[2k] Grouppolicy wordt deels doorgevoerd?

Pagina: 1
Acties:

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb zojuist thuis een AD opgezet, en ben fijn aan de slag gegaan met de group policy's. Nu ben ik alleen tot de ontdekking gekomen dat sommige onderdelen wel en sommigen niet worden doorgevoerd.

Het belangrijkste: mapomleiding
Het idee is dat elke gebruiker het bureaublad, startmenu en mijn documenten op de server heeft staan, dit heb ik ingesteld in de group policy.
Hier heb ik ingevuld bij Locatie van de doelmap (bijvoorbeeld bij Bureaublad)
\\Thor\USERS\Bureaublad\%username%

De map USERS is een share op de PDC Thor, hierin staan al de mappen Bureaublad, startmenu en documenten. Ik heb hier nog geen gebruiker-specifieke mappen staan, ik ga er vanuit dat die bij het inloggen automatisch gemaakt worden als ze nog niet bestaan. (heb het wel een keer handmatig geprobeerd, zonder succes).

De mapomleiding voor bureaublad werkt wel, maar documenten en start menu worden genegeerd. Ook sommige andere delen van de group policy zoals taakbeheer worden niet doorgevoerd.

Wat doe ik fout?

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
mijn excuses, de share was een hidden share (USERS$); dit mag blijkbaar niet. Echter, de andere onderdelen van de policy, zoals Geplande Taken werken nog steeds, hetgeen in de policy's uitdrukkelijk uitgeschakeld is.

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
misschien system en user policies gezet ?

System policies gaan in de regel voor user policies.

Verwijderd

in welke "group policy" heb je deze settings staan? in je Default Domain Policy? Zo ja, check dan eerst of ze niet ge-overruled worden door dezelfde setting in een Group Policy op een OU.

Voor de volledigheid : Group Policies worden in deze volgorde geapplied :
Local GPO->Site GOP->Domain GPO->OU GPO

edit: volgens MS mag je overigens best redirecten naar een hidden share
http://www.microsoft.com/.../en-us/dmebc_dsm_iqiu.asp

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 04:20 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Hidden share mag (gelukkig) zeker wel inderdaad, maar dat terzijde..

Wees consequent, maar niet altijd