Hoeveel niewwsposters heeft Tweakers.net tegenwoordig

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Voor dat ik begin wil ik duidelijk maken dat dit geen wannabee kwestie.. heb het druk zat!

Oke waar gaat het dan wel over? .. Nou ik vind dat de laatste tijd de nieuwtjes op tweakers.net nog al laat verschijnen. Hier bedoel ik mee dat ik nu op verschillende sites lees dat er een grote Internet aanval is (http://www.infoworld.com/.../06/25/HNnewattack_1.html).

Nu vroeg ik mij af ligt dit aan de tijd die nieuwsposters kunnen spenderen per week of is dit een kwestie van een te laag aantal aan nieuwsposters?

Ik ben zelf nog geen abonnee, maar kan me voorstellen dat de snelheid van nieuws posten Tweakers.net populairder zou maken en hier door meer abonnees aantrekt?

Begrijp me niet verkeerd.. ik probeer alleen maar met dit topic aan te tonen dat ik gevaar in zie dat Tweakers.net straks te veel "achter" loopt. Of zie ik dit verkeerd?
Ik zit minimaal 6 uur per dag op *.tweakers.net dus ik vermaak me nog steeds alleen hier "erger" ik me welles aan. Ik bedoel tweakers.net is zo mooi nederlands concept... maar we (lees: tweakers.net) moeten wel alert blijven en niet afzwakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 25-06-2004 21:40 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Ik ben zelf nog geen abonnee, maar kan me voorstellen dat snelheid van nieuws posten een abbonement wel aantrekkelijker maakt?
Dit snap ik niet helemaal? :? Ik heb een abonement, maar het is geen moment in me opgekomen om dat te nemen omdat Tweakers.net het snelst is met nieuws. Ik vind het vooral handig dat ik de frontpage kan aanpassen, dat ik een andere stylesheet kan gebruik bij GoT (scheelt echt enorm in uiterlijk) en 't abo-forum is een leuke aanvulling. De snelheid waarmee nieuws wordt gepost is echt niet van invloed op de hoeveelheid abonnees.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Dit is inderdaad niet een goeie vergelijking... ik bedoelde hiermee te zeggen dat Tweakers.net nog populairder "kan" maken dan het nu al is en hier door meer abbonees zou kunnen krijgen.

* Falcon pas het boven aan

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 09:25

feej

giraffemeisje

De snelheid van nieuwsposten is niet alleen afhankelijk van het aantal posters denk ik, maar vooral van wanneer deze beschikbaar zijn. In "werktijd" hebben veel mensen bij ons ook gewoon school of een baan, en is er minder tijd beschikbaar om te posten. Hierdoor blijft nieuws langer liggen.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
fee-tje schreef op 25 juni 2004 @ 21:39:
De snelheid van nieuwsposten is niet alleen afhankelijk van het aantal posters denk ik, maar vooral van wanneer deze beschikbaar zijn. In "werktijd" hebben veel mensen bij ons ook gewoon school of een baan, en is er minder tijd beschikbaar om te posten. Hierdoor blijft nieuws langer liggen.
Dan rijst bij mij de vraag word dit ook meegenomen in de selectieprocedure van tweakers.net?

• feej

feej

giraffemeisje

The Real Falcon schreef op 25 juni 2004 @ 21:43:
Dan rijst bij mij de vraag word dit ook meegenomen in de selectieprocedure van tweakers.net?
Dat zou een nieuwscoördinator even moeten vertellen :). Ik kan me niet herinneren dat daarna gevraagd is, en ik vraag me af of dat haalbaar is.

Everything is awesome!
O+

Verwijderd

The Real Falcon schreef op 25 juni 2004 @ 21:43:
[...]

plan: Wanted: nieuwsposters (M/V)

Hier wordt specifiek gevraagd om iemand die tussen 0.00 en 14.00 uur beschikbaar is, dus het lijkt mij wel. Overigens is de link alweer twee jaar oud, maar ik kan me niet voorstellen dat het erg veranderd is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 21:50 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Aanvulling op fee-tje: het is niet zo dat wij nieuwsposters het hele internet afschuimen op zoek naar nieuws, en dat vervolgens ook plaatsen. Bij kleinere sites kan dat nog, maar dat systeem is bij ons al lang afgeschaft. Tweakers.net werkt met een redactie die het internet en de submits doorzoekt naar nieuws en de bruikbare onderwerpen in een zogenaamde queue zet, waar de nieuwsposters items uit kunnen selecteren. Zeker in deze maand kan het wel eens voorkomen dat we later zijn met bepaalde zaken: de nieuwsdienst bestaat voor een groot deel uit studenten en juni is natuurlijk een examenmaand. Wij hebben geen hele redactie die fulltime aan het werk is, dus het niveau van professionele media zullen we echt niet kunnen bereiken.

Verder kan je zelf ook je steentje bijdragen aan de punctualiteit van het nieuws door zelf items in te sturen.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Hoi Steve...

Inderdaad is het zo dat deze maand heel erg druk voor iedereen is en ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar niet aangedacht heb toen ik dit topic opende.

Maar toch veranderd mijn mening daarom nog niet.. want ook in andere maanden was het toch redelijk vaak raak dat er iets belangerijks was en dat dit gewoon echt een paar uur later op tweakers.net. Dit met alle respect naar de nieuwsposters hoor! Heel erg tof dat jullie dit uit vrijwilligheid doen.

Nieuws insturen was voor mij ook de aanleiding waarom ik dit topic opende omdat het me op viel dat ik op heelveel sites hele interresante stukjes zag staan dacht ik .. waarom staat dit eigenlijk nog niet op tweakers.net? Insturen doe ik dan zeker ..

Oh naar de 5de keer jouw bovenstaande reactie gelezen te hebben snap ik nu dat er nog een voor selectie gebeurd van wat in de ogen van de "Redactie" nieuwswaardig is? Was mij eerlijk gezegt niet bekend..maar dat zal meer over mij zeggen dan over jullie ;).. maar deze redactie uit hoeveel man bestaat deze? En daarnaast krijg je dan niet het sluisdeur effect?.. Hier bedoel ik mee;

User submit iets --> <wachttijd> --> Redactie -> <wachttijd tot iemand het gesubmitte oppakt> --> Nieuwsposter <wachttijd tot dat nieuwtje klaar is> --> op tweakers.net

i.p.v.

User submit -> <wachttijd> --> Nieuwsposter

Dit kan verklaren dat het inderdaad weleens het wat opzich laat wachten. Ik begin het te begrijpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 25-06-2004 23:57 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Redactie selecteert inderdaad nieuwswaardige items, anders wordt de FP een zootje ongeregeld ;). Dat zorgt dus voor een extra 'flessenhals' en, bijgevolg, meestal een vertraging. Het gebeurt dus wel eens dat er op een bepaald moment minder nieuwsposters en/of redactieleden (laatste komt minder voor) aanwezig zijn en dat bepaalde zaken dus blijven staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Steve op 26-06-2004 00:04 ]

• feej

feej

giraffemeisje

Ik denk ook niet dat elke nieuwsposter van alle onderwerpen kan zien of iets wel of niet nieuwswaardig is. Ik zou niet kunnen zien of de nieuwste release van een videokaart met zoveel specs en die prijs nou wel of niet op de FP hoort 8)7, maar ik kan er wel over schrijven. Een beetje geval schoenmaker, blijf bij je leest :).

Everything is awesome!
O+

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:48
Steve schreef op 26 juni 2004 @ 00:00:
Redactie selecteert inderdaad nieuwswaardige items, anders wordt de FP een zootje ongeregeld ;).
Iemand die dit aan de Fok! "redactie" kan vertellen, die hebben hier geloof ik nog nooit van gehoord :Y) ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
The Real Falcon schreef op 25 juni 2004 @ 20:38:
Voor dat ik begin wil ik duidelijk maken dat dit geen wannabee kwestie.. heb het druk zat!

Oke waar gaat het dan wel over? .. Nou ik vind dat de laatste tijd de nieuwtjes op tweakers.net nog al laat verschijnen. Hier bedoel ik mee dat ik nu op verschillende sites lees dat er een grote Internet aanval is (http://www.infoworld.com/.../06/25/HNnewattack_1.html).
Het nieuws loopt tijdelijk wat minder hard, door tentamens en vakanties. Het valt verder wel mee met dat 'laat verschijnen'. Tweakers.net bericht nogal breed, maar kan niet al het hardware/software/business/internet-nieuws van binnen- en buitenland compleet en meteen online zetten. Toch zien we nog vaak dat andere nieuwssites 'ons' nieuws later of gelijktijdig hebben. We moeten keuzes maken in onderwerpen, in de redactie, en de nieuwsposters zelf kiezen ook nog eens. Zo'n internetaanval klinkt sensationeel, maar wat wil je ermee bereiken door het een halve dag eerder te plaatsen? Zandzakken voor de deur? Kan daarmee rampspoed voorkomen worden? Bijna dagelijks vinden 'aanvallen' plaats of worden er virussen verspreid en hackpogingen gedaan. We zijn ons dagelijks bewust van de kwantiteit en kwaliteit van het nieuws, maar toch bedankt voor je goede zorgen :) .

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Pagina: 1