Toon posts:

[Azureus] Wizard NAT Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, allereerst wil ik zeggen dat ik hier nieuw ben _/-\o_
Heb vaak meegelezen met de topics.
Ben al een tijdje op zoek geweest naar een goed alternatief voor Kazaa Lite. Heb veel goed nieuws gehoord over bittorent. Azureus schijnt een goeie client te zijn heb ik gelezen.
De bittorent plug-in heb ik geïnstalleerd, heb Azureus gedownload. Bij de wizard krijg ik op een gegeven moment de vraag naar een poort die ik wil gebruiken. Bij alle poorten die ik probeer - 6881 t/m 6889, en buiten die range - werken niet, ik krijg bij de test een NAT-fout. Nu kan ik er wel vanuit gaan dat het niet gaat werken dus.
Ben alle topics hier al bij langs geweest, maar ik snap niet hoe ik dit moet oplossen, ik heb hier totaal geen verstand van.
Mijn computer is een (laptop) Acer Travelmate 533LCI, aan gesloten op een Barricade SMC Networks Cable/ADSL Router. Die router zit aangesloten op een standaard Motorola Modem. Heb dus een @Home Breedband verbinding. Heb hier vanalles gelezen over het forwarden van poorten (weet niet of dit bij mij van toepassing is) en ip's maar ik snap er niets van.
Zou iemand mij hier een goeie uitleg voor kunnen geven voor iemand die hier geen verstand van heeft? B)

Alvast Bedankt.
(is een heel verhaal geworden)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Begin dan maar eerst eens met het volgende te lezen:
Het Grote Poortmappingsverhaal

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op de SMC website staat toch vast wel uitleg over het forwarden cq openen van poorten in hun routers ?
Als je daar eens begint en dan roept als het niet lukt.

Verwijderd

Ook wel handig om eens te lezen dan >

http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/PortForwarding

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:35

Niek

f.k.a. The_Surfer

Forward poort 6881/TCP door naar je PC, dat is genoeg. Verder heeft de nieuwste Azureus UPnP support, als je router dat ook ondersteund hoef je dus helemaal geen poort meer te forwarden (dat doet Azureus dan automagisch voor je).
Veel succes met Azureus en BitTorrent in het algemeen :)
* Mompelt iets over in Google zoeken op "suprnova" (mag geen linkjes geven) voor leuke torrentjes *

[ Voor 10% gewijzigd door Niek op 25-06-2004 16:02 . Reden: Typo's etc ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

die melding komt heel vaak in Azureus. Opzich zal hij wel werken tenminste bij mij dan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik begin het hele poortmappingsverhaal nu te snappen.

Maar wat ik niet begrijp; hoe forward ik die poort van de router naar de computer???
Ik heb de documentation op de cd van de router gelezen, niets te vinden. Op de site ook niets te vinden.

Hoe moet dit????? ;(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

vaak noemen ze dit ook wel port redirection. Kijk maar eens in de webinterface van je router.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

In vrijwel alle gevallen kan je met een webbrowser naar poort 80 op je router verbinden. Je krijgt dan een webinterface waarmee je de meeste instellingen kan wijzigen.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk bedankt _/-\o_

Het is gelukt, ik wist niet eens dat dat kon, via je webbrowser een webinterface van de router.
De router had dus idd ondersteuning voor UPnP, die op disabled ingesteld stond.
Nu hij op Enabled staat, en ik laad Azureus krijg ik bij de test rechtsonder een pop-up schermpje waar "UPnP: Mapping 'TCP Tracker Port (TCP/6969)' established" staat.
Als ik nu de Test doet komt er bij poort 6881 ook Ok! te staan.
Nu is alles goed toch?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:35

Niek

f.k.a. The_Surfer

Jep :) Alles zou nu prima moeten werken. Voor de zekerheid kan je een populaire torrent (met veel seeds) proberen te downloaden, als het goed is zit de snelheid in een paar minuten op je maximale download.
BTW, zorg er wel voor dat je onder View->Configuration->Transfer je maximale (global) upload speed limiteerd. Voor ADSL Basic is dat ongeveer 20 a 25kb/s, voor Lite iets van 15 kb/s. Als je dit niet doet, wordt je hele verbinding dichtgetrokken en is normaal downloaden niet meer mogelijk.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Hmzz ik heb precies hetzelfde probleem alleen krijg ik het niet opgelost 8)7
Ik krijg dus ook met het testen NAT-probleem.. Ik heb nu zoals hier staat de UPnP enabled maar ik krijg geen pop-up bij het opstarten |:(

Ik kan wel downloaden maar dan krijg ik zo'n gele smiley en download hij maar met 10 kb/s. :?

Nog meer oplossingen?

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem als jou een gele smiley.. Dat betekend NAT probleem maar bij het opstarten werkt het allemaal wel goed en connection esteblished. Ik heb de poort geforward naar de goede poort en goede computer. Hoe krijg ik de gele smiley weg??

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 16:02 ]

Verwijderd

Sorry voor de kick, maar ik heb ook dit probleem..
Uit de manual haal ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Routers: Ok, each router is different. Please see RouterConfiguration for more specific information, and here too is a very helpful site: http://www.portforward.com/routers.htm Do please have a look. Some general configurations are: 
1) Look for an option like "Port Forwarding", "Forwarding", "Virtual Server", "Server", "NAPT", or similar.

2) Make a name for your new rule, like Bit Torrent or similar.

3) Specify the port or port range

4) Where it asks for an IP address, be it for port forwarding, server, NAPT (Network Address Port Translation) or whatever, the requirement seems to always be for you to enter the ACTUAL IP of your ACTUAL computer On a Mac, this can be found by clicking on the apple at the top left of your screen, clicking on More Info, then clicking on Network, your Mac's personal IP address will be located there, on the bottom of that tab. On Windows (XP at least) you can find you internal IP for your computer (as seen by your router) my running "ipconfig." To do this: from the start menu, select Run, run "command" (without quotes) to get a command prompt, then run ipconfig. On my router, this number changes depending on which port you're plugged into on the back of the router.

5) Click "Save", "Apply", or whatever, and you're done, unless you have more rules to add, in which case you may add them all at once before clicking Apply, or you may do them one by one, your choice. :-)

Nu wil ik dat gaan toepassen op mijn router (SWEEX) maar weet niet hoe.
Kan in de webinterface het volgende invoeren:

Enable Port Forwarding

Private IP - Type - Port Range - Comment

En hier weet ik dus niet wat in te voeren. Private IP lijkt me mijn IP (hoe zoek ik deze op ?!). Type lijkt me TCP (uit de manual) maar de port range zou ik niet weten.

Heb in de router UPnP al enabled (stond ook ergens in een post) maar krijg nog steeds dat gele gezichtje... :(

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@Tizzwat

Je hebt al bijna 4000 posts en nog geef je zulke beperkte informatie en sla je de handleiding/FAQs over |:(

[ Voor 3% gewijzigd door SSH op 28-09-2004 17:26 . Reden: faqs ]

Verwijderd

SSH schreef op 28 september 2004 @ 17:25:
Je hebt al bijna 4000 posts en nog geef je zulke beperkte informatie en sla je de handleiding/FAQs over |:(
Ooh ?! :?
Heb 4 topics hier gelezen, azureus site afgezocht en geef precies aan wat mijn probleem is.
Vraag alleen ff raad over hoe ik dit dien in te vullen.

Heb namelijk weinig verstand van dit soort zaken. (wat meer van andere)
Mocht jij ooit met zoiets zitten zou ik waar mogelijk je geholpen hebben met een zinvol ( :Z ) antwoord.
Met die post van jou schiet niemand iets op. :/

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 17:44:
[...]

Ooh ?! :?
Heb 4 topics hier gelezen, azureus site afgezocht en geef precies aan wat mijn probleem is.
Vraag alleen ff raad over hoe ik dit dien in te vullen.

Heb namelijk weinig verstand van dit soort zaken. (wat meer van andere)
Mocht jij ooit met zoiets zitten zou ik waar mogelijk je geholpen hebben met een zinvol ( :Z ) antwoord.
Met die post van jou schiet niemand iets op. :/
Ga eens kijken naar vergelijkbare post, allemaal gesloten. Er is op tweakers een speciale FAQ voor portforwarding he.

Maar hier je antwoorden:

En hier weet ik dus niet wat in te voeren. Private IP lijkt me mijn IP (hoe zoek ik deze op ?!).
*Kijk eens bij de eigenschappen van je netwerkverbinding, zie FAQ NT of uitvoeren > cmd > ipconfig /all
Type lijkt me TCP (uit de manual)
*desnoods doe je alle protocollen ;)
maar de port range zou ik niet weten.
*staat in de eerste post, 6881 t/m 6889

Zie het was dus niet echt moeilijk ;) Maar omdat UPnP niet werkt zou het suggeren dat je een firewall draait of geen XP. Azureus is er tenslotte ook voor linux.

[ Voor 31% gewijzigd door SSH op 28-09-2004 18:01 ]

Pagina: 1