Ik ben nu bij mijn schoonouders proberen een wireless router van Linksys Wirless-G + switch aan de praat te krijgen.
het is de bedoeling dat een laptop en een pc hierop gaan werken.
de chello verbinding werkt.
gewoon rechtstreeks prima...
nadat ik die verbiiding eenmaal aan de praat had, ben ik de router gaan aansluiten.
alles netjes aangesloten, en tot 3 maal toe stap voor stap alle stappen uit de manual gevolgd.
op de laptop (via welk ik de router wil instellen) heb ik de router aangeloten via poort 1. ingelogd in de admin panel van de router
tot nog toe alles ok
er werd op de laptop bjj de netwerkverbindingen een gateway aangemaakt, die telkens maar op niet verbonden blijft staan.
ook als ik deze wil aanmelden, zet ie dat ie bezig is, maar na een minuut ofzo springt ie weer op niet verbonden.

nadat ik de router heb geconfigureerd, kan met de lapop op de router aangesloten géén verbinding krijgen.
wireless wordt er geen enkel netwerk gevonden
terwijl de router duidelijk aangeeft dat er een verbinding is...
iemand ervaring met dit installatieproces?
zie ik iets over het hoofd?
helaas is de helpdesk van linksys enkel tijdns kantooruren geopend en werk ik ook gewoon, dus dat wordt ook alweer moeilijk...
het is de bedoeling dat een laptop en een pc hierop gaan werken.
de chello verbinding werkt.
gewoon rechtstreeks prima...
nadat ik die verbiiding eenmaal aan de praat had, ben ik de router gaan aansluiten.
alles netjes aangesloten, en tot 3 maal toe stap voor stap alle stappen uit de manual gevolgd.
op de laptop (via welk ik de router wil instellen) heb ik de router aangeloten via poort 1. ingelogd in de admin panel van de router
tot nog toe alles ok
er werd op de laptop bjj de netwerkverbindingen een gateway aangemaakt, die telkens maar op niet verbonden blijft staan.
ook als ik deze wil aanmelden, zet ie dat ie bezig is, maar na een minuut ofzo springt ie weer op niet verbonden.
nadat ik de router heb geconfigureerd, kan met de lapop op de router aangesloten géén verbinding krijgen.
wireless wordt er geen enkel netwerk gevonden
terwijl de router duidelijk aangeeft dat er een verbinding is...
iemand ervaring met dit installatieproces?
zie ik iets over het hoofd?
helaas is de helpdesk van linksys enkel tijdns kantooruren geopend en werk ik ook gewoon, dus dat wordt ook alweer moeilijk...
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.