Hitachi deskstar 250GB SATA wordt niet herkend op NF7-S

Pagina: 1
Acties:

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:00
Ik heb onlangs een deskstar 250 gb harde schijf gekocht. Ik heb hem aangesloten op de sata poort van mijn moederbord. Ik probeerde Windows XP te installeren. Bios herkent de harde schijf niet en hetzelfde geldt voor XP. Mijn moederbord is van het merk abit nf7-s. Ik heb geen Diskdrive in mijn computer. Ik heb het daarna naast mijn bestaande harde schijf aangesloten( die is een ide schijf aangesloten op de s-ata poort met behulp van een converter) Na XP te hebben gestart kan ik de nieuwe harde schijf nog steeds niet zien

ik zal jullie dankbaar zijn voor het alle hulp

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

cgok schreef op 25 juni 2004 @ 22:15:
Ik heb onlangs een deskstar 250 gb harde schijf gekocht. Ik heb hem aangesloten op de sata poort van mijn moederbord. Ik probeerde Windows XP te installeren. Bios herkent de harde schijf niet en hetzelfde geldt voor XP. Mijn moederbord is van het merk abit nf7-s. Ik heb geen Diskdrive in mijn computer. Ik heb het daarna naast mijn bestaande harde schijf aangesloten( die is een ide schijf aangesloten op de s-ata poort met behulp van een converter) Na XP te hebben gestart kan ik de nieuwe harde schijf nog steeds niet zien

ik zal jullie dankbaar zijn voor het alle hulp
Bij het moederbord zit een CD daar staat de driver op voor de SATA, die moet je op diskket zetten anders gaat het niet. TIP koop een USB drive.

Hier staat de nieuwe driver voor de SATA
http://www.abit-usa.com/p....php?categories=1&model=6

[ Voor 7% gewijzigd door -=unicron=- op 26-06-2004 01:20 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• cgok
ik heb vandaag een nieuwe diskettedrive gekocht. De drivers van hierboven gedownload, XP cd erin en op F6 gedrukt. later de driver gekozen. Wat ik ook doe hij zegt later dat XP geen vasteschijf station kan vinden. Dit heb ik zo'n 20 keer geprobeerd.
hoe kan ik eigenlijk weten of hij uberhaupt wel werkt. Ik hoor hem niet en hij wordt niet warm. Heb hem 3 weken geleden gekocht en gisteren voor het eerst aangesloten

Verwijderd

eerst even vanuit een bestaande windows installatie drivers installeren (mocht dit nodig zijn voor de SATA controller) en formateren? want nu staat er nog helemaal geen partitie op nl

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 23:36 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
kijk eens in schijfbeheer? Misschien moet je de schijf gewoon initialiseren.

• cgok
bigfoot1942 schreef op 26 juni 2004 @ 23:47:
kijk eens in schijfbeheer? Misschien moet je de schijf gewoon initialiseren.
hoe doe ik dat als ik hem niet kan vinden?

• cgok
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 23:35:
eerst even vanuit een bestaande windows installatie drivers installeren (mocht dit nodig zijn voor de SATA controller) en formateren? want nu staat er nog helemaal geen partitie op nl
die stond er al, namelijk silicon image ata controllers. bij eigenschappen geeft hij alleen die oude schijf weer.

[ Voor 18% gewijzigd door cgok op 27-06-2004 00:28 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Hij zegt toch dat hij hem in bios niet kan vinden :) Dan gaat het nogal lastig om hem in windows wel te vinden ;) .

Dan maar even knooien met bios.

http://www2.abit.com.tw/p...Socket%20A&pPRODINFO=BIOS

Daar staat de bios update voor jou moederbord. Ik meende iets te lezen over SATA update oid , dus ik denk dat het zeker raadzaam is even te kijken. Als dat allemaal niet helpt een andere poort proberen of een andere SATA kabel :)

Veel succes :)

Raku

• cgok
update: Nieuwste bios erin = geen resultaat
Andere sata kabel = geen resultaat
Ik denk dat ik hem maar terugstuur.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

cgok schreef op 27 juni 2004 @ 01:42:
update: Nieuwste bios erin = geen resultaat
Andere sata kabel = geen resultaat
Ik denk dat ik hem maar terugstuur.
Misschien een domme vraag , maar heb je niet perongeluk de sata power en de gewone power aansluiting aangesloten? Dus alletwee tegelijk? Als dat het geval is is ie zowiezo dood. Maar voordat je hem terug gaat sturen wel even alles dubbelchecken. Het zou zonde zijn als hij het toch wel bleek te doen , maar je een bepaalde optie in het bios over het hoofd zag. Ik kan bijvoorbeeld in mijn bios bepaalde schijven bepaalde opties aanvinken waardoor deze het mogelijk niet doen. Maar anyway , ik ken het bios niet , dus dat moet je zelf even langslopen.

Raku

Verwijderd

Staat je SATA controller wel enabled in je Bios?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 01:50:
Staat je SATA controller wel enabled in je Bios?
In zijn topicstart heeft hij geschreven dat hij ook een bestaande IDE schijf met een SATA converter heeft, dus ik neem aan dat de SATA controller wel staat enabled, ja ;)

• cgok
Simulated Zero schreef op 27 juni 2004 @ 01:46:
[...]

Misschien een domme vraag , maar heb je niet perongeluk de sata power en de gewone power aansluiting aangesloten? Dus alletwee tegelijk? Als dat het geval is is ie zowiezo dood.
ik heb geen sata power kabel bijgekregen, alleen de normale kabel.

Verwijderd

BalusC schreef op 27 juni 2004 @ 09:32:
[...]
In zijn topicstart heeft hij geschreven dat hij ook een bestaande IDE schijf met een SATA converter heeft, dus ik neem aan dat de SATA controller wel staat enabled, ja ;)
*slaap wrijf uit ogen*
Verrek, je hebt helemaal gelijk, mijn fout ;)

Wat gebeurd er trouwens als je die nieuwe schijf als enige aansluit op je SATA controller? Dus die IDE schijf met converter er even af haalt?

• cgok
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 23:20:
[...]

*slaap wrijf uit ogen*
Verrek, je hebt helemaal gelijk, mijn fout ;)

Wat gebeurd er trouwens als je die nieuwe schijf als enige aansluit op je SATA controller? Dus die IDE schijf met converter er even af haalt?
dat heb ik ook geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat dat hij geen harde schijf kan vinden.
toch bedankt voor het meedenken

Verwijderd

Ik vind het vreemd dat je HD niet herkend/gezien wordt door je SATA controller. Dan mag je wel bijna stellen dat je HD defect is anders zou ik namelijk op zijn minst verwachten dat hij niet goed herkend zou worden door je SATA controller.

Heb je toevallig niet de mogelijkheid om de schijf in een ander systeem te testen? Weet je in ieder geval zeker ofdat de HD defect is of niet.

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Heb je voor je SATA drive al een array aangemaakt.

zelf moest ik eerst een array aanmaken voordat ik windows XP er kon opzetten
en dat is op een SOLTEK SL-75FRN2-RL moederbord met een Promise FastTrak SATA Controller en een Deskstar 160 GB SATA HD

[ Voor 8% gewijzigd door siteslammer op 29-06-2004 00:59 ]

www.bigclan.co.uk

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Gaat je schijf uberhaupt wel draaien? Dus wordt ie een (beetje) warm? Als ie net zo warm als je kast blijft gaat het sowieso niet lukken.

Hij moet minstens zo warm worden als lichaamstemperatuur. Verder moet je ook dat ding kunnen horen draaien. Of in elk geval horen starten met draaien zodra je je pc aanzet.

Even de logische volgorde van mogelijke oorzaken bepalen dus ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• cgok
Undertaker2 schreef op 29 juni 2004 @ 01:13:
Gaat je schijf uberhaupt wel draaien? Dus wordt ie een (beetje) warm? Als ie net zo warm als je kast blijft gaat het sowieso niet lukken.

Hij moet minstens zo warm worden als lichaamstemperatuur. Verder moet je ook dat ding kunnen horen draaien. Of in elk geval horen starten met draaien zodra je je pc aanzet.

Even de logische volgorde van mogelijke oorzaken bepalen dus ;)
hij wordt niet warm, je hoort echt helemaal niks. ik heb hem gevoeld, maar voelde niks bewegen.

Verwijderd

Dan is het toch logisch dat hij niet draait :? Kun je aangeven welke kabels je in je harde schijf hebt gedaan? Dus zowel powerkabels als datakabels.

Ik heb ook het probleem dat mijn NF7-S mijn Maxtor 160 Gb S-ATA niet kan vinden (niet in Windows en niet tijdens het opstarten). Op het moment heb ik het systeem wel draaien in mijn oude H600B, maar als ik hem exact hetzelfde in mijn zelfbouwkast bouw, dan vind hij hem niet. Het enige dat ik als reden kan bedenken is aarding. Wat je misschien kunt proberen (als je zeker weet dat hij wel draait), is een kabeltje van je harde schijf naar de behuizing van je voeding trekken. Gewoon alleen dat hij via de voedingsbehuizing geaard is. Ik vermoed dat de S-ATA of in ieder geval je Abit er anders moeite mee heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 12:02 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Probeer de schijf eens bij een ander moederbord, aangezien het mij een beetje doet lijken op een DOA schijf. Je hebt zover ik kan zien alles gedaan om uit te sluiten dat het aan iets anders ligt dan de schijf. Even testen in een ander moederbord en als de symptomen hetzelfde zijn ter RMA aanbieden bij je leverancier ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Heb je ook al gekeken in je sata bios of je daar je Hitachi kon zien of niet??
Want volgens mij moet je eerst daar een array op je schijf aanmaken voordat je em ergens kan benaderen, althans zo is dat met de Silicon image sata controllers die ik ken

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

y2kbug schreef op 29 juni 2004 @ 12:49:
Heb je ook al gekeken in je sata bios of je daar je Hitachi kon zien of niet??
Want volgens mij moet je eerst daar een array op je schijf aanmaken voordat je em ergens kan benaderen, althans zo is dat met de Silicon image sata controllers die ik ken
de Topicstarter geeft aan dat een oude schijf wel herkend wordt in de s-ata bios en dat dat alleen bij de nieuwe schijf niet gebeurd.
Je hoeft overigens geen array aan te maken je kan ook gewoon je schijven naast elkaar laten draaien als twee losse schijven (of eentje als het er maar één is)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1