TormentoR ik heb ook die combinatie geprobeerd zonder effect....
apacherené dat is niet helemaal wat ik bedoelde.
Op die SUN Cobalt RaQ 550 draaien standaard 2 aparte apache webservers.
De ene bind op poort 81 en dient als webinterface voor het aanmaken van sites(Virtual Hosts) op de andere apache server. Dit is dus zeg maar de admin server.
De apache server waar de sites (van verschillende klanten) op draaien bind op poort 80 en maakt dus gebruik van Virtual Hosts.
Nu hebben we een bepaalde project waar veel gerotzooid moet worden in apache. Omdat de beide servers zoveel mogelijk up moeten blijven en wij dus de beschiking hebben over een aantal andere ip's dachten we: We zetten er een derde apache server bij en binden die op een vrij ip adres. Op die manier blijft alles in de lucht en hebben we voor het project alle vrijheid om apache te stoppen of te updaten wanneer dit nodig is. Zonder dat je je zorgen hoefd te maken dat je klanten sites offline gaan.
Dit is dus tot op heden niet gelukt. We hebben het dus met bind en listen geprobeerd. Mag ik aannemen dat als die zou werken ik bij netstat zoiets zal zien als X.X.X.115:80 LISTEN? Ik heb gewoon het idee dat ie eigenwijs op 0.0.0.0:80 wil binden maar daar draait die sites apache al op... Hij geeft dus wel de melding dat ie gestart is maar als je gaat kijken in de processenlijst staat ie er niet bij.
Misschien is het mogelijk om apache aan een bepaalde interface(virtuele netwerkkaart) te koppelen?
(Op een andere poort binden is natuurlijk het makkelijkste maar dat is niet wat we willen!

)
Edit: Google levert dus alleen Bind en Listen op...
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 27-06-2004 01:33
]