[98SE} missende .vxd bestanden*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117263

Topicstarter
Telkens als ik mijn computer opstart geeft de computer in de DOS aan dat er bestanden ontbreken die verwijzen die verwijzen naar system.ini.
NU heb ik hier het hele forum gelezen dat hier ook over gaat maar ik vind geen oplossing voor mijn probleem 8)7 8)7 8)7

Ik heb bij de buren (windows 98SE) geprobeerd via cdrom een draadloos netwerk te installeren zodat ze mee kunnen op mijn draadloos adsl netwerk. Na de installatie vroeg de pc om windows cd. Die hadden ze niet erbij.... :?
dus maar gewoon OK gegeven. Pc vroeg om reboot , gedaan , toen de melding over de ontbrekende bestanden. steeds "druk toets om door te gaan" hij miste de bestanden VNETSUP.VXD / VREDIR.VXD / DFS.VXD

pc wil dan in veilige modus , ook gedaan., van daaruit reboot en wééééér belanden we op de missing files en gaat de pc vervolgens in slaapstand .... :(

Nu zoals op forum stond, via deze computer / eigenschappen / app beheer / het netwerk verwijderd in de hoop dat na reboot in ieder geval de pc weer IETS deed....

Niks behalve weer de meldingen gevolgt door slaapstand.

Wie wil deze huisvrouw verder helpen. Morgen zouden ze via familie zorgen voor windows 98SE cdrom. Maar wat zijn de stappen die we moeten volgen ????????

Allemaal alvast héééééél hartelijk dank !
Groeten Karen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 18:01
kijk eens (bij veilige modus) in configuratie scherm -> netwerk of daar ook alles van netwerk verwijderd is ( daar verwijder je niet alleen de apparaten maar ook de protocollen)

andere poging:

bij booten op f8 drukken en en in keuzemenu: windows starten stap voor stap;
als ie dan vraagt om bewuste vxd op te starten of iets anders dat met netwerk te maken heeft , nee antwoorden

[ Voor 11% gewijzigd door ajouin op 25-06-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

1. Netwerkkaart installeren, of hij moet al geinstalleerd zijn.
2. Dan naar de netwerkeigenschappen gaan.
3. TCP/IP protocol verwijderen
4. netwerkaart verwijderen uit apparaatbeheer

5. Opnieuw opstarten, netwerkkaart laten detecteren
6. Drivers laten opzoeken
7. Laten installeren...als het goed is vraagt ie daarna om de Windows 98 SE CD-ROM, daar haalt ie VNETSUP.VXD en de rest vandaan.

Als dit niet werkt, kan je ook proberen om Windows onderdelen toevoegen/verwijderen te kiezen, daar al het netwerkspul weghalen, rebooten en weer opnieuw installeren.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:02

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Gewoon kijken of je die bestanden via internet kan vinden en dan naar de passende directory kopiëren. Als tijdelijke oplossing wil het nog wel eens helpen om een ander bestand te kopiëren en te hernoemen naar het gezochte bestand. 9 van de 10 keer start windows dan gewoon door, maar kan je niet de functie gebruiker waar die vxd voor is :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Wat bij windows 9x nog wel eens wil helpen is als hij om die bestanden vraagt hem te laten zoeken in de windows en windows\system directory.

Het zijn iig bestanden die met je netwerk te maken hebben.

Staan de cab files toevallig niet in windows\options\cabs ?

Abort, Retry, Quake ???