Ik heb een Asus a7v266 bordje met een XP1700+ proc. Ik ben aan het proberen hier XP of Linux op te draaien.
Wat is nu mijn probleem:
Als ik XP wil installeren dan loopt het systeem vroeg of laat vast. Hetzij bij het installeren of anders wel bij de tweede boot als het systeem voor de laatste configuratieinstellen start. Ik kan hier dus niet echt een peil op trekken waar het fout gaat.
Als ik Linux (Debian 3.0) installeer kom ik een stuk verder. Linux wordt gewoon geinstalleerd en draait ook netjes tot op zekere hoogte.
Dingen die niet helemaal werken of waar probleempjes rijzen:
1. Als ik met ssh inlog dan wordt ik soms random weer uitgelogd (verbinding wordt verbroken.
2. Als ik bestanden heen en weer pomp dan wordt dat ook afgebroken (soms)
3. Als ik met hdparm dma inschakel staat in één keer de complete pc vast.
In mijn zoektocht heb ik de rest van de componenten allemaal al uitgewisseld, het enige wat nog "origineel" zijn het mobo en proc.
Kan ik hieruit nu concluderen dat het mobo niet 100% meer is, of toch de proc?
En wat kan ik hieraan doen? (Behalve nieuw mobo of proc)
(bios rev: 1011 = meest recente)
Wat is nu mijn probleem:
Als ik XP wil installeren dan loopt het systeem vroeg of laat vast. Hetzij bij het installeren of anders wel bij de tweede boot als het systeem voor de laatste configuratieinstellen start. Ik kan hier dus niet echt een peil op trekken waar het fout gaat.
Als ik Linux (Debian 3.0) installeer kom ik een stuk verder. Linux wordt gewoon geinstalleerd en draait ook netjes tot op zekere hoogte.
Dingen die niet helemaal werken of waar probleempjes rijzen:
1. Als ik met ssh inlog dan wordt ik soms random weer uitgelogd (verbinding wordt verbroken.
2. Als ik bestanden heen en weer pomp dan wordt dat ook afgebroken (soms)
3. Als ik met hdparm dma inschakel staat in één keer de complete pc vast.
In mijn zoektocht heb ik de rest van de componenten allemaal al uitgewisseld, het enige wat nog "origineel" zijn het mobo en proc.
Kan ik hieruit nu concluderen dat het mobo niet 100% meer is, of toch de proc?
En wat kan ik hieraan doen? (Behalve nieuw mobo of proc)
(bios rev: 1011 = meest recente)