Linksys wireless router install probs

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Ik ben nu bij mijn schoonouders proberen een wireless router van Linksys Wirless-G + switch aan de praat te krijgen.

het is de bedoeling dat een laptop en een pc hierop gaan werken.

de chello verbinding werkt.
gewoon rechtstreeks prima...

nadat ik die verbiiding eenmaal aan de praat had, ben ik de router gaan aansluiten.

alles netjes aangesloten, en tot 3 maal toe stap voor stap alle stappen uit de manual gevolgd.

op de laptop (via welk ik de router wil instellen) heb ik de router aangeloten via poort 1. ingelogd in de admin panel van de router
tot nog toe alles ok

er werd op de laptop bjj de netwerkverbindingen een gateway aangemaakt, die telkens maar op niet verbonden blijft staan.
ook als ik deze wil aanmelden, zet ie dat ie bezig is, maar na een minuut ofzo springt ie weer op niet verbonden.

:?

nadat ik de router heb geconfigureerd, kan met de lapop op de router aangesloten géén verbinding krijgen.
wireless wordt er geen enkel netwerk gevonden :?
terwijl de router duidelijk aangeeft dat er een verbinding is...

iemand ervaring met dit installatieproces?
zie ik iets over het hoofd?

helaas is de helpdesk van linksys enkel tijdns kantooruren geopend en werk ik ook gewoon, dus dat wordt ook alweer moeilijk... :{

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Hoe heb je de router en clients ingesteld? Is de router een DHPC server en wat draait er op de clients (welk OS?) en hoe heb je die ingesteld? Met die info kunnen we denk ik iets meer :)

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• paQ
Roa schreef op 25 juni 2004 @ 23:03:
Hoe heb je de router en clients ingesteld? Is de router een DHPC server en wat draait er op de clients (welk OS?) en hoe heb je die ingesteld? Met die info kunnen we denk ik iets meer :)
ik heb de router op DHPC laten staan, aanbevolen door linksys als je geen vast IP hebt...

de laptop waarmee ik alles aan de gang prober te krijgen heeft een XP home installatie.
Die moest ik (volgens de manual) geen ip meegeven, maar automatisch laten toekennen.
eigenlijk staat alles zo alsof ie net uit de doos komt. (en dat kwam die ook eigenlijk :P )

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 26-06-2004 10:26 ]

• bonooman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
heb je mac adres van netwerkkaart (waar chello op zit) overgezet op wan poort router? of heb je nieuw mac adres van router aan chello doorgegeven?

chello verbinding zit vast aan de mac adres van de netwerkkaart dacht ik.

cu,

iwan

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Hm... chello, hoe zit dat eigenlijk met chello en routers? Is daar geen speciaal protocol voor nodig?

- Die gateway die verspringt is jou internet verbinding (makkelijk om upnp te configureren en de uptime van je internet te zien), als je internet verbinding weg valt gaat dat icoontje ook weg, en dit heeft dus _niets_ met je netwerk te maken, puurt internet :).

- Heb je ssid broadcasting uitstaan op de linksys? In dat geval word je netwerk naam niet rondgezonden zodat iedereen hem ziet, en jijzelf ook niet. Maak een profiel aan op je client met exact dezelfde ssid, dan zie je hem wel :). Dus staat ssid broadcasting uit of aan?

- DHCP werkt het makkelijkste, maar iets zegt mij dat dat allemaal wel functioneerd, zit denk meer in de instellingen.

• paQ
ssid staat aan

hmmm...

net maar even de helpdesk gebeld.

"mac adres van de netwerkkaart waarmee de chello aansluiting is aangemeld in het netwerk clonen in de router. dan moet alles werken"

ik ga het vanavond nog maar eens proberen :)

werkt datniet, dan moeten we maar eens verder zien...
bonooman schreef op 26 juni 2004 @ 10:37:
heb je mac adres van netwerkkaart (waar chello op zit) overgezet op wan poort router? of heb je nieuw mac adres van router aan chello doorgegeven?

chello verbinding zit vast aan de mac adres van de netwerkkaart dacht ik.

cu,

iwan
precies dat dus ;)

[ Voor 45% gewijzigd door paQ op 26-06-2004 12:05 ]

Verwijderd

Ik heb zelf helaas ook chello en ik kan er gewoon aan hangen wat ik maar wil.
Gewoon van router wisselen is geen probleem.
Is het niet zo dat je modem een mac adres probeert te geven aan je router ?

• paQ
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 12:13:
Ik heb zelf helaas ook chello en ik kan er gewoon aan hangen wat ik maar wil.
Gewoon van router wisselen is geen probleem.
Is het niet zo dat je modem een mac adres probeert te geven aan je router ?
ik heb thuis nu 4 jaar chello.
ook hier kan ik doen wat ik wil, alles werkt gewoon :)

maar de chello account die ik gisteren heb aangesloten, werkt op eem motorola modem waarbij ik na de eerste keer contact te hebben gehad, de pc moest aanmelden in het chello netwerk.
na een reboot kon ik dan ook pas daadwerkelijk Inet gebruiken...

• paQ
nou

ik kon clonen wat ik wilde, maar ik kreeg het onmogelijk aan de praat.
ook niet met apparaten herstarten in bepaalde volgordes etc...

chello gebeld
chello:"ik denk dat de modeminstelliigen even gereset moet worden..."

hij reset, ik druk F5
en voila :) daar is de verbinding :)

goed geholpen door chello... dat mag ook wel eens gezegd worden.
Ik hang nu via een UTP aan de router vast, (en datwerkt) maar de bedoeling is wel dat het wireless gaat lopen.

maar je raadt het al :{
de laptop blijft volhouden dat er géén draadloze verbindingen in de lucht hangen :{
de router staat duidelijk op wireless ingesteld.

kan het zo zijn dat een router idd geen draadloos doorgeeft? of is er ALTIJD een signaal? (war je wel of geen verbinding mee kunt maken?)

Verwijderd

Hey PaQ,

datzelfde probleem had ik eerst ook. Mijn oplossing bleek redelijk eenvoudig. Gewoon de netwerkfunctie van de laptop inschakelen. De methodes varieren hiervoor. Voor mijn Medion MD6200 hoefde ik alleen Fn + F2 in te drukken

succes
:*)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Idd zou je kunnen kijken of wireless aanstaat op je laptop,

Maar ook in de router kijken of ssid broadcasting aanstaat, als die uitstaat dan ziet hij hem niet zomaar, maar enkel als je een profiel aanmaakt met exact dezelfde ssid. Indien ssid broadcasting aanstaat dan moet je hem gewoon zien.

• bonooman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
wat voor wifi kaart zit er op notebook - ook linksys kaartje?

je zou op router naar beveiliging instellingenen kunnen kijken - wifi heeft vaak eigen security settings - op mac. addres of wep wpa ...

je zou de protocol ( 54g st / mixed / turbo) kunnen varieren - misschien dat het helpt. of broadcast channel veranderen op router en wifikaart laptop.

• paQ
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 09:45:
Hey PaQ,

datzelfde probleem had ik eerst ook. Mijn oplossing bleek redelijk eenvoudig. Gewoon de netwerkfunctie van de laptop inschakelen. De methodes varieren hiervoor. Voor mijn Medion MD6200 hoefde ik alleen Fn + F2 in te drukken

succes
:*)
;)

en dat was het dus ook

tis ongelooflijk maar waar
Ik zag op de laptop wel grote LED's zitten, maar die brandden niet...

met het grondig bekijken van de laptop rondom voor een aan-knop, drukte ik per ongeluk de kaart aan :? en ik wist niet hoe ik dat gedaan had 8)7

de LED ging branden en de netwerkverbinding was daar...
ik *druk* op de LED

:D ah... daar zit die knop dus :D

Pagina: 1