faxen via internet

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb kabelinternet en wil graag faxen versturen en ontvangen. Ik weet dat er een mogelijkheid is om faxen te ontvangen per mail via KPN (dat is gratis en je krijgt dan een nummer en de verzender betaald 0,10 euro per minuut). Weet iemand nog een andere aanbieder die de verzender minder laat betalen?

Daarnaast weet ik dat het mogelijk is om faxen (gratis) te versturen via sommige websites. Je kunt dan wat tekst intypen maar geen documenten faxen.

Centrale vragen:

Is er een mogelijkheid om faxen te ontvangen per email waarbij de verzender minder betaald dan 0,10 euro per minuut? (van uitgaan dat verzender een telefoonlijn fax heeft)

Is er een mogelijkheid om (liefst gratis) documenten te faxen via mijn kabel verbinding?

• Paters
  • Niet online
Ik heb iets gevonden waarmee het zou moeten kunnen. Het is een programmatje van TPC.INT. Ik heb de client software (HQFax 9.2) geinstalleerd. Wanneer ik bijvoorbeeld een word-document wil faxen, geef ik in Word aan dat ik wil printen. Dan selecteer ik (i.p.v. mijn printer) HQfax, en zeg ik dat ik wil printen. HQfax wordt dan netjes geopend en moet ik een faxnummer invoeren. Ik vul dan +3130xxxxxxx (ik wil naar utrecht faxen). Daarna klik ik op Send Fax. Helaas krijg ik het volgende bericht per email:
I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

The Postfix program

<remote.printer@+3130xxxxxxx.iddd.tpc.int>: bad host/domain syntax:
"+3130xxxxxxx.iddd.tpc.int"
Weet echt niet wat ik fout doe. Wanneer ik via mijn email een mailtje stuur naar: remote-printer.voornaam_achternaam@3130xxxxxxx.iddd.tpc.int
dan komt ie wel gewoon aan.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Da's ook niet zo gek dat-ie dan wel aankomt: in het bericht waarin het fout gaat staat er een "+" die er niet hoort :). Als je die weghaalt zal het waarschijnlijk wel goed gaan!

• Paters
  • Niet online
wouterve schreef op 26 juni 2004 @ 14:30:
Da's ook niet zo gek dat-ie dan wel aankomt: in het bericht waarin het fout gaat staat er een "+" die er niet hoort :). Als je die weghaalt zal het waarschijnlijk wel goed gaan!
tjek....die heb ik al weg gehaald en het werkt nog steeds niet.
Ik denk dat dat het niet lukt omdat er remote-printer moet staan. Terwijl het programmatje er remote.printer van maakt? Zijn er mensen die het programmatje van www.tpc.int gebruiken? Ik word er echt knettergek van.....ben al anderhalve dag bezig om het aan de praat te krijgen.

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Hmm, en die "." zal zeker wel hard coded in het programma zitten? Of is er ergens misschien een .ini of een registerkey waarmee je het formaat van de adresregel kunt aanpassen? Want dat programma maakt hier inderdaad een fout, met die punt... Ik ken de software verder niet en ik kan hem ook niet installeren (zie ook het icoon aan de linkerkant ;)), maar kijk even of je het ergens aan kunt passen - ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat er op de wereld dan niet méér mensen zijn die hier last van hebben.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb je al geprobeerd die + door 00 te vervangen?

Hier staat tekst

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Sjaak_Afhaak schreef op 26 juni 2004 @ 15:01:
heb je al geprobeerd die + door 00 te vervangen?
Dat helpt niet :). Er moet gewoon helemaal geen prefix zijn, alleen een landcode (31) gevolgd door het netnummer (zonder 0) en dan het abonneenummer. Waar het hier om gaat is dat de software "remote.printer" schrijft, terwijl het "remote-printer" moet zijn :).

• Paters
  • Niet online
wouterve schreef op 26 juni 2004 @ 14:59:
Hmm, en die "." zal zeker wel hard coded in het programma zitten? Of is er ergens misschien een .ini of een registerkey waarmee je het formaat van de adresregel kunt aanpassen? Want dat programma maakt hier inderdaad een fout, met die punt... Ik ken de software verder niet en ik kan hem ook niet installeren (zie ook het icoon aan de linkerkant ;)), maar kijk even of je het ergens aan kunt passen - ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat er op de wereld dan niet méér mensen zijn die hier last van hebben.
Er is ook een UNIX versie beschikbaar :) Ik zou niet weten hoe ik die adresregel kan aanpassen (zie geen .ini files). Of ik ben de enige die het programma gebruikt, of anderen durven er niet over te spreken ;)

edit: met het juiste faxnummer krijg ik de volgende melding
<remote.printer@3130xxxxxxx.iddd.tpc.int>: host fax-gw.demon.nl[195.11.247.34]
said: 550 "tpc.int address not in valid format"

[ Voor 13% gewijzigd door Paters op 26-06-2004 15:13 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
heb lang lang geleden dat proggie gebruikt maar kwam vaak niet aan (zelfde prob)

op een website kun je trouwens ook gratis fax verzenden.. kweenie welke site...
en je hebt een aantal fax2mail diensten (nederlands)

ontvangen gratis ken ik niet

• Paters
  • Niet online
Jazco2nd schreef op 26 juni 2004 @ 15:13:
heb lang lang geleden dat proggie gebruikt maar kwam vaak niet aan (zelfde prob)

op een website kun je trouwens ook gratis fax verzenden.. kweenie welke site...
en je hebt een aantal fax2mail diensten (nederlands)

ontvangen gratis ken ik niet
Er zijn meerdere websites waar je gratis faxen kunt versturen. Echter kan dat alleen in gewone tekst. Dit programmatje beweert dat ie documenten kan faxen (word/excel/etc). Er bestaat een gratis mogelijkheid om faxen te ontvangen. Je kunt een gratis faxnummer via kpn aanvragen. Dan ontvang je de faxen per email.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:24

Jrz

––––––––––––

Waar vraag je zo'n nummer aan?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Paters
  • Niet online
Jrz schreef op 26 juni 2004 @ 15:25:
Ergens op de site van kpn.nl. Weet niet precies waar.

• Paters
  • Niet online
Zijn er toevallig meer mensen die dit tpc.int programmatje hebben gebruikt? Zo ja, dan ben ik benieuwd welk besturingssysteem je dan draait. Ik denk dat het programma gewoon niet werkt onder Windows XP. Heeft iemand met windows 2000 toevallig even zin om het te testen?

• Paters
  • Niet online
Jrz schreef op 26 juni 2004 @ 15:25:
Als je op www.kpn.nl kijkt moet je even zoeken op "fax". Bij de resultaten staat ergens faxmail.

Blijkbaar gebruikt niemand tpc.int. Heeft iemand een andere suggestie hoe je (liefst gratis) faxen (en dan niet alleen tekst) te versturen via kabelinternet?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Paters schreef op 28 juni 2004 @ 12:01:
[...]
Heeft iemand een andere suggestie hoe je (liefst gratis) faxen (en dan niet alleen tekst) te versturen via kabelinternet?
Niet helemaal via de door jou gevraagde weg en ook niet helemaal gratis, maar als ik eens een keer wat moet faxen vanaf mijn computer, gebruik ik gewoon het interne modem en de telefoonlijn (W2K). Misschien dat dat een optie is?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Paters
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 28 juni 2004 @ 12:10:
[...]

Niet helemaal via de door jou gevraagde weg en ook niet helemaal gratis, maar als ik eens een keer wat moet faxen vanaf mijn computer, gebruik ik gewoon het interne modem en de telefoonlijn (W2K). Misschien dat dat een optie is?
Ik heb geen vaste telefoonlijn en geen modem. Is het echter mogelijk om een computer aan te sluiten op een gsm en dan via de gsm te faxen? Zo ja, hoe gaat dat dan in z'n werk?

Edit: Ik heb een Sony-Ericsson Z600 en een SiemensS55. Volgens de SE website zit er in de Z600 een modem.

[ Voor 11% gewijzigd door Paters op 28-06-2004 13:09 ]

Pagina: 1