Joystick bij Lock-On

Pagina: 1
Acties:

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Ik heb een Microsoft Force Feedback joystick en telkens geeft deze problemen bij Lock-On.
En dan vooral met verticaal bewegen, ik heb deze dus juist ingesteld bij mijn joystick instellingen, waar bij de test gewoon alles goed werkt. Maar als ik hem dan in Lock-on ga testen hoef ik maar te kuchen zonder de joystick aan te raken of hij flipt al voor de helft van mijn verticale bereik. Of beter gezegd, hij reageert hyperactief op verticale bewegingen, zonder dat ik hem ook daadwerkelijk over over een zelfde afstand beweeg.
Of anders gezegd, hij beweegt bij een milimeter beweging over zo'n afstand die hij eigenlijk bij een centimeter beweging had moeten afleggen. Nu is mijn vraag?
Zijn er meer tweakers met een Joystick van microsoft, met dezelfde problemen bij lock-on? Als jullie daar geen last van hebben weet ik dat het toch aan mijn joystick ligt (voor de garantie ;) ), anders ligt het aan Lock-On.
Bij voorbaat dank _/-\o_
Oh ja, k'heb XP, Ati Radeon 9000, 2,6 Ghz en 512 Mb werkgeheugen.
Laatste patch 1.02 geinstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Karel V op 25-06-2004 20:18 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Kijk bij Lock-On eens bij je Joystick-instellingen. Daar valt erg veel aan te tweaken. Ik heb zelf een Logitech en die is ook heel gevoelig. Na het één en ander configureren doet ie het perfect.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Al geprobeerd en dan met elke mogelijke configuratie (of bijna), maar daar treed denk ik juist de fout op, want telkens blijft hij hypergevoelig reageren. Nog vreemder is dat horizontaal (axe 0) het gewoon wel goed doet binnen Lock-On. Ook vreemd is dat windows de joystick wel goed test op de verticale as, juiste verschuiving bij een evengrote beweging, en in Lock-On niet :? . Al met die grafiekjes van gevoeligheid gerommeld, en de schuifbalkjes daaronder telkens verzet, maar het probleem blijft.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Tja...ik heb geen enkel probleem. Wellicht eens een andere joystick proberen? Saitek is erg goed.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.