Temperatuur wordt heel vaak anders aangegeven volgens mij. Aan de andere kant maakt het ook helemaal niet uit wat hij aangeeft. Zoals jij maar materiaal hebt waar je aan kunt zien wanneer hij vast loopt.
BTW zo'n cpu kan veel heter worden dan je denkt.
60 graden is helemaal nix. die van mij is stressed altijd 60 graden met een Alpha koelblok + 80mm fan en Artic Silver grease. als ik die fan eraf haal dan wordt ie zo 100 graden. Komt denk ik door die 2.07 volt. Maar het boeit niet, want daar heb ik me Alpha ook voor. de CPU kan met zo'n koelblok zo ontzettend goed zijn hitte afstaan dat ie bij 1000mhz zelf nog niet vastloopt over de 100graden. Ik weet dat mijn temperatuur goed aangegeven wordt ookal zullen veel denken dat het veel te warm is. Wat denk je nou eigenlijk dat die cpu stressed 40 graden kan zijn?? echt nooit een keer. Me koelblok kan ik ook niet aanraken want ik verbrand me handen gelijk. Het heeft allemaal met goed contact van je thermistor en je koelblok te maken.
Om maar es een voorbeeld te geven.. ik had eerst een gaar Spire koelertje. gewoon van aluminium. temperatuur was max ongeveer 50 graden, bij 55 graden liep ie vast omdat ie overclocked was van 900 naar 1050.
Toen kwam mijn dikke Alpha eindelijk binnen. thermistor eventje goed omhoog gehengelt zodat ie beter me processor aanraakte. wat silver-grease erop en toen pas de cpu in me socket gedrukt. alles geinstalleerd en hopla me temperatuur was op 1050 stressed ineens 60 graden

Hij geeft de temperatuur gewoon beter aan nu. Had me fan uitgezet om eens te testen wanneer hij nu vast zou lopen en dat was nog niet eens het geval bij 80 graden!
Toen verder overclocked naar 1100Mhz en uiteindelijk 1106 waar hij nu op 65graden vast loopt, 61graden stressed is en 30 graden idle. <- aan dit temperatuur verschil kan je al goed zien dat de temperatuur goed geregistreerd wordt. Precies goed dus