Toon posts:

Zelf Dial Up Server Draaien ... ofzo

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ga deze zomervakantie naar het buitenland mee, en ik neem mijn labtop mee. nou had ik geen zin om ook nog te gaan betalen aan bv Zonnet omdat ik naar hun speciale 06760 nummer in nederland moet bellen. Nu had ik bedacht dat ik thuis een computertje kan laten draaien met daarin een gewoon telefoon modem en een metwerkkaart. dus als ik in het buitenland ben bel ik icm. met mijn mobiel naar mijn huisnummer waar de gewone telefoon modem opneemt. (en er zal dan iets moeten gebeuren zoals vroeger--> bezig met controleren van gebruikersnaam en wachtwoord) als ik dan bv. een internet pagina opvraag via de telefoonverbinding zal het servertje deze request doorgeven via de netwerkkaart aan mijn router en gaat zodoende het internet op. nu heb ik op internet gezocht naar een programmatje die dit voor mij kan realiseeren maar ik heb niks gevonden misschien weten jullie wat? ik draai op dat bakkie WIN XP PROF ik weet niet of jullie daar wat aan hebben maar toch.

alvast bedankt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30
Volgens mij kost vanaf het buitenland op je eigen server inbellen meer dan het nummer van zonnet.

Is het niet slimmer om een lijstje te maken met gratis internet providers en telefoon nummers voor het land waar je naartoe gaat?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Maar wat denk je daar aan snelheidswinst mee te bereiken behalve dat je ontzettend langzaam data binnenhaal via je mobiel 9,6 baud ofzo en dan kan je wel een breedband thuis hebben, maar het moet toch naar je mobiel.
Denk dat je goedkoper uit bent door dat speciale nummer te draaien in het buitenland, of nog slimmer een buitenlandse 'gratis' provider te zoeken en dan zo in te bellen, of een internetcafé. Jouw manier is nogal omslachtig

edit:
damn you icey :( :+

[ Voor 6% gewijzigd door Turkish op 25-06-2004 22:42 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
nee, naar nedeland bellen kost net zoveel als bellen naar het land van verblijf zelf. als ik naar zonnet zou inbellen komen daar nog kosten bij nl; de normale telefoonkosten om naar nederland te bellen en de kosten die men in nedeland betaald om naar dat nummer te bellen, meestal is dat 1,zoveel cent per minuut.

• Turkish
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 22:41:
nee, naar nedeland bellen kost net zoveel als bellen naar het land van verblijf zelf. als ik naar zonnet zou inbellen komen daar nog kosten bij nl; de normale telefoonkosten om naar nederland te bellen en de kosten die men in nedeland betaald om naar dat nummer te bellen, meestal is dat 1,zoveel cent per minuut.
Ik denk dat Icey en ik zeker bedoelen dat je even moet zoeken naar een buitenlandse free provider, die zullen vast wel bestaan en dan kan je tegen lokaal tarief internetten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 07:26

trixx

-CTU- SuiZide

Beetje Off-topic

Je kunt ook gaan genieten van je vakantie. :)

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

Topicstarter
beste Turkish

met alle respect maar, maar in bv. frankrijk naar frankrijk bellen met een nederlandse sim kaart kost NET zoveel als naar nederland bellen, ongeacht of het een gratis nummer is of niet. als ik een " gratis" buitenlandse internet provider zo gebruiken heb ik toch nog altijd die kosten en daar boven op komen nog de kosten die maak aan die buitenlande ISP omdat je bij zon gratis ISP altijd meer per minuut betaalt dan een normale aansluiting

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Zonnet:

06760-75030
+31 (0) 36 7500 300

Verwijderd

Topicstarter
????

• ProCal
Lekker nutteloze reactie... Waar is dit voor nodig?

/edit: Als dat betrekking heeft op mijn post, wat ik wel denk, dan zal ik ff uitleggen wat ik bedoel:

Bellen naar 0031 (0) 36 750 03 00
is net zo duur als bellen naar 0031 (0) 24 323 29 31
hoor... Dus bespaar je de moeite om naar huis te bellen met allerlei shit en bel gewoon direct naar Zonnet...

[ Voor 49% gewijzigd door ProCal op 25-06-2004 23:00 ]

Verwijderd

in plaats van veel belkosten te gaan verspillen kun je toch ook gewoon met je laptop naar een internetcafe gaan en vragen ofdat je daar kunt internetten met je laptop voor een bepaald bedrag. :-)

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat 2e telefoon nummer?,
buiten dit allemaal, als ik het nou leuk vind om zon servertje te bouwen mag dat toch wel? ik heb alle mogelijkheden echt wel op een rijtje gezet

Verwijderd

Waar gaan je heen? Je kunt ook een gratis internet provider aanvragen en lokaal inbellen

• ProCal
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 22:59:
wat is dat 2e telefoon nummer?,
buiten dit allemaal, als ik het nou leuk vind om zon servertje te bouwen mag dat toch wel? ik heb alle mogelijkheden echt wel op een rijtje gezet
Dat tweede telefoonnummer is een "gewoon, normaal" nummer in Nederland.
Bellen naar 0031 (0) 36 750 03 00
is net zo duur als bellen naar 0031 (0) 24 323 29 31
hoor... Dus bespaar je de moeite om naar huis te bellen met allerlei shit en bel gewoon direct naar Zonnet...
036 750 03 00 bellen kost hetzelfde als naar 024 323 29 31 bellen...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11

DinX

Motormuis

Als je het echt wil gaan doen zal het toch niet gaan met Windows XP denk ik.
Naar mijn weten kan je alleen inbellen op Windows Server versies ?

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 25-06-2004 23:02 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
je wou dus zeggen dat ; +31 (0) 36 7500 300 een inbel nummer is van Zonnet?, lijkt me erg sterk want ALLE ISP's in nederland werken met een 06760 xxxx inbelnummer waar speciale tarieven voor gelden net zoals bv, de sexlijn

en zoals eerder gezegd vind ik het gewoon leuk om zo'n servertje te bouwen

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
DinX schreef op 25 juni 2004 @ 23:02:
Als je het echt wil gaan doen zal het toch niet gaan met Windows XP denk ik.
Naar mijn weten kan je alleen inbellen op Windows Server versies ?
Inbellen ja. En ik neem niet aan dat hij een XP server heeft :)
TS: Je hebt nog steeds niet aangegeven waar je heen gaat. Als je dat nou gewoon even zegt is het een eitje om dat even in google in te beuken (wat je overgins ook zelf even kan doen) en er komt vast wel een lijstje met free providers uit.

• ProCal
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 23:06:
je wou dus zeggen dat ; +31 (0) 36 7500 300 een inbel nummer is van Zonnet?, lijkt me erg sterk want ALLE ISP's in nederland werken met een 06760 xxxx inbelnummer waar speciale tarieven voor gelden net zoals bv, de sexlijn

en zoals eerder gezegd vind ik het gewoon leuk om zo'n servertje te bouwen
zucht.. ja.. +31 (0) 36 7500 300 is een inbelnummer van zonnet.
bel t ff op met je mobiele phone zou ik zeggen..

/edit:

http://www.jacco2.dds.nl/telecom/internetopreis.html

:O

[ Voor 16% gewijzigd door ProCal op 25-06-2004 23:11 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat kan niet Dat heeft geen zin omdat als je via GSM inbelt je gesprek altijd via nederland gaat. Dat zou alleen een optie zijn als er een mogelijkheid is om via een normale telefoonlijn in te bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 25-06-2004 23:27 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ProCal
Glashelder schreef op 25 juni 2004 @ 23:10:
Dat kan niet omdat als je via GSM inbelt je gesprek altijd via nederland gaat. Dat zou alleen een optie zijn als er een mogelijkheid is om via een normale telefoonlijn in te bellen.
Wat kan niet?

Verwijderd

Topicstarter
maar luister nou; ook al is een buitenlandse ISP betaal ik nog voor de verbinding omdat de verbinding via nederland gaat; dat wil zeggen dat als ik verbinding maak het signaal eerst naar nederland gaat en dan terug via het vaste net naar de desbetreffende ISP uit dat land. voor alle duidelijkheid ik ga op rondreis door oosteuropa , en om nou gegevens van 6 ISP's mee te gaan nemen waar ik uiteidelijk toch meer voor betaal klink mij erg onaantrekkelijk in de oren

NOGMAALS: ik vind het leuk om zon servertje te bouwen en ik dat dingetje gewoon hebben, ik ben er idd al achter dat deze service niet standaard in XP zit maar mijn vraag is dan nog steeds of niemand een PROGGIE heeft

• internetinfo
*zucht* Als jij je in elk land gewoon registreert bij een ISP bel je helemaal niet via Nederland. Hoe weten die lui van Zonnet nou dat jij in het buitenland zit 7(8)7
Maar goed, dit schetst misschien wel wat je wil hebben.

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 09:05
volgens mij kan je met een gewoon lan-modem ook doen wat jij wil.

ik heb hier een 3com officeconnect ISDN LAN modem staan.

deze is jarenlang gebruikt om de aangesloten pc's van een internet verbinding te voorzien door in te bellen.

volgens mij is dit apparaat echter ook in staat om inkomende oproepen te verwerken, dwz wel of geen toegang te geven tot het interne netwerk.

zoek op google anders even op "lan modem"

Verwijderd

Topicstarter
ALS IK MET MIJN MOBIEL BEL WEL,
als je met een nederlandse sim kaart in het buitenland bent gaat je gesprek ALTIJD via nederland

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57

Radjesh

hoi

koop een buitenlandse sim en bel in in het land waar je dan zit... 8)7

Niet

Verwijderd

Topicstarter
DUS 6 verschillende simkaarten kopen?

• internetinfo
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 23:19:
als je met een nederlandse sim kaart in het buitenland bent gaat je gesprek ALTIJD via nederland
Veeg je capslock even schoon, hij plakt. Als je nou gewoon even de op de links klikt die ProCal en ik je gegeven hebben, ben je al een stuk wijzer.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:20
BULLSHIT ...

Als je in het land zelf belt naar een nummer IN datzelfde land dan betaal je lokale tarieven.

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet wat er hier mis is, het lijkt mij vrij duidelijk wat mijn vraag is, ik vraag jullie om jullie hulp, omdat mij iets niet lukt wat ik graag wil, sommige begrijpen mij, maar andere komen met oplossingen waar ik niks aan heb (die heb ik al bekeken)

en DiE CaPs LoCk Is FrUsTrAtIe

• internetinfo
Niet met prepay, met abo's weet ik het zo 1-2-3 niet.
Met KPN moet je dan eerst naar Nederland bellen. Vervolgens belt KPN jou terug en zodra je opneemt gaat hij aan de andere kant over.
Weet niet hoe het bij andere providers zit en kan het ook niet opzoeken omdat de TS gewoon teveel informatie geeft*.

*sarcasme included

Verwijderd

Topicstarter
juicy *zuchT* (dit bedoel ik nou)ik weet niet welke school jij hebt gedaan? maar ik neem aan dat je de lagere school wel hebt afgemaakt, dat betekend dat je kunt lezen, zo ook de tarieven op de sites van de nederlandse aanbieders :(

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

raad eens waarom er dan nog steeds +31 voor moet, omdat het via nederland gaat zeker :w

en btw wat jij wilt met eigen servertje, daar is linux voor uitgevonden. met een getty kan je dat oplossen, maar aangezien jij naar 'PROGGIES' voor winxp zoekt zal dat wel te lastig zijn ofzo...
en als het alsnog lukt gok ik dat die server na een paar dagen offline is, blauw scherm ofzo

[ Voor 32% gewijzigd door DataGhost op 25-06-2004 23:35 ]

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 09:50

Nanax

Ik ben sjaak niet

idd koop gewoon een sim in het land waar je verblijft, of bel in op het nummer dat zonnet heeft voor buitenlanders die willen inbellen. dat is dus wel een bestaand inbellnummer ondanks dat je de poster niet wil geloven. 06760 nummers zijn niet vanuit het buitenland te berijken vandaar het extra nummer. sorry to say maar iedereen rijkt je oplossingen aan, en je neemt er geeneen aan.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 23:29:
juicy *zuchT* (dit bedoel ik nou)ik weet niet welke school jij hebt gedaan? maar ik neem aan dat je de lagere school wel hebt afgemaakt, dat betekend dat je kunt lezen, zo ook de tarieven op de sites van de nederlandse aanbieders :(
Met zo'n attitude kan je het hier vergeten. Meer woorden maak ik er niet aan vuil. :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.