Toon posts:

trage internetverbinding in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een netwerk opgezet met de nieuwe sweex breedband router en daarop 2 pc's aangesloten. Na veel gepuzzel met de handleiding die niet klopte en nieuwe firmware is het uiteindelijk toch gelukt. Meteen maar ff gecheckt hoe het met de snelheid staat. Nou gebeurt er dus dit: als ik op de ene pc een bestand binnen haal van internet, gaat de internetverbinding op de andere pc heel erg traag. Heb de poorten al opengezet en van alles geprobeerd, maar het lukt me niet. Kan iemand me helpen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wees eens iets duidelijker, wat harde getallen wat jij bedoeld met 'traag'...

Opzich is het redelijk logisch, als jij een 200kb/sec heb, en jij download met 190kb/sec op pc 1, dan heeft pc 2 maar 10kb/sec 'over'.

Het is niet zo dat jij opeens 2x 200kb/sec krijgt ofzo. Een goede router zou het netjes verdelen, en wat overhouden voor de 2e pc. Doe eens wat testjes op bijv. speedtest, en geef wat harde getallen.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Poorten openzetten zal je hier volgens mij weinig helpen. Wanneer je ene pc je volledige bandbreedte capaciteit gebruikt zal de verbinding op de andere pc trager zijn. Daar kun je op verschillende manieren iets aan doen met NetLimiter (www.netlimiter.com) kun je de verbruikte bandbreedte op de andere pc limiteren. Bij sommige routers is het ook mogelijk een maximale snelheid voor iedere client (als je dat zo mag noemen) in te stellen.

Verwijderd

Dit hoort dus, zoals OD-Frozen zegt. Je krijgt niet in één keer een tweemaal zo snelle verbinding door het gebruik van een router ;)