Toon posts:

videokaart probleem of ...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 9800Pro ( sapphire ) vertoond rare kuren, ik heb hem ot nu toe in 2 systemen getest en daar vertoond hij de volgende problemen : traag tot soms zeer traag werkend systeem. Als ik een site bezoek word deze pas in 10 seconden volleding uitgelaad ook het openen van het configuratiescherm duurt lang ( 5 seconden ) en de rest ook.

De systemen waarin ik getest heb hebben de volgende configurtatie :

1.

asus p4p800se
p4 2,4
512 mb ddr
120 gb
9800pro ( duh )
300 watt aopen voeding

2.

( mobo onbekend )
amd 800mhz
384 mb ddr
10 gb
nvidia 5200
250 watt voeding

goed dat is dus de configuratie van de systemen.
Ik krijg op andere forums dus absoluut geen DUIDELIJK antwoord dus nu vraag ik me af wat het probleem nu kan zijn is het soms de VOEDINGen van beneden de 350? of is het een ATI kwaal. ( laatste drivers geinstalleerd ) en syteem up-to-date , dus het kan eigenlijk geen softwareprobleem zijn. of hebben ze me soms een overgeklokte videokaart aangesmeerd? :( :( :( :'( :'( :r :r :r :r
oja met andere videokaarten geen problemen.

alvast bedankt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je er al eens aan gedacht dat hij ook gewoon kapot kan zijn?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 25 juni 2004 @ 22:56:
Heb je er al eens aan gedacht dat hij ook gewoon kapot kan zijn?
ja oke maar ik heb hem bij alternate gekocht dan verwacht je denk ik geen kapotte videokaart...... of wel? :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Waar je 'm koopt maakt natuurlijk niks uit, al koop je 'm van de koningin 8)7 winkels testen niet elk artikel eer ze 't verkopen.

Doet de kaart gek (lees: vreemde beelden, extreem traag e.d.) wanneer je een 3D game speelt?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 25 juni 2004 @ 23:08:
Waar je 'm koopt maakt natuurlijk niks uit, al koop je 'm van de koningin 8)7 winkels testen niet elk artikel eer ze 't verkopen.

Doet de kaart gek (lees: vreemde beelden, extreem traag e.d.) wanneer je een 3D game speelt?
hij maakt het hele systeem traag, geen vreemde textures enzo gewoon traag... ook games dus :X 8)7 ( getest op 300 watt voeding en 250 )

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Heb je dit probleem al vanaf de eerste keer dat je hem installeerde? of had je hem er al langer in zitten?

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Wat haalt je kaart+systeem voor een score in bijvoorbeeld 3dmark en pcmark?

Je kunt ook restjes van oude drivers op je pc hebben, haal die helemaal eraf voordat je de nieuwe drivers installeerd. Ook moet je de chipset drivers opnieuw installeren. En kijk eens voor een bios update, misschien is het een bug.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had het al METEEN toen ik de kaart installeerde.
En mijn score is ong 6000 in 3dmark, wat me erg redelijk lijkt.

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Je had hiervoor dus een andere kaart erin neem ik aan, dus ik zou gewoon ff alle drivers eraf gooien en de nieuwe download en installeren. Als dat ook niet helpt kan je proberen om windows opnieuw te installeren. Als dat niet helpt weet je vrij zeker dat het aan je videokaart ligt.

(6000 punten op 3DMark03 is netjes hoor)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Verwijderd

ik heb precies dezelfde systeem op de cpu na, ik had het paar dagen geleden gekocht allemaal omdat me oude moederbord (starte niet meer), ati radeon 9800 pro (vertoonde gekke textures alles geprobeerd, conclusie: kapot) en voeding doorverbrand waren/kapot

dus ik heb gewoon nieuwe aangeschaft en samengesteld

asusp4p800se
ati radeon 9800 pro sappphire
1.7 ghz p4
audigy
512 + 256 DDR

en ik had ook zeg maar dezelfde problemen heel raar allemaal had met counter strike in dust2 50 fps heeel vaag ik werd gek dagenlang proberen op te lossen
en maar aan de bios klooien maar zonder resultaat

dus vandaag had ik een iets slechtere processortje (1,6) erin gegooid (denk niet dat dat het is), maar toen ik hem opstarte gaf die natuurlijk aan dat hij nieuwe CPU had ontdekt, dus moet je in bios alles ff controleren en configureren. Ik had voor de grap alles terug naar DEFAULT SETTINGS gedaan in me BIOS en guess what alles deed het weer.

Nou weet ik niet of het jouw probleem ook zal oplossen maar het valt te proberen
Pagina: 1