Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Is je fstab op orde? Of bedoel je het iets minder diep?Justin_Time schreef op 25 juni 2004 @ 20:58:
Dag mensen,
Ik zit al een dag lang te googlen, nieuwsgroepen door te spitten, forums etc... Maar ik kom uit een heel simpel vraagje niet. Ik ben normaal altijd KDE gewent in wilde eens GNOME proberen (2.6.1).
Nu wil ik graag wanneer ik een fat32 schijf mount dat hij niet op mijn desktop komt... Dit moet toch niet zo moeilijk zijn? Je hebt nu een mooie "computer" nu wil ik ook dat daar mijn schijven blijven...
Weet iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-06-2004 21:09 ]
Edit: Kijk eens hier
[ Voor 40% gewijzigd door dawuss op 25-06-2004 21:32 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Ik heb het stukje gelezen en daar refereren ze naar een "disk" optie die bij de properties van zo'n mounted disk zouden moeten zitten... dit zie ik in 2.6 niet helaas
Verwijderd
Deze bestaat helaas niet... En als ik hem aanmaak (boolean) wil het ook niet werkenVerwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 22:40:
Als je in de gconf editor /apps/nautilus/desktop/volumes_visible op 'false' zet, ben je van je mounts af op de desktop.
Het is hier geen helpdesk, en dat regeltje waar jij zegt dat je door al die opties het bos niet meer zegt nijgt mee een klein beetje te veel naar helpdesken...
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Nee ik verwacht helemaal niet de exacte regel in gconf. Ik verwacht helemaal niets maar elke suggestie waar ik verder zou kunnen zoeken zou mij kunnen helpen.Zwerver schreef op 25 juni 2004 @ 23:51:
Maar verwacht je nu van ons dat we aan je gaan voorkauwen welke optie je moet hebben in gconf? Kom op zeg, er wordt wel een klein beetje zelfinitatief van je verwacht. Waar heb je allemaal al gekeken in gconf? Welke opties heb je al geprobeerd? Welke zoektermen heb je al gebruikt op google?
Het is hier geen helpdesk, en dat regeltje waar jij zegt dat je door al die opties het bos niet meer zegt nijgt mee een klein beetje te veel naar helpdesken...
Ik gebruik zelf al een aantal jaren linux dus zoeken/lezen is echt niet nieuw en ik wil er best veel moeite voor doen. Maar om de 1 of andere reden lijkt het wel of niemand deze optie ooit irritant heeft gevonden. Ik heb in alle gebruikelijke plaatsen (search van got, linuxquestions, linuxpackages, google) elke mogelijke combinatie van de woorden:
mounts, gnome, desktop, gconf, volumes gehad en helaas nog steeds geen goede hit. Die site die ik hierboven kreeg was wel de oplossing maar voor gnome 2.2 volgens mij in 2.6 zit de optie "disk" in ieder geval niet meer.
En bij gconf heb ik ook elke optie doorgespit met de namen nautulis, volumes, disk, desktop....
Dus nee ik vraag niet een kant en klare regel alleen maar suggesties waar ik eventueel verder zou kunnen kijken.
Misschien betekent dat, dat het er nu nog helemaal niet inzit? Of gewoon dat je in je gconf moet gaan hacken...NEWS: nautilus-2.7.1
========================================
This is nautilus 2.7.1, the file manager for the Gnome 2 desktop.
Major changes since 2.6.2 are:
* Add setting to not show volumes on desktop
[ Voor 191% gewijzigd door Justin_Time op 26-06-2004 07:37 ]