Toon posts:

Splitter op een splitter ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi all,

ik wil graag overstappen van kabel naar adsl, maar ik heb op het aansluitpunt (de "varkenssnuit") twee vaste telefoons aangesloten. Een ervan moet ik dus loskoppelen en achter de adsl-splitter weer aankoppelen.

Nu is mijn vraag: Ik geloof dat je in een adsl-splitter slechts 1 telefoon kunt inpluggen, maar kun je op/in die adsl-splitter ook weer een splitter aanbrengen zodat je daar TWEE telefoons kunt inpluggen ? En weet iemand ook waar je zo'n ding kunt kopen en hoe het genoemd wordt ?

alvast hartelijk dank voor jullie meedenken !

robbie sanders

Verwijderd

Wij hebben gelijk bij binnenkomst in het huis(net na ISRA punt) de splitter geplaatst en de lijn loopt naar het hoofdtelefoonstopcontact door en wordt daar ook opgesplitst in 2 telefoonlijnen.

is dat het ongeveer?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

Ik geloof dat je in een adsl-splitter slechts 1 telefoon kunt inpluggen,
Nee hoor, dat heb je toch wel een beetje mis. Zou een mooie boel zijn als iedereen met ADSL maar 1 telefoon zou kunnen hebben.

Vanaf je ISRA maak je een verbinding naar de ADSL splitter, daaruit komen 2 aansluitingen: 1 naar je ADSL modem, en 1 voor de telefonie. Die kun je zo vaak splitten als je wilt, zolang je de maximale aansluitfactor maar in de gaten houdt (als je telefoons nu werken doen ze dat na ADSL aansluiting ook). Gewoon een RJ-11/telefoon splitter tussen zetten. Te koop bij KPN/Primafoon of de bouwmarkt etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.com/support/support/Uitvraag/isra.jpg
Hier staan ze op. Vanaf dat 4-gatige ding (je ISRA, 3e van links), ga je naar het blokje links ervan (je splitter). Daar komt 2x RJ-11 uit. De telefoon-RJ-11 split je weer met zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.in-touchsolutions.com/AccessMonitoring/N1202.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Korakal op 25-06-2004 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt ! dat onderste plaatje is precies wat ik bedoel. Ik ga het dus effe uitprinten en dan kan ik tenminste zonder een rood hoofd bij de primafoon om zo'n ding vragen _/-\o_

Mvg, robbie

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb zo'n ding bij een externe modem vandaan getrokken (sinds ik aDSL heb had ik de modem niet meer nodig)

Splitten gaat gewoon goed, wij hebben het IsRa punt in de woonkamer zitten, die gaat naar de POTS (splitter aDSL/Analoog), daar zit dat ding in, 1 naar de telefoon 'beneden' (die er naast staat) en 1 kabel naar boven, waar hij in een doos (gewone aansluiting, alleen opbouw) ook weer gesplitst is, naar 3 telefoons. En het werkt prima.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

splitten gaat hier ook prima! vanaf de

IsRa---- adsl
|_______ dec 1 (boven)
|_______ fax (beneden, bij binnenkomen fax even 123 op dec indrukken)
|_______ dec 2 (beneden)
Pagina: 1