9800Pro @ XT bios doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51
Zoals enkele onder jullie die ook in DOC lezen, hebben gezien dat ik mijn R9800Pro redelijk veel heb zitten flashen om de beste performance te krijgen, wil het nu niet meer lukken en wijgerd mijn Radeon alle dienst :(

Ik ben dus 2 dagen van huis geweest en toen ik thuis kwam wou ik leuk gaan computeren, maar ik had geen beeld, ik d8 no problem, ik flash hem gewoon effe terug naar een Pro. Maar dat bleek niet te gaan :S Wat ik ook deed, verschillende biossen, andere versies van flashrom, andere diskette,... maakt niet uit, het werkt niet. Ik zit hier nu met een antieke S3 Trio met 4mb die enkel in veilige modus werkt, dus waarom ik niet eerst door GOT gezocht heb, wel het doet me pijn aan mijn ogen op nu te computeren ;)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wat ik zit letterlijk met mijn handen in het haar. En BTW, als ik een nieuwe graka zou moeten kopen, dan zou dat mijn 2de in 3 maanden zijn, dus ik denk het niet, ben niet ZO rijk.

Edit: en ooh ja, onder systeembeheer >> hardware bestaat mijn radeon helemaal niet meer, dus mijn pc denkt dat er niet inzit :(

[ Voor 7% gewijzigd door Skyline GT-R op 25-06-2004 19:06 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Je moet met het bios flashen even het force command erbij zetten.
Bijvoorbeeld: flashrom -p -f 0 bios.bin

Dat werkt over het algemeen wel. Daarna 1 van de werkende biossen terug zetten :)

[ Voor 56% gewijzigd door Race Eend op 25-06-2004 19:10 ]

• Skyline GT-R
Ow sorry, ik ben vergeten wat uitleg te geven :D

Ik ben dus momenteel met een PCI kaart aan het werken, dus flashen zou geen probleem moeten zijn, maar dat is het dus wel. Ik krijg een ERROR tijdens het flashen. Adapter not found zegt em, dus iets met -p [number] heeft het te maken. Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Je hebt immers 2 adapters nu in je pc, die pci en die agp kaart.
Wat je even kan proberen is blind flashen. Dus geen pci kaart erin wel je radeon en dan gewoon flashen. Als normaal, maar dan dus blind. Zodra de floppy helemaal klaar is met ratelen pc resetten en het zou weer moeten werken.

• Skyline GT-R
Ik heb zopas geprobeert blind te flashen, maar zonder enig succes. Flashrom geeft als error 0FL01 , meen ik.
Momenteel zit ik trug met mijn R9700TX @ Pro, maar ik denk dat mijn R9800Pro naar de enige ATi velden is :'(. Heeft iemand enig idee of ik een kans maak op RMA? Er zit een VGA Silencer op, en oude stockkoeler heb ik nog, maar bevestigingen daarvan zijn kapot + de kaart staat nog op XT bios en ik krijg hem niet terug naar Pro geflasht

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
Staat je readon in je bios wel als primary kaart??

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Skyline GT-R
Volgens mijn bios bestaat mijn radeon niet meer ;)

Verwijderd

Test je Radeon eens in een andere pc, om te zien of hij echt vertrokken is naar de eeuwige jachtvelden...

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 03:38
Dekaasboer schreef op 26 juni 2004 @ 12:04:
Staat je readon in je bios wel als primary kaart??
Dus primary PCI of AGP wordt bedoeld denk ik.

Een beter internet begint bij jezelf...

• Skyline GT-R
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 12:39:
Test je Radeon eens in een andere pc, om te zien of hij echt vertrokken is naar de eeuwige jachtvelden...
Ik heb hem in mijn broer zijn pc gestoken >> zelfde probleem. En mijn primary kaart is mijn PCI, maar zo heb ik al maanden zitten flashen dus daar ligt het probleem niet.

Maar het rare is, woensdag avond sluit ik hem af, niets aan de hand, en vrijdag avond kom ik terug thuis, zet mijn pc op, en een zwart beeldn of alle, mijn scherm sprong niet aan. En nu doet die niets meer. Hoe kan een Radeon nu gewoon stoppen met werken na 2 dagen stilgelegen te hebben. Zou hij mij gemist hebben?

• w3news
  • Laatst online: 11-07 03:38
Je ATi wil nu even op vakantie

Een beter internet begint bij jezelf...

Verwijderd

"blind flashen" kan dat?
en hoe?

Ik heb mijn 9600 pro gedeadflashed.
Nu zit ik dus te wachten op een PCI kaartje totdat ik hem terug kan flashen.
Ik draai nu met een Geforce 2 32mb.

Hoe moet ik dan blind flashen? want als ik die diskette erin douw en ik maak me pc aan met me 9600 erin dan geeft me pc geen kick, die diskette begint ook niet te ratelen.

Weet iemand hier iets op of het mogelijk is om mijn kaart terug te flashen zonder PCI kaart?

• Skyline GT-R
Ik denk in jouw geval niet want je pc geeft een bios error ;), maar daar ben ik niet mee geholpen :(

Dan maar w8en op een X880XT in mijn nieuwe pc die ik achter een 3tal maanden ga kopen. Zal ik het maar even met mijn oude R300

Verwijderd

(sorry dat jij daar niet mee ben geholpen)
Maar ik heb dus per se een PCI kaart nodig om um terug te kunnen flashen?
En het kan dus niet blind?

• Skyline GT-R
Ja ik denk het, dat kan ik toch opmaken over wat jij zegt. Je moet eens een opstartdiskette in je pc steken en hem opstarten, dan zie je wat er allemaal gebeurt. Probeer dit te onthouden, en leer van buiten wat je moet doen (of schrijf het op). Dan steek je je dode kaart in je pc, en dan zou normaal alles hetzelfde moeten zijn. Maar als je hoort dat dan je floppy niet word aangesproken, dan weet je dat je bios een AGP error geeft, en dan mag je nog zoveel toetsen ingeven als je wilt, er gebeurt niets. Dus in dat geval heb je dus een PCI kaartje nodig.

TIP: als je echt een PCI kaartje dringent nodig hebt, ga dan even naar iemand met een Pentium 2, in die tijd waren er enkel PCI grafische kaarten, en die zijn goed genoeg voor in de BIOS (WinXP kunnen ze niet, enkel in veilige modus). Daar heb ik mijn S3 Trio 4MB ook uitgehaalt, een Pentium 133 :P

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 20:37

aapelite

Do the kirby!

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 9800 van club 3d. had hem gedlasht naar een pro alleen en toen ik een keer wilde terugflashen kreeg ik geen beeld meer. Toen heb ik ook zogenaamd blindgeflashed naar een pro die ik daarvoor al had en toen werkte hij weer gewoon gek genoeg. Heb hem nu naar een XT geflashed en hij werkt nogsteeds gewoon goed, maar terugflashen blijft hier ook onmogelijk.
Dus ik weet niet of je al hebt geprobeerd een andere XT bios ofzo weer te proberen, maar het is iig de moeite. :)

• Brasher
  • Laatst online: 04-08 13:24
ain't no sunshine when he's gone...

• Skyline GT-R
Ik ben er achter gekomen dat de BIOS mijn Radeon 9800Pro niet meer herkent als ik hem er in heb zitten, wat wel het geval is met mijn R9700Pro. Vandaar ook de fout die Flashrom geeft denk ik. Iemand enig idee wat dit zou kunnen betekenen, of ik hier iets aan kan doen?
Pagina: 1