[Sendmail] masquerading afhankelijk van user

Pagina: 1
Acties:

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Ik heb een server draaien met daarop sendmail (v 8.12.10) om e-mail af te handelen voor 2 domeinen, nl:
- barad-dur.nl
- vriendenvanhertogjan.nl

Op mijn servertje zijn daarvoor een rits accounts aangemaakt. Een van die accounts is bijvoorbeeld Piet. Piet hoort onder domein vriendenvanhertogjan.nl (dus piet@vriendenvanhertogjan.nl) maar als ik dus vanaf Piet zijn account een e-mail stuur krijg ik dus piet@barad-dur.nl.

Ik heb een aantal dingen geprobeerd zoals virtusertable en genericstable om de masquerading aan te passen zodat ie voor bepaalde users een apart domein gaat gebruiken. Jammer genoeg is dat nog niet gelukt.

Is er iemand die hier raad mee weet?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Je zit in de goede table, outbound reverse-mapping gebeurt in /etc/mail/genericstable. Je moet die table wel builden (met makemap); en elk domein waarnaar je wilt reversen moet vermeld zijn in /etc/mail/generics-domains. Overigens kan het zijn dat je je sendmail.cf moet rebuilden vanuit een aangepaste sendmail.mc omdat outbound reverse-mapping in sommige distributies standaard niet geactiveerd is. Heb je deze page al gelezen?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Ja die pagina had ik al gelezen maar dat die domeinen in generics-domains moeten staan had ik nog niet uitgevogeld.
Moet dat btw ook een map zijn? (genericstable.db had ik al gemakemap'ed)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

MTWZZ schreef op 26 juni 2004 @ 08:44:
Ja die pagina had ik al gelezen maar dat die domeinen in generics-domains moeten staan had ik nog niet uitgevogeld.
Moet dat btw ook een map zijn? (genericstable.db had ik al gemakemap'ed)
Nee, de domains zijn gewoon cleartext. Als je zeker weet dat outbound reverse-mapping geactiveerd is (zie stap 6 van die page) zou het moeten werken.