hardware is goed, maar het uiterlijk en de huiskleur is gay om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Icey schreef op 26 juni 2004 @ 19:05:
Waar je rekening mee moet houden, het voelt anders dan zeg maar een dell/acer/toshiba. Het heeft een veel hoger plastig gehalte, overal rondingen, 'zilveren' plastic knopjes en een hoog plastic en bling bling gehalte. Ihmo voelde het minder prettig aan, en de oudere modellen hadden een gruwelijk lelijke 'bovenkant', groot logo, blinkerig, zilver ding. Hopelijk hebben ze dat opgelost.

Klepjes aan de onderkant vond ikzelf ook weer wat minder, maar kwa hardware intern zit het prima voor mekaar. Goed spul, stabiel etc. Benq heeft mooie spullen kwa specificaties, maar kwa uiterlijk vind ikzelf (mijn mening) mislukt, hoog plastic gehalte, veel zilvere bling bling etc.

Wellicht ben ik bevooroordeeld met mijn dell510m, maar als je er mee in je handen heb gestaan begrijp je wat ik probeer te zeggen.
In winkels zit de plastic beschermlaag er vaak nog op, dan ziet het er een stuk minder uit inderdaad. Als je dat eraf haalt is het gewoon zilver metallic, met wat paarsblauwe metallic accentjes. En ja blauwe ledjes, maar gezien de voorliefde voor modden hier op GOT moet dat geen probleem zijn.

Het saaie Dell grijs moet je ook maar mooi vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 19:46

Leon

Rise Of The Robots

Reden dat de joybook 5000 gedaald is is de komst van een nieuwer model, de joybook 5100:

Afbeeldingslocatie: http://www.benq-eu.com/images/product/joybook/jb5100_showcase.gif

De joybook 8100 voelt trouwens een stuk steviger aan (en er zit een mooie afstandsbediening bij die in de pc-card slot past :P)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele Dell Inspiron reeks is nochtans ook één en al plastic hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 11:14:
De hele Dell Inspiron reeks is nochtans ook één en al plastic hoor.
maar wel van betere kwaliteit

Pagina: 1