Toon posts:

wie kan mij meer vertellen over snelheden wireless?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag wireless internet en ben tot nu toe hierover zeer tevreden alleen heb ik gezien dat er meerdere kanalen kunnen worden ingesteld wat is daar het nut van?

Ik heb tevens een programmatje erbij wat de signaal sterktes meet, omdat ik in de tuin net niet goed bereik heb ben ik benieuwd of het wijzigen van kanaal nut heeft.

Ik heb de volgende data en weet niet of dat goed of slecht is kan iemand me uitleggen hoe dat zit?

SNR 30
Signal+ 50
Noise- 100
SNR+ 50

is dit goed of kan het beter?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je hebt verschillende kanalen omdat kanalen evt verstoord kunnen worden door dingen uit de omgeving die elektrische storing veroorzaken. Ook is het verstandiger om op een ander kanaal dan je buren te gaan zitten, zodat je elkaar het minst in de weg zit :)

Voor je bereik in de tuin probeer je antennes is te richten, dat scheelt hier heel veel!

Whoop!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Het ene kanaal kan, zoals al werd gezegd, meer storen dan de andere. Mede hierdoor kan de snelheid heel erg verschillen.

Voorbeeldje: met de asus wl500g had ik op sommige kanalen een prima snelheid naar internet (gewoon de volle snelheid) en op andere kanalen weer 1/10e van de snelheid. Dat kan dus heel erg schelen. Ik zou zeggen: probeer gewoon wat kanalen uit icm met speedtest.nl

Het richten van beide antennes is idd wel een goede. Vaak is ook het zo rechtop mogelijk zetten ook nog wel een goede optie (ook de meest logische). Heb er uiteindelijk wel een tijdje mee lopen spelen en nu werkt het prima hier :)

Folding@home

Verwijderd

Vergeet niet om iets van een beveiliging in te bouwen, het liefst een vpn opzetten met je wireless apparaatje. Ik maak nog steeds regelmatig mee dat ik ergens kom om wireless te installeren en dat ik dan ook via de wireless router van de buurman het internet op kan... (op zich wel handig zo'n gratis internet verbinding heheheh)