Toon posts:

[IIyama E431S-B] Dooie pixel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vrienden,

Ik heb vandaag mijn IIyama E431S-B binnen gekregen en heb hem getest op dooie pixels. Tot mijn grote ondeugd heb ik er 1tje moeten constateren, maar is hij wel dood??

Ik zal hem proberen te omschrijven...

Als ik het hele beeld op rood zet dan zie ik de pixel zwart (lijkt dus 100% dood). Bij alle andere kleuren valt hij totaal niet op... is dus niet op te merken. Behave dan weer bij wit, dan issi in plaats van wit; "lichtblauw-wittig" ... niet zwart dus.

Aparte zaak he? |:( Wie helpt mij verder? Is deze pixel gewoon dood te verklaren of is dit een zogenaamde "hotpixel" oid? (totaal geen idee wat het betekent)

Kans dat hij nog uitzichzelf weggaat? Hij valt in eerste instantie dus niet op, behalve op rood, dan zie je echt een zwart puntje.

Bij een vriend van me (met hetzelfde) scherm zat er na aankoop ook een dooie pixel die hij na 2dagen wegkreeg met tikken van zijn nagel.

Alvast bedankt,
K.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 09:25

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb een Samsung Syncmaster 173P en daar zit precies zo'n zelfde pixel in. Volgens mij is het een rode dode subpixel. :(

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:36

Elwood Blues

87167191

Klinkt inderdaad als een dode rode subpixel, zoals hierboven ook al wordt opgemerkt. Als je hele beeld rood is gaan alle rode subpixels aan, behalve die ene, die blijft zwart. En als je hele beeld wit is moeten alle subpixels (rood, groen en blauw) aangaan, maar aangezien die ene rode het niet doet blijven blauw en groen over. En dat is samen idd (check maar eens in Photoshop oid) lichtblauw.

Edit: iiyama staat volgens mij overigens 2 dode subpixels toe voor ze overgaan tot vervanging. Maar dat zou je even na moeten kijken op hun site.

[ Voor 16% gewijzigd door Elwood Blues op 25-06-2004 20:41 ]

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je hebt een dooie subpixel, zoals hierboven uitgelegd. Een hotpixel staat altijd aan, de jouwe altijd uit. Een dooie pixel is niet half zo storend als een hotpixel.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt voor jullie replies :)

Bestaat het dat dooie pixels (vooral in vroeg stadium) weer kunnen gaan functioneren? Zoals ik hierboven al vertelde, is dat echt gebeurd bij een maat van me (na aantikken met z'n nagel) :o

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb het al een keer eerder gezegd, maar "soms"kun je een pixel reanimeren door hem zacht te masseren :+ . Geen flauwekul, lees maar wat verhalen op internet. Heb het zelf een keer gedaan bij een oud laptopscherm (pentium 75 compaq oid). Na een paar keer deed de pixel het weer _/-\o_

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1