Toon posts:

Toshiba 4300 PRO Satelite HD gecrasht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, kan iemand mij helpen!!! Ik heb een Toshiba 4300 pro Satelite waar de HD van gecrasht is. Nu wil ik een nieuwe HD kopen, maar ik weet niet welke ik moet hebben en ik heb begrepen dat dit nogal nauw luistert.

Specs van de Laptop: Toshiba 4300 Satelite Pro, P3 550 MHZ, 64 MB.
Specs van de huidige HD: IBM Travelstar 10.06GB Model DJSA-210

Ik heb al wat sites afgezocht naar diverse HD's en ik heb mijn oog laten vallen op deze HD van Hitachi Travelstar 5K80 ATA5
30GB / 5400 RPM
9,5mm / 2,5"

Weet iemand of dit een juiste is voor deze laptop? Of weet iemand een site waar ik wel de juiste kan vinden dan.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 20:11
De schijf zelf past fysiek gezien altijd in je laptop. 9,5mm zijn de laagste modellen.

Het is alleen de vraag of je BIOS schijven van 30GB kan zien. Ik denk dat dat geen probleem is met een p3 550, die kan waarschijnlijk tot 32GB. Kijk anders ook even zelf op de website van toshiba tot hoeveel GB's je HD kan..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er geen verschil met de aansluitingen???

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 20:11
WVL_KsZeN schreef op 25 juni 2004 @ 17:08:
De schijf zelf past fysiek gezien altijd in je laptop. 9,5mm zijn de laagste modellen.
ik heb net ff gechecked. ze werden altijd geleverd met 12GB HD's, aangezien de bios-limieten (ZIE DE FAQ) altijd liggen bij

504MB, 2.1GB, 8.4GB en 32GB

moet een 30GB HD dus altijd werken, omdat die van 12GB dat ook doet.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op 25 juni 2004 @ 17:15:
[...]

ik heb net ff gechecked. ze werden altijd geleverd met 12GB HD's, aangezien de bios-limieten (ZIE DE FAQ) altijd liggen bij

504MB, 2.1GB, 8.4GB en 32GB

moet een 30GB HD dus altijd werken, omdat die van 12GB dat ook doet.
Hey bedankt!! :D mijn laatste vraag is nog, of er bij die 9,5mm schijven geen verschil zit tussen de connectoren of dat dat allemaal gelijk is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 17:56 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 08:43
De hd zit in een soort cardrige. Deze kun er helemaal af halen.
En die moet je ook weer gebruiken bij het plaatsen van de nieuwe hd.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 25 juni 2004 @ 17:56:
De hd zit in een soort cardrige. Deze kun er helemaal af halen.
En die moet je ook weer gebruiken bij het plaatsen van de nieuwe hd.
de "cardridge" bij mij is alleen maar een stukje metaal in een U vorm wat eromheen zit, daaraan zit een flapje waarmee ik de HD eruit kan trekken. De connectors zitten dus op de HD

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 08:43
ik zal wel even een foto maken :)

edit..
foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/got/hd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/got/hd2.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door The_Greater op 25-06-2004 18:09 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 25 juni 2004 @ 18:02:
ik zal wel even een foto maken :)

edit..
foto's

[afbeelding]

[afbeelding]
thnx, in wat voor 'n laptop zit die HD en wat voor merk is het? Mijn "case" is ongeveer hetzelfde alleen dan echt alleen maar een U vormpje.

Ik denk wel dat ik genoeg info zo heb en ben tot de conclusie gekomen dat ik deze HD wel kan kopen dus. Hitachi Travelstar 5k80 5400RPM 30 GB.

Thnx voor de moeite!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand misschien een plaatje van hoe een HD van een laptop ervan binnen uitziet? Ik kan het nergens op het web vinden. Thnx. Wel een beetje een groot plaatje.
Pagina: 1