e-tech router probleem

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Hallo,

m'n e-tech router deed het niet helemaal lekker, dus ik ging via m'n browser naar het configuratiescherm van de router en deed "restore to factory defoulds". Alleen nu doet de router niets meer als ik het IP inyp in Internet explorer. De andere computers zie ik nog wel, dus zeg maar het netwerkgedeelte werkt nog.

Ook blijft het READY lampje knipperen, volgens mij heeft dat er iets mee te maken. In de handleiding staat bij de omschrijving van dit lampje: "System status indicators when blinking indicate system is alve".

Ik heb de router al meerdere malen gereset, maar dat heeft niet geholpen. Ik zal hem toch niet gesloopt hebben? :'(

Wie weet raad?

Peter

Ik ben nu met een USB modem online.

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 09:38
Ik had precies zelfde probleem, ben terug gegaan naar winkel en heb nieuwe.

En nee, problemen zijn niet echt opgelost, nog erger geworden: elke keer "host not found", "connection timeout" en zulk soort troep, nu heb ik echt genoeg van die goedkope e-tech zooi, en ga ik een 3com halen, krijg 60 euro terug van de winkel waar e-tech vandaan heb.

Het is btw een Annex A V2 ADSL Modem / router ("multi-pc modem" -- in KPN-n00b-termen ;) )

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

PeterEs schreef op 25 juni 2004 @ 19:14:
Hallo,

m'n e-tech router deed het niet helemaal lekker, dus ik ging via m'n browser naar het configuratiescherm van de router en deed "restore to factory defoulds". Alleen nu doet de router niets meer als ik het IP inyp in Internet explorer. De andere computers zie ik nog wel, dus zeg maar het netwerkgedeelte werkt nog.

Ook blijft het READY lampje knipperen, volgens mij heeft dat er iets mee te maken. In de handleiding staat bij de omschrijving van dit lampje: "System status indicators when blinking indicate system is alve".

Ik heb de router al meerdere malen gereset, maar dat heeft niet geholpen. Ik zal hem toch niet gesloopt hebben? :'(

Wie weet raad?

Peter

Ik ben nu met een USB modem online.
Probeer hem eens een nachtje van de stroom af te laten staan. Misschien heb je geluk en zit er een CMOS batterij oid in.

[ Voor 30% gewijzigd door Raku op 25-06-2004 19:26 ]

Raku

• PeterEs
ik heb/had ongeveer de zelfde, de mijne is/was een V1 ipv een v2.

Hij heeft een tijd normaal geweerkt (ongeveer 1 jaar), ik zal eens zoeken naar de bon, maar eigelijk betwijfel ik of het onder de garantie valt. hij doet het immers niet meer nadat ik op "restore to factoy defaulds" heb geklikt.

• PeterEs
ik weet niet of er een batterijtje inzit, die slimmerikken hebben de behuizing erop geklikt, maar hebben in het midden, onder het ettiket met serienummer enz. een schroefje gedaan, ik krijg hem dus niet open zonder dat de garantie vervalt :(

een nachtje zonder stroom zal niet helpen, toen ik een week op vakantie was, en hem zonder stroom achter liet, wist ie zich ook nog alles te herinderen...

[ Voor 25% gewijzigd door PeterEs op 25-06-2004 19:26 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

PeterEs schreef op 25 juni 2004 @ 19:24:
ik weet niet of er een batterijtje inzit, die slimmerikken hebben de behuizing erop geklikt, maar hebben in het midden, onder het ettiket met serienummer enz. een schroefje gedaan, ik krijg hem dus niet open zonder dat de garantie vervalt :(
Gewoon even proberen door een nachtje van de stroom af te laten :)
Vandaag kun je hem ws toch niet terugbrengen :)
Na upgrade wordt het ip adres: 10.0.0.2 en username: admin en password: epicrouter
Van de e-tech site. Kun je dat eens proberen? Dus ff naar http://10.0.0.2 gaan enzo?

Trouwens is het misschien wel handig om het typenummer van het modem/router te weten :)

//edit

http://www.e-tech.nu/Support_Detail/adsl/e

Dat is de e-tech site met verschillende modem/routers. Het mailadres van de fabrikant is e-tech[at]e-tech.nu :) Probeer daar eens je probleem heen te mailen.

[ Voor 18% gewijzigd door Raku op 25-06-2004 19:29 ]

Raku

• PeterEs
zie update, een nahtje zonder stroom zal dus niet helpen.

het problem is nou juist dat ik de pagina http://10.0.0.2/ niet kan opvragen, ik heb de computer ook al een vast IP adres gegeven.

wat er op de sticker staat:
P/n: 4-port ADSL ethernet/USB ROUTER
testet to comply with FCC standards
FOR HOME OR OFFICE USE
FCC registration Number:US:5RJ DL01BAMX-CA64E
AC-REN:0.1B USOC Jack:RJ11C
S/N: [dan een streepjescode]
L0982XL2D002176
//edit

http://www.e-tech.nu/Support_Detail/adsl/e

Dat is de e-tech site met verschillende modem/routers. Het mailadres van de fabrikant is e-tech[at]e-tech.nu Probeer daar eens je probleem heen te mailen.
was ik al van plan, k ga het gelijk doen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door PeterEs op 25-06-2004 19:32 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:18
Deelt deze router nog wel DHCP adressen uit?
Wat doet ie bij ping/telnet?

Whoop!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

staat je router nu niet in een andere range dan jouw PC. Reboot je PC, of vraag een nieuw Ip adres aan.
Win9x Winipcfg.exe en klik op alles vernieuwen
NT4/5/5.1 ipconfig.exe /renew

Lijk mij dat bij factory defaults het IP adres van de router nog wel eens kan verschillen met hetgeen waar hij op stond.
Het feit dat je router nog wel als switch werkt zegt iig dat hij niet helemaal dood is.

• PeterEs
marccom schreef op 25 juni 2004 @ 19:34:
Deelt deze router nog wel DHCP adressen uit?
Wat doet ie bij ping/telnet?
ja, dat doet ie.
de pings komen niet aan...
CyberJ schreef op 25 juni 2004 @ 19:39:
staat je router nu niet in een andere range dan jouw PC. Reboot je PC, of vraag een nieuw Ip adres aan.
NT4/5/5.1 ipconfig.exe /renew

Lijk mij dat bij factory defaults het IP adres van de router nog wel eens kan verschillen met hetgeen waar hij op stond.
Het feit dat je router nog wel als switch werkt zegt iig dat hij niet helemaal dood is.
ik zal het nog eens proberen, maar vrees dat het niet gaat helpen :'(
dat het IP veranderd is lijkt me sterk, dit heb ik namelijk nooit veranderd, maar om het uit te sluiten hoe kan ik dit testen?

• Equator

Equator

Crew Council

Je kan dit testen door:

[quote]
NT4/5/5.1 ipconfig.exe /renew[\quote]

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 12:14

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Ik heb hier de volledige handleiding van de etech, dus niet dat vodje wat standaard in de doos zit. De TD van etech was zo vriendelijk om deze te mailen, als je wilt dan mail ik hem wel door naar jouw en mischien vind je daar een antwoord voor je probleem. Ik heb zelf al even doorgebladerd maar kon zo snel niets vinden.

Laat maar even weten of je hem wilt hebben

Mail verzonden

[ Voor 4% gewijzigd door djlinsen op 25-06-2004 21:10 . Reden: votje komt van vodden dus het zal wel vodje zijn ]

Are you following me, Are you following me?

• PeterEs
[quote]CyberJ schreef op 25 juni 2004 @ 19:53:
Je kan dit testen door:
sorry, overheengelezen, ik ga het meteen doen.
djlinsen schreef op 25 juni 2004 @ 19:54:
Ik heb hier de volledige handleiding van de etech, dus niet dat vodje wat standaard in de doos zit. De TD van etech was zo vriendelijk om deze te mailen, als je wilt dan mail ik hem wel door naar jouw en mischien vind je daar een antwoord voor je probleem. Ik heb zelf al even doorgebladerd maar kon zo snel niets vinden.

Laat maar even weten of je hem wilt hebben
graag :P van_es11 [at] zonnet [punt] nl

• Equator

Equator

Crew Council

offtopic:
staat [ook] in [je] profiel..
:+

• PeterEs
[quote]CyberJ schreef op 25 juni 2004 @ 19:53:
Je kan dit testen door:
ik krijg:

Fout
De DHCP server is niet beschikbaar: De adapter word vernieuwd
CyberJ schreef op 25 juni 2004 @ 20:02:
offtopic:
staat [ook] in [je] profiel..
:+
ik wist niet zeker of ik hem op got in me profiel had staan dus daarom poste ik hem nog even voor de zekerheid :*)

• PeterEs
ik heb de helpdesk gemailt en in een autoresponse stond dat het wegens drukte 4 werkdagen gaat duren... dat is dus pas donderdag :(

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen ;)

• PeterEs
Ik heb hem heeeeel voorzichtig zonder de sticker te beschadigen open gemaakt, en hij heeft helaas geen batterij :'(

weet iemand wat ik verder nog kan doen?

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik heb dit ook gehad, je kunt (als het een versie 1 is) hem op de usb aansluiten en dan via dos flashen, dit heeft bij mij al verschillende keren geholpen.
Mocht je versie 1 hebben dan kan ik maandag op het werk wel de firmware sturen. Bij versie 2 heb je een probleem, want daar heb ik zo 123 geen firmware voor.
Mocht dit niet werken dan is het gewoon garantie (waar E-tech vind ik erg goed in is).

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• PeterEs
Ik heb versie 1, ik heb ook werkende firmware gedownload. Maar ik zou niet weten hoe ik hem in dos moet flashen. B)

EDIT:

Ik las net in een ander topic op GOT:
manowar schreef op 27 februari 2003 @ 11:45:
ff voor de duidelijkheid , het flashen van mijn router was dus mislukt, alleen het power lampje brandt nog en de switch functie werkt nog. Dus er is helemaal geen interface meer |:( . Na enig contact met E-tech kwamen hun met een progje dat in DOS via de usb kabel als nog mn router kon flashen dat ik hem weer kan gebruiken (had in het begin ook zoiets van DOS + USB :?) , maar das de enige manier dat ik hem nog aan het lopen zou kunnen krijgen. anders komik hem opaan het sturen :/ en een nieuwe terug krijgen.

Het progje is ook niet te verkrijgen op de Etech website. Hun gebruiken het zelf ook om gecrashte adsl modem router opnieuw leven in te blazen :Y)
Ik heb dus precies dit probleem, en denk dat ik dus ook onder DOS moet flashen. Alleen staat in dat topic dat je een speciale tool nodig hebt, en die heb ik niet :'(
Heeft iemand dit progje? (messie, jij misschien?) als diegene hem wil mailen, GRAAG :) :)

[ Voor 83% gewijzigd door PeterEs op 27-06-2004 10:52 ]

• PeterEs
YES!! :*) :*) :*) , Me router werkt weer, ik krijg er alleen geen up to date firmware in :? Als ik de firmware wil uploaden krijg ik een fout en werkt de router niet meer :? iemand een ID?

mede-tweakers, Bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

jah moet je downloaden op www.e-tech.nu gewoon installeeren enso

• PeterEs
ja, dat heb ik gedaan, maar ik kan hem niet installeren, dan krijg ik een fout. :?

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 12:14

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Hoe heb je de router weer aan de gang gekregen? Das voor alle etech gebruikers wel fijn om te weten als zij ook eens met het zelfde probleem komen te zitten.

Are you following me, Are you following me?

• PeterEs
PeterEs schreef op 27 juni 2004 @ 14:39:
YES!! :*) :*) :*) , Me router werkt weer, ik krijg er alleen geen up to date firmware in :? Als ik de firmware wil uploaden krijg ik een fout en werkt de router niet meer :? iemand een ID?

mede-tweakers, Bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
zegt genoeg lijkt me....

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mja,ik had eerst ook een probleem met de nieuwste firmware,vanaf de eerste firmware lukt het btw wel meteen (heb ondertussen al zo vaak de originele firmware terug gezet dat ik het nu in paar minuten doe :P )
er was iig iets met een file die je erst moest uppen en daarna pas een andere file.maar daar kwam ie niet eens.dus mocht de firmware update niet lukken en de router niets meer doen,zet ff de originele firmware terug en probeer het vanaf daar nog eens,99% zeker dat het het lukt :P
mocht iemand btw nog een firmware of uitleg nodig hebben,dan is dit alles gewoon te vragen bij mij,mail dan naar mrsar [AT] bikkelsinc [dot] nl
Dit alles wel alleen voor de annexa V2 versie
:)

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 28-06-2004 15:00 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• PeterEs
k mail je morgen wel ff dan, steeds als ik ga flashen gaat het fout.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

is goed,zal ik ff alle info zoeken als ik thuis ben,weet niet meer op welke pc het staat :P
maar let wel op dat ik dus alleen ervaring heb met de v2 annexA :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Troel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-01-2025

Troel

Scherp en bot

Mijn e-tech heeft het ook ineens begeven. De wanpoort doet het niet meer. Lampje brandt zelfs als er geen snoer in zit.

Ding is eind januari 2003 gekocht. Zou er nog garantie op zitten? Ze hebben het over 5 jaar, maar moet ik dan naar de leverancier of naar e -tech?

[ Voor 18% gewijzigd door Troel op 07-07-2004 11:43 ]

troel (de ~ (v.), ~en) 1 [inf.] vrouw of meisje 2 trut

• PeterEs
leverancier
Pagina: 1