[2003] Ntbackup van 2003 werkt soms wel, soms niet*

Pagina: 1
Acties:

• Sleng207
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06-2024
Wij hebben een Windows 2003 SBS
De tape-streamer is een Onstream ADR

Wij maken gebruik van NTBackup, hierin hebben we via de wizard een .bks file aangemaakt. Dit bks bestand hebben we geplaatst in "C:\scripts\backup\backup.bks"

We maken gebruik van de volgende backup regel:

ntbackup backup "@C:\scripts\backup\backup.bks" /n "Backup" /d "Backup" /v:yes /r:no /rs:no /hc:on /m normal /j "Backup" /l:s /p "miniQIC" /UM"

Als wij deze regel handmatig starten, draait de backup goed. Er wordt dan ook een logbestand aangemaakt.
Als wij deze regel aanroepen doormiddel van een geplande taak, dan word er geen backup gemaakt en er wordt ook geen log bestand aangemaakt. Het ntbackup.exe process blijft dan ook staan in processen in taakbeheer.

De geplande taak wordt uitgevoerd onder het administrator account.

Wij maken ook gebruik van een zelfde script, deze verwijst alleen naar een ander .bks bestand. Deze backup draait wel goed, ook volgens de geplande taak. We hebben het .bks bestand al verschillende keren opnieuw aangemaakt, maar zonder resultaat.

Wat kunnen wij nog meer doen?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Wat staat er in de eventlogs? Daar zou ik beginnen met troubleshooten!

Probeer verder het bks bestand aan te maken onder dezelfde user als die hem later gaat uitvoeren. Probeer ook zo min mogelijk (bks) bestanden te verplaatsen, laat ze in 1e instantie gewoon waar ze door ntbackup geplaatst worden en probeer het dan nog eens.

Lopen andere geplande taken wel goed? Mischien is je TaskSched wel corrupt oid?

Wees consequent, maar niet altijd

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Probeer het eens via een batch bestand??

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 08:55
Als je een batchbestand via de scheduler draait, wordt dit standaard uitgevoerd onder het System account. Dit account kan wel eens niet voldoende rechten hebben om de backup uit te voeren, terwijl, als je het batchbestand uitvoert, dit waarschijnlijk als een admin doet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Poltergeist schreef op 26 juni 2004 @ 17:40:
Als je een batchbestand via de scheduler draait, wordt dit standaard uitgevoerd onder het System account.
Via Scheduler moet je nog altijd een User Account opgeven (was op win2k al zo) om iets te laten runnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sleng207
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06-2024
Wij hebben een nieuw bks bestand aangemaakt, nu zonder exchange, met alleen maar files en de systemstate.

Als we de scheduled task handmatig starten, loopt de backup goed. Als we een tijd instellen, krijgen we soms de melding dat er geen media gevonden kan worden, of we krijgen geen melding in het log bestand, of soms zelfs helemaal geen log bestand.

De taak word gestart onder het administrator account.

De tapes worden iedere dag verwisseld, en er zit geen regelmaat in dat de backup fout loopt.

In de eventlogs staat dan de melding:
Source: Removable Storage Service
Event ID: 98
Description:
RSM was stopped

Alvast badankt,

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Kheb hier ook soortgelijke problemen onder windows 2003. De ene keer loopt de backup goed en dan een dag later heeft i em weer niet kunnen draaien.

Soms krijg je bij het aanpassen van de taak maar een keer een venster dat je een wachtwoord moet ingeven. Als dat het geval is start hij de taak zo i zo al niet. Als je 2x het wachtwoord moet ingeven doet i het soms wel soms weer niet. En als i dan wel werkt is dat meestal dan voor 2-3 dagen en dan heb je weer hetzelfde probleem.

Hier maken we eest op elke Server BKF bestanden. Die worden vervolgens op de backup server opgeslagen. Op de backupserver worden de bestanden op de tape gezet via acserve brightstore.

De tape gaat wel goed alleen die BKF bestanden wil hij niet goed draaien als je ze inplant bij de backup wizzard.

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 16-11-2005 12:49 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02 20:13
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Destijds ook een topic over gestart. Maar SP1 was de truc voor mij.

• Astennu
hullepim schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:46:
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Destijds ook een topic over gestart. Maar SP1 was de truc voor mij.
Ik heb even gekeken bij systeem er staat hier: Microsoft windows server 2003 - Standard edition.

Dus het lijkt mij dat het dus zonder SP1 is. Web access staat daar uit ivm de beveiliging. Ik zal er in ieder geval naar gaan kijken

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02 20:13
Astennu schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:53:
[...]

Ik heb even gekeken bij systeem er staat hier: Microsoft windows server 2003 - Standard edition.

Dus het lijkt mij dat het dus zonder SP1 is. Web access staat daar uit ivm de beveiliging. Ik zal er in ieder geval naar gaan kijken
Idd, dat is zonder SP1.

• Astennu
Jep ik had het al even bekeken want de Isa had er wel netjes SP 1 onder staan dus dan gaan we dat meteen proberen. Bedankt voor de tip !

Pagina: 1