Toon posts:

Vector tekening maken met Smartdraw voor LaTeX

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal flow charts in kleur gemaakt met Smartdraw 6. Deze wil ik graag invoegen in een rapport dat ik aan het maken ben in LaTeX.
Smartdraw kan een bestand opslaan als een *.eps bestand. Dit is mooi, maar volgens mij slaat het programma op als een bitmap based eps bestand, net zoals paint shop pro, want een figuur is al snel 25 MB groot.
Het liefst zou ik de flow chart als LaTeX code willen heb, zoals JasTeX bijvoorbeeld kan genereren.
Is er een mogelijkheid om een figuur gemaakt in Smartdraw om te zetten naar een Vector figuur of LaTeX code, zodat ik die in mijn rapport kan voegen?

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Volgens de site kan SmartDraw naar .wmf exporteren... misschien dat je dat naar normale, vectorgebaseerde .eps kunt omzetten?

Aangezien SmartDraw een Windowsprogramma is en je dus waarschijnlijk Windows gebruikt zijn er verschillende programma's die dit vast wel kunnen, onder Unices (Linux) is er alleen "the one and only" ImageMagick ;) (ook voor Windows verkrijgbaar trouwens :P)

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu met smartdraw de flowchart opgeslagen als .mwf. En met behulp van het programma MWF2EPS (http://www.wmf2eps.de.vu/) omgezet naar eps. Maar nog steeds is het bestand meer dan 10 MB groot voor een simpel klein flowchartje.

Hoe kan ik controleren dat het daadwerkelijk een vector plaatje is ipv een hoge kwaliteit bitmap?

En niemand weet hoe ik het om kan zetten naar TeX code?

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:07
Je kunt ook je file printen naar een eps-file m.b.v. een eps-postscript printer (Adobe)
Eps zou je dan zo in moeten kunnen lezen

Br(36) Ba(56)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:26:
En niemand weet hoe ik het om kan zetten naar TeX code?
Misschien kun je dit doen via GSview (moet je samen met Ghostscript installeren):
Edit -> Convert to vector format -> latex2e. Of direct met Ghostscript, m.b.v. de ps2edit batch file.

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:26:
Hoe kan ik controleren dat het daadwerkelijk een vector plaatje is ipv een hoge kwaliteit bitmap?
Een .eps is gewoon plain text; probeer hem eens te openen in notepad ofzo, dan zie je vanzelf of er commando's gebruikt worden of een serie pixels.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Pagina: 1