[Wanhoop] Hardeschijf verrot, data terug!?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn, net nieuwe, maxtor hardeschijf is verrot.
Gisteren werd hij enorm traag en vandaag kreeg ik een SMART melding.
Ik heb nu een andere hardeschijf uitgerust met windows 2000 om de andere leeg te halen, maar dat wil niet.

Ik krijg overal cyclische ... error's en bij sommige mappen (en partities) zegt ie dat het station niet is geformatteerd.

Is er iemand die een programma (of methode) weet om toch nog iets terug te krijgen? Heb al wat tools uit de FAQ geprobeerd, maar dat is blijkbaar alleen voor bestanden die je hebt weggegooit... :(

Verwijderd

cyclische redundantie error.. tsja, daar doe je weinig aan over het algemeen. Probeer eens te zoeken met google op disk recovery software, zijn er toch wel een hele hoop hoor.

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 15:57:
cyclische redundantie error.. tsja, daar doe je weinig aan over het algemeen. Probeer eens te zoeken met google op disk recovery software, zijn er toch wel een hele hoop hoor.
Tja, dat is het probleem ook wel... er is zoveel... :/ ;)

Verwijderd

ik meen me iets te herinneren van een floppy linux versie met disk recovery tools erop, daar zou je ook even naar kunnen kijken

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zerosignal schreef op 25 juni 2004 @ 15:54:
Is er iemand die een programma (of methode) weet om toch nog iets terug te krijgen? Heb al wat tools uit de FAQ geprobeerd, maar dat is blijkbaar alleen voor bestanden die je hebt weggegooit... :(
SpinRite 6 bijvoorbeeld..

Verwijderd

ik ben een L4m0r dat andere users aanzet tot gebruik van warez, ik zal het niet meer doen.

[ Voor 94% gewijzigd door BalusC op 25-06-2004 21:46 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
Heb het al een aantal keren gehad. Staan een heleboel tooltjes in de FAQ.
Succes. :)

• dhrppfrijlink
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 13:47
Heb een keer data terug gehaald met tooltje dat heete "get data back" geloof ik. Werkte wel goed, alleen gaf wel heel veel dingen terug en beetje on over zichtelijk. Alleen bij mij leefde schijf nog wel, alleen was helemaal leeg.

Only the dead have seen the end of war (Plato)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Data terughalen van een fysiek kapotte schijf gaat je niet lukken.
En gezien je een smart error krijg zal hij wel fysiek kapot zijn.. of hij gaat binnenkort kapot.

getdataback is een goede tool. Succes ermee hopen dat je nog wat kan terughalen voordat je schijf er helemaal mee stopt.

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 10-03 19:05

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Backup your data!

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
Klinkt misschien een beetje raar, maar invriezen (in een gesloten plastic zak) wil in bepaalde gevallen helpen.

M'n huisgenoot vroor een disk in, kon er vervolgens zo'n 10 minuten data vanaf halen (schijf was dan opgewarmd tot 15graden) en vroor hem dan weer in. Op die manier heeft ie alle data kunnen redden van een schijf die ten dode opgeschreven was. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 25-06-2004 16:29 ]

Verwijderd

Daar heeft i wat aan :p

Ik heb zelf ooit eens een (gedeeltelijk) kapotte hdd gehad...zelfde geprobeerd wat jij nu gedaan hebt maar zonder suc6...toen knoppix CDtje erin gedaan, root rechten genomen (kweet niet meer pcies hoe dat moest...) en de bestanden raw gekopieerd...(naar een andere HDD) er zitten dan wel een aantal kapotte files tussen, maar een groot gedeelte was nog in tact! :)

Misschien is dat een idee? Suc6!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ik was ook heel tevreden over het eerder genoemde stellar phoeinix ntfs!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• iAR
  • Niet online
Ik ben nu bezig met getdataback.
ben benieuw hoe hij dat gaat aanpakken, de schijf waarvan ik dingen terug moeten hebben (die van de "schijf is niet geformatteerd" error) is 24GB en de temp hd met windows maar 12GB, hoop dat ik dan nog files kan selecteren. iig duurt deze operatie nog 12 uur :(

[synische mode]
goede tip ja, dat backupen. heb jij handig tooltje wat verotte hardeschijven kan backuppen?
[/synische mode]

• Bartoz
  • Niet online

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.