Toon posts:

Automatisch over meerdere cd's laten uitsmeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongetwijfeld al vaak besproken, maar ik weet gewoon niet hoe ik een zoekopdracht in de bestaande topics of Google moet verwoorden met dit probleem.
Elke poging die ik doe leid tot verkeerde zoekresultaten.

Goed, ik heb een berg MP3'tjes en die wil ik efficiënt over een aantal CDR's smeren.
Nero doet dat niet. Graag een duw in de juiste richting

Verwijderd

wat bedoel je met efficient dan? dat je geen lege ruimte over laat? een mp3 is 3 megabyte, en een cdr 700. stel je voor dat bij elke cd er net te weinig ruimte is voor een nieuwe mp3: tel uit je winst. heeft dus geen zin.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 21:39:
wat bedoel je met efficient dan? dat je geen lege ruimte over laat? een mp3 is 3 megabyte, en een cdr 700. stel je voor dat bij elke cd er net te weinig ruimte is voor een nieuwe mp3: tel uit je winst. heeft dus geen zin.
Wel in iedergeval dat die het zo efficient mogelijk verspreid.
Een paar megabyte overhouden omdat daar geen MP3 meer past die in de collectie zit is ok.

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

je opent nero, pleurt mp3tjus aan de brand kant totdat je op 700mb zit.
en klikt "brand"
Bij meerdere cd's gebruik je je calculator

uber efficient :)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Meestal selecteer ik een zooitje albums en dan vraag ik ff de eigenschappen op en kijk hoe groot mijn selectie is. Zitten albums bij van 50mb tot en met ongeveer 250. Gewoon verschillende combinaties proberen. Ik vind het dan prima als ik nog 3 mb overhoud, of als er 3 mb overgeburnd moet worden.
Ik heb ook wel eens zitten denken aan een tooltje hiervoor en wilde het eventueel zelf gaan schrijven, maar heb er gewoon weinig tijd voor.

Je raakt er ook wel handig in na een tijdje hoor. Hoe meer albums je hebt, hoe makkelijker je je cdtjes efficient kan volschrijven.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je een hele boel mp3 hebt kan je dan niet beter dvdtjes gebruiken,
tegenwoordig is een dvd fikker ook niet meer zo duur.

iRacing Profiel

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je hebt niet toevallig een linux-pc in de buurt?

Met gebruik van de utilities "du", "mkisofs" en "cdrecord" knutsel je hiervoor binnen 10 minuten een shell script inelkaar :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 26 juni 2004 @ 10:00:
Je hebt niet toevallig een linux-pc in de buurt?

Met gebruik van de utilities "du", "mkisofs" en "cdrecord" knutsel je hiervoor binnen 10 minuten een shell script inelkaar :)
Nee helaas alleen een windoos staan.
Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen windoos software is die dat voor je doet.

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht handig om te vermelden dat ik er dus Audio CD's van wil maken

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hier heb je bijvoorbeeld burn th the brim: http://bttb.sourceforge.net/
en hier een perl scriptje zoals dawuss bedoelde: http://www.michael-forman.com/perl/script/mp3-cdr-fill

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Als je hier een programmaatje voor schrijft die de meest optimale oplossing berekent binnen de verwachte leversduur van het universum (lees: binnen 2^n stappen met n de grootte van input, dus aantal liedjes), dan hoef je voor de rest van je leven niet meer te werken, en ben je in 1 klap rijker dan onze goede vriend Bill.
Dan heb je namelijk bewezen dat P gelijk is aan NP, en dus het grootste probleem van de informatica opgelost. Een probleem waar de slimste mensen van de wereld al 50 jaar achter aant zoeken zijn... ;)
Het probleem dat je beschrijft is namelijk het binpacking probleem, en dat is NP-Compleet.
Je kan wel een benaderende oplossing programmeren, namelijk: ge gooit liedjes op de cd totdat er niks meer bijgaat, en dan naar de volgende cd. Maar dit is niet de optimale oplossing.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 10:42:
Wellicht handig om te vermelden dat ik er dus Audio CD's van wil maken
Dan heb je zelfs "mkisofs" niet nodig.

Mocht je besluiten om dit onder windows te doen via een perl script, dan heb je allereerst een windows port van Perl nodig.

Van cdrecord is er ook een windows binary, en als vervanging van du kun je vast wel iets in perl doen om de filesize op te vragen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
ido schreef op 26 juni 2004 @ 10:42:
hier heb je bijvoorbeeld burn th the brim: http://bttb.sourceforge.net/
en hier een perl scriptje zoals dawuss bedoelde: http://www.michael-forman.com/perl/script/mp3-cdr-fill
Mooi programma, maar alleen geschikt voor CDROM's, dus geen audio CD's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 11:12 ]

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
iTunes

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
Ook deze tool is alleen bedoeld voor CDROM's.
Ik zoek iets voor audio CD's

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik heb eens met software gewerkt die data uitspreide over meerdere CD's een soort megagrote ISO op meerdere CD's.

Het probleem...je moet niet een van de cd's kwijtraken!

Maar voor audio cd is er niet zoiets.... als je software hebt die de tijd van alle mp3'tjes neemt en dan een FillSystem maakt die gebaseerd op tijd alle mp3'tjes bij elkaar zoekt zou het misschien net kunnen. Maar dit is dus PER BENADERING... er blijft altijd wat ruimte over of er schiet altijd wat ruimte over.

Voor audio cd's is er simpel gezegd niets zoals dat... maar je kan het zelf programmeren als je wilt!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 28 juni 2004 @ 14:15:
Ik heb eens met software gewerkt die data uitspreide over meerdere CD's een soort megagrote ISO op meerdere CD's.

Het probleem...je moet niet een van de cd's kwijtraken!

Maar voor audio cd is er niet zoiets.... als je software hebt die de tijd van alle mp3'tjes neemt en dan een FillSystem maakt die gebaseerd op tijd alle mp3'tjes bij elkaar zoekt zou het misschien net kunnen. Maar dit is dus PER BENADERING... er blijft altijd wat ruimte over of er schiet altijd wat ruimte over.

Voor audio cd's is er simpel gezegd niets zoals dat... maar je kan het zelf programmeren als je wilt!
Ach, ik zou het niet erg vinden als er 10 minuten overblijven omdat er geen MP3 uit de stapel meer bij past.
Helaas ben ik geen ontwikkelaar, dus zelf programmeren zal niet gaan.
Pagina: 1