Temperatuur Duron

Pagina: 1
Acties:

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:48
Ik had een Duron700@988 op 1,85 Volt lopen. Dat ding werd 43 graden stressed met een Coolermaster cooler. Hij ging kapot:(:( een gebroken core.
Ik heb nu een nieuwe 700 (garantie) en heb hem op 700MHz lopen en op 1,6 Volt met dezelfde cooler. Dat ding wordt nu 42 graden stressed! Wat klopt er niet? De temp van de oude Duron of van de nieuwe?

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 11:01
Hey,

43 graden stressed is heel normaal, mijn AMD Thunderbird 700@800 is 44 graden stressed, ook met de Coolermaster 1.2 GHz koeler. Maar jah, die coolermaster koelers zijn best ok hoor maar echt niet de beste. Maar don't worry, je cpu kan max 50-60 graden aan voordat ie echt moeilijk gaat doen. 43 stressed is no problemo :)

• Blue-Bird
Dat weet ik ook wel.
Ik vind het alleen zo raar dat deze bijna net zo heet is als de overgeklokte duron. Deze wil ik natuurlijk ook weer gaan overklokken. Zal dat dan minder goed gaan met deze?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ALLE CPU zijn uniek, de een is beter gebakken dan den ander, dus jij hebt gewoon pech :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 15:13 schreef FrankGuthrie het volgende:
ALLE CPU zijn uniek, de een is beter gebakken dan den ander, dus jij hebt gewoon pech :P
that's right >:)

• Blue-Bird
Ik heb dus gewoon pech?
Het ligt niet aan de plaatsing van de cooler of aan de temperatuur meter?
Hoeveel graden zijn andere niet-overgeklockte Duron 700 processors dan?

Verwijderd

Mijn 650 wordt 39 graden als tie niet is overgeklokt. Ik gebruik een spire orb 17
Geklokt op 800 wordt ie ongeveer 43 graden.
Geklokt op 945 met 1,80 volt wordt ie 46 graden (allemaal gestressed)

ff editten: ik heb dan geen casecoolers aanstaan i.v.m. de herrie. Als ik die wel aanzet 2x sunon 8cm is het hele zaakie ongeveer 4 a 5 graden koeler

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Temperatuur wordt heel vaak anders aangegeven volgens mij. Aan de andere kant maakt het ook helemaal niet uit wat hij aangeeft. Zoals jij maar materiaal hebt waar je aan kunt zien wanneer hij vast loopt.
BTW zo'n cpu kan veel heter worden dan je denkt.
60 graden is helemaal nix. die van mij is stressed altijd 60 graden met een Alpha koelblok + 80mm fan en Artic Silver grease. als ik die fan eraf haal dan wordt ie zo 100 graden. Komt denk ik door die 2.07 volt. Maar het boeit niet, want daar heb ik me Alpha ook voor. de CPU kan met zo'n koelblok zo ontzettend goed zijn hitte afstaan dat ie bij 1000mhz zelf nog niet vastloopt over de 100graden. Ik weet dat mijn temperatuur goed aangegeven wordt ookal zullen veel denken dat het veel te warm is. Wat denk je nou eigenlijk dat die cpu stressed 40 graden kan zijn?? echt nooit een keer. Me koelblok kan ik ook niet aanraken want ik verbrand me handen gelijk. Het heeft allemaal met goed contact van je thermistor en je koelblok te maken.

Om maar es een voorbeeld te geven.. ik had eerst een gaar Spire koelertje. gewoon van aluminium. temperatuur was max ongeveer 50 graden, bij 55 graden liep ie vast omdat ie overclocked was van 900 naar 1050.
Toen kwam mijn dikke Alpha eindelijk binnen. thermistor eventje goed omhoog gehengelt zodat ie beter me processor aanraakte. wat silver-grease erop en toen pas de cpu in me socket gedrukt. alles geinstalleerd en hopla me temperatuur was op 1050 stressed ineens 60 graden :) Hij geeft de temperatuur gewoon beter aan nu. Had me fan uitgezet om eens te testen wanneer hij nu vast zou lopen en dat was nog niet eens het geval bij 80 graden!
Toen verder overclocked naar 1100Mhz en uiteindelijk 1106 waar hij nu op 65graden vast loopt, 61graden stressed is en 30 graden idle. <- aan dit temperatuur verschil kan je al goed zien dat de temperatuur goed geregistreerd wordt. Precies goed dus :)

Verwijderd

Ghe, mijn tbird 1ghz@1ghz zit met een COPPER Cooler Master CB5-5G12 + 100% cpu-usage continue op 63graden (mobo op 28graden). }:O

Geen problemen. 8-)

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik denk dat BruT@LysT met zijn Termistor verhaal wel in de juiste richting zit. Buig die van jouw ook omhoog en druk hem met het plaatsen van de proc mee naar beneden.

Mijn Duron 700@1010 met 2.14 volt is idle 28 en stressed 62 graden. In mijn geval is het vooral de voltagetweak die de temp opdrijft. Ik heb hem dagen laten lopen op 62 graden, no problemo en ik maak me ook geen zorgen hierover. Ik wil hem juist graag zo heet mogelijk stoken om hem eventueel nog hoger te clocken met een lager voltage. Tot nu toe lukt dat dus niet :( Ik heb ook wel eens het stekkertje van de coolermaster losgehaald en de proc een tijdje boven de 77 graden laten lopen, hij doet ut nog steeds ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
Ik heb tb800@800 loopt constant rond de 67°C
loopt nooit vast, dus blijf eraf :)

• JointFillah
  • Laatst online: 24-08 07:13

JointFillah

Techno Addict

Mijn duron 700@900 op 1.76v zit ook met zo'n coolermastertje met 42 graden }:O te draaien....:z

Maar misschien ligt het er wel aan hoe goed de tempsensor geplaatst is :?

~* Peace, Love & XTC *~

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Mijn Duron 800 word met }:O tussen de 30 en 35 graden. Hangt er vanaf hoe koud het in mijn kamer is... Ik heb nooit de verwarming aan.

Verwijderd

Heb een 800mhz@950 op 26c -> 45c op full load
8-) 8-)
Pagina: 1