Toon posts:

[Sun] Solaris 5.8 - Keys?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet op m'n werk via Netmeeting op een XP bak in UK inloggen.
Daar moet ik dat vanalles doen via X Forwarding (Exceed 9)

Op 't werk is het keyboard Frans azerty is, en daar UK qwerty.
Op zich is dat geen probleem, alleen kan ik in die xterm geen {}[ ] # @ ` zetten als ik het nodig heb.

Hoe doe je dat ? Alt Gr toetsencombinaties blijken niet te werken -_-

Verwijderd

Volgens mij moet je het volgende doen op die Solaris machine "aan de overkant" (zodra je ingelogd bent):

code:
1
hostname:user:/home/user$ loadkeys /usr/share/lib/keytables/layout_22

Vwala.

En als deze account alleen door jou gebruikt wordt, append je het aan je .profile...

(mm, ik probeer net een andere keymap te laden, en dat lukt niet....) :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK ^^

Maandag eens proberen. Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt niet :(
Precies alsof netmeeting ALTGR opvangt en omzet naar een ALT op die remote bak, want als ik ALTGR - spacebar indruk krijg je dat menu met close in, links van het venster, onder het icoon :'(

Verwijderd

Nou snap ik het!

Je neemt met netmeeting een Windows XP bak over in Engeland, en vandaar ga je met exceed naar Solaris machines? En de keyboard vertaling naar die XP machine gaat fout...

Heb je reeds geprobeerd om die Windows XP machine met Terminal Services ipv. Netmeeting over te nemen?

Denk dat de oplossing van dit probleem eerder in WOS dan in NOS gezocht moet worden. Volgens mij heeft het te maken met regional settings van een ingelogde RDP-user...

Verwijderd

Topicstarter
Mja... ik denk niet dat ze daar Terminal Services hebben draaien -_-
Normaal gezien zouden ze binnenkort Citrix Metaframe in orde maken, maar wanneer dat gaat zijn is niet duidelijk. Ondertussen zit ik vast aan netmeeting

Verwijderd

Citrix != Terminal Services

Windows XP heeft standaard een ingebouwde Terminal Server waarmee je als enkele gebruiker een desktop over kunt nemen. De opties die je in kunt stellen voor de "remote" gebruiker komen tot op zekere hoogte overeen met Windows 2003 Terminal Server.

Je kunt eenmaal ingelogd toch zeker wel een ander toetsenbord kiezen (mits geinstalleerd in: Control Panel - Regional Options - Languages - Details)?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook een FR keyboard op die remote bak geïnstlalleerd... het helpt echt niet :/

Jeezes man... ipv van hun omgeving correct op te zetten vooraleer ze ermee in production gaan. Ik zit hier de helft van mijn tijd instellingen aan te passen ipv te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok... opgelost...

Op mijn pc English - United Kingdom keyboard geinstalleerd.
Op de remote bak ook

En dan deze combinaties gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
Character   Key (combination)
|           SHIFT + <>
\           <>
/           !§