Toon posts:

Vage mail please help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal ik heb even een vraag die ik beantwoord hoop te krijgen.

Ik krijg bijna dagelijks in mijn normale mailbox steeds vaker Delivery Status Notification (Failure) berichten.
Deze berichten zijn naar voor mij onbekende mensen gestuurd.

Voorbeeld van een mailtje

Onderwerp: Auslaenderanteile in Schweizer Gefaengnissen

Der extrem hohe Auslaenderanteil in den Schweizer Gefaengnissen beruht auf zwei Tatsachen. Erstens wird ein ueberdurchschnittlich grosser Anteil an Delikten von Auslaendern veruebt und zweitens sind die Delikte, welche von Auslaendern veruebt werden, meist schwerer, so dass die Auslaender im Schnitt laenger in den Gefaengnissen bleiben als Schweizer.

Het lijkt er op dat ik misschien een virus of spyware op mijn pc heb staan maar norton antivirus kan niets vinden.
Spyware vind echter wel wat, nu laat ik dit programma scannen tijdens het opstarten en laat ik het verwijderen, maar iedere volgende dag krijg ik weer Delivery Status Notification (Failure) berichten.

Het lijkt er op dat mijn computer email account misbruikt word om spam te sturen.

HOE KOM IK HIER IN GODSNAAM VANAF. }) }) }) }) })

Alvast bedankt.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Kun je niet wat meer informatie geven? Draai je bijvoorbeeld een SMTP mailserver?

Je zou in ieder geval even kunnen kijken wat er gebeurt vanaf jouw pc door een portscanner er overheen te halen.

Wat ook nog kan, is dat een spammer jouw e-mail adres als afzender gebruikt. Dit betekent niet noodzakelijk dat jij ook degene bent die de spam verstuurt.1

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 11:40

TheZoo

Animals Behind Bars

Dit is fascistische spam die sinds een week of 2 rond gaat, hier kun je verder niets aan doen, behalve verwijderen, handmatig danwel een spamfilter gebruiken.

Hehe, duurde ff, maar bij deze dan de link naar het artikel op Tweakers.net.

edit:
Link toegevoegd.

[ Voor 35% gewijzigd door TheZoo op 25-06-2004 22:29 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08 14:05
Het is gewoon spam waarbij ze jouw emailadres als bron opgeven. Jammer voor jou, want jij krijgt de rotzooi binnen.
Maar gewoon deleten, goed deleten natuurlijk, want ik heb ze ook wel eens met gratis virus gekregen :P

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

kklopt heb ik ook al een aantal van binnen gehad.
is idd een soort spam.
bij mijn duurde dat een dag of 3
toen was het weer over gelukkig

Permanent wintericon!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Natuurlijk kan je zelf ook besmet zijn met virussen, trojans en een zombie zijn, maar dat heeft hier niets mee te maken.

Jouw PC wordt niet misbruikt voor deze troep, jouw account wordt niet misbruikt. Maar toevallig jouw adres is misbruikt.

Hoe komt dat: die troep gebruikt random adressen als afzender, daar komen dus ook de bounces.

Hoe kom je er van af: niet. Wacht tot het over is. Je kunt regels instellen op server of client om specifiek die bounces naar dev/null te gooien. Maar komen blijven ze. Dat is (al dan niet helaas) de manier waarop SMTP werkt.

Zie ook de veel documentatie over virussen en spam ;)
Specifieke regels voor die duitse spam is alom te vinden geloof ik. Maar je zult het moeten uitrijden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

die teringzooi krijg ik ook dagelijks. ca. 10 mailtjes per dag....

toch eens kijken wat ik er aan kan doen!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Stond een tijdje geleden een topic over in Beveiliging en Virussen..kan het alleen zo snel niet vinden (zal wel met de tijd te maken hebben) dus ik zou zeggen: zoek daar eens :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Meestal nemen virussen en wormen het email adres van een ander over als "afzender" en mailt zichzelf door. Die krijgen dus ook de delivery status failure toegestuurd. Niks om van wakker te liggen. Die krijg ik ook vaak binnen en ik weet zeker dat ik ze niet stuur. McAfee scant alle uitgaande mail bij mij en ik krijg een alert als verdachte mail verstuurd word.
Pagina: 1