Ik (net als iedereen) heb een server met geweldige besturingssysteem.
Het moet dus als een server draaien, omdat ik de server netjes wil verbergen dus zonder beeldscherm, muis en toetsenbord.
Ik heb webmin geinstalleerd en werkt goed mee bij het in de gaten houden van server.
Maar als ik toevallig iets wil installeren of configureren dan wil ik langs VNC.
Graag geen commentaar op vnc, bijv. dat er betere is of dat het te traag is.
Daar hebben we al genoeg topic's van.
Het vnc is al op server geinstalleerd.
Ik kom wel binnen via Real VNC viewer, met ip-adres en wachtwoord.
(ik heb via KDE configuratiescherm, het wachtwoord gegeven voor VNC)
Het probleem is: als ik ga aanmelden, dan verschijnt de melding bij linux server of ie toegang wilt verlenen.
Het moet automatisch kunnen, want straks heeft het geen M, T, Piep meer.
Ik ga alleen vnc over (tot nu toe) LAN.
Het documentatie van de Realvnc is niet duidelijk over eht aanmaken van eventuele gebruikers/wachtwoorden.
Ook de KDE is niet duidelijk.
Het moet dus als een server draaien, omdat ik de server netjes wil verbergen dus zonder beeldscherm, muis en toetsenbord.
Ik heb webmin geinstalleerd en werkt goed mee bij het in de gaten houden van server.
Maar als ik toevallig iets wil installeren of configureren dan wil ik langs VNC.
Graag geen commentaar op vnc, bijv. dat er betere is of dat het te traag is.
Daar hebben we al genoeg topic's van.
Het vnc is al op server geinstalleerd.
Ik kom wel binnen via Real VNC viewer, met ip-adres en wachtwoord.
(ik heb via KDE configuratiescherm, het wachtwoord gegeven voor VNC)
Het probleem is: als ik ga aanmelden, dan verschijnt de melding bij linux server of ie toegang wilt verlenen.
Het moet automatisch kunnen, want straks heeft het geen M, T, Piep meer.
Ik ga alleen vnc over (tot nu toe) LAN.
Het documentatie van de Realvnc is niet duidelijk over eht aanmaken van eventuele gebruikers/wachtwoorden.
Ook de KDE is niet duidelijk.