Voeding (A-open 350W) kapot?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zet net mijn pc aan even mail ophalen en ook even luisteren naar weer eens wat geinige uitleg van Johan op tv via pc loop ik naar beneden, wordt het ineens heel stil...?
Boven staat m'n pc uit en er gebeurt niks als ik hem aan wil zetten.
kijk ik even aan de achterkant of er geen kabels los zitten maar zie niks. Daarbij leg ik ook m'n hand boven op de kast... maar die haal ik snel weer weg... Ding is hardstike warm!
Als ik de bovenkant eraf haal kan ik m'n handn niet eens op de voeding leggen. Dat ding is gloeiend heet en de pc stond op dat moment nog geen 5 minuten aan. Alleen maar email opgehaald en tvpc aangezet dus.

Die voeding zit er al sinds december of januari en tot nu toe geen noemenswaardige hardware problemen.

Dit is de rest van de config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Voeding A-Open 350W
ASUS p4C800E-DLX
P4C 3.4 GHz (geen prescot dus)
2xcorsair twinx 1024-4000 (draait op dit Mobo als:4 xCorsair DDR-SDRAM PC3700-512MB)
Sapphire 9800Pro Ultimate
2xWD sata Raptor 74GB in Raid 0
1xseagate 120GB
1xCD-writer
1xDVD-writer
SB audigy
Windows XP-Pro

Er kwam geen geur of rook van de voeding af trouwens.
Waarom dan ineens dit probleem?
Gewoon pech of toch echt een oorzaak?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08
Je hebt niet de mogelijkheid om het even met een andere voeding te testen? Dan ben je er snel genoeg achter of het aan de voeding ligt... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
XanderH schreef op 25 juni 2004 @ 23:24:
Je hebt niet de mogelijkheid om het even met een andere voeding te testen? Dan ben je er snel genoeg achter of het aan de voeding ligt... ;)
Nee, heb nu een oude laptop (400MHz AMD K6 of zoiets...) en die voeding wil nou net niet passen..

Verwijderd

draaide de fan van de voeding wel?
Probeer ook eens de stekker eruit te halen, ff wachten en er weer in. Als ie dan nog niet aanwil is ie echt dood.

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:34
Heb toevallig precies dezelfde voeding en bij mij hangt er opzich ook behoorlijk veel aan en houd het stabiel. Maar als ik bijv ga overklokke en cpu dan is het gelijk foute boel.
Dus ik denk dat als je kijkt wat er bij jouw allemaal op aangesloten is dat ie best wel is een beetje overbelast is geweest. Zijn op zich goede voedings die Aopen. Maar ook weer niet super.
Heb bijv. in de Mycom pc via die internet actie. En daar zit een Aopen 300watt in met een amd xp 2000 met 1 hdd en een paar netwerkkaartjes. en de voedings lijnen zijn bedroevend laag. 12 --> 11.68 5 --> 4.89. En dat is nog onbelast.
Denk toch dat je een beetje teveel uit je Aopen voedingkje eis(te) :)

Mijn word trouwens ook behoorlijk warm maar zodra hij erg warm word gaat de fan harder draaien. Misschien liet het dat bij jouw afweten en is ie dus gewoon doorgefikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Wazzup! op 26-06-2004 00:32 ]