Ik zit met een probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik heb een mdb database waar registraties staan die registreert wie wanneer erin of eruit gaat.
Hieronder een klein stukje van de tabel met de velden die ik nodig heb (de rest heb ik even weggelaten)
Nu doe ik de volgende query op de database:
Dan krijg ik het volgende resultaat:
Tot zo ver gaat alles wel goed. Echter moet ik op basis van bovenstaande tabel een rapportage maken.
Hoe ik het ook wend(t?) of keer ik heb niks aan deze opmaak.
Graag wil ik het volgende hebben:
En nu weet ik even niet hoe ik dit moet oplossen.
Kan ik mijn query uit de mdb zo aanpassen dat ik deze waardes krijg ?
Ik kan natuurlijk ook een datatabel erbij maken (runtime) en dan de andere tabel doorlopen met allerlei checks (wat als er een datum niet is ?, of wat als er 0 staat ?), maar dat zie ik ook niet zo zitten.
De query word gemaakt met variabele data (meervoud datum) en het resultaat moet naar een rapportage gaan.
Heeft 1 van jullie nog een briljant idee hoe dit aan te pakken ?
Ik heb een mdb database waar registraties staan die registreert wie wanneer erin of eruit gaat.
Hieronder een klein stukje van de tabel met de velden die ik nodig heb (de rest heb ik even weggelaten)
| Datum | Tijd | In_of_Uit |
| 16-06-2004 | 12:13:45 | In |
| 16-06-2004 | 13:00:45 | Uit |
| 17-06-2004 | 09:13:45 | In |
| 18-06-2004 | 08:13:45 | In |
| 18-06-2004 | 08:33:45 | In |
Nu doe ik de volgende query op de database:
code:
1
2
3
| select datum, in_of_uit, count (datum) as aantal from Registratie where (datum >=#" & begin_datum & "# and datum <=#" & eind_datum & "#) group by datum, in_of_uit |
Dan krijg ik het volgende resultaat:
| Datum | In of uitgaand | Aantal registraties |
| 16-06-2004 | uit | 1 |
| 16-06-2004 | in | 1 |
| 17-06-2004 | In | 1 |
| 18-06-2004 | In | 2 |
Tot zo ver gaat alles wel goed. Echter moet ik op basis van bovenstaande tabel een rapportage maken.
Hoe ik het ook wend(t?) of keer ik heb niks aan deze opmaak.
Graag wil ik het volgende hebben:
| Datum | Uitgaand | Ingaand |
| 16-06-2004 | 1 | 1 |
| 17-06-2004 | 0 | 1 |
| 18-06-2004 | 0 | 2 |
En nu weet ik even niet hoe ik dit moet oplossen.
Kan ik mijn query uit de mdb zo aanpassen dat ik deze waardes krijg ?
Ik kan natuurlijk ook een datatabel erbij maken (runtime) en dan de andere tabel doorlopen met allerlei checks (wat als er een datum niet is ?, of wat als er 0 staat ?), maar dat zie ik ook niet zo zitten.
De query word gemaakt met variabele data (meervoud datum) en het resultaat moet naar een rapportage gaan.
Heeft 1 van jullie nog een briljant idee hoe dit aan te pakken ?
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.