Probleem bij vervangen videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-08 14:14
Ik weet niet 100% zeker of het hier thuis hoort, maar tot nu toe is het volgens mij een Mobo probleem.

Ik heb van de week Joint Operations: Typhoon rising gekocht (aanrader!), maar ik vond hem te traag draaien. Net mijn salaris binnen gehad, dus ik naar de winkel vandaag, nieuw videokaartje gekocht.
Thuis aangekomen eerst even alle "oude" Nvidia software eraf. Computer afgesloten, videokaartje vervangen, ik druk op de knop. Start normaal en als ik dan bij MBFastrack(tm) Lite Biosversion aan kom dan gaat hij de IDE's scannen en dan gaat hij normaal verder. Maar nu blijft hij daar dus hangen.

Ik heb in de bios zitten zoeken, etc. Maar het werkt dus op een of andere manier niet. Het probleem is ook dat ik niet in de bios kan komen met de nieuwe kaart erin.

Specs:

MSI KT3 Ultra-Aru
2 harddiscs van "onbekend" merk
Een pioneer slot-in dvd
Nec 2500 dvd brandertje

Oude video: MSI G4MX460-VTP
Nieuwe: Asus V9570 TD FX5700

Geprobeerde opties:
- Bios resetten
- andere bios instellingen(ide instellingen)

Heeft er iemand een idee, begin al neigingen te hebben om hem uit het raam te flikeren. >:) >:) >:)

Verwijderd

Probeer de kaart is een ander systeem zo mogelijk. Kijk eens of hij wel goed in het AGP slot gedrukt is.

offtopic:
En als je hem uit het raam gooit, zeg het dan even, vang ik hem wel op :*)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 15:15

RvL

Trekt je voeding het wel? Heb zoiets ook eens gehad bij een kennis, waarbij de voeding niet genoeg prik wist te leveren.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij hoort dit meer in Videoplanken en beeldkanonnen :z

Move PMG-VB

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Tja, misschien is je voeding niet goed genoeg?
Ga naar je bios en schrijf ff de waardes op (en post het hier uiteraard ;) )
Hier heb je waarschijnlijk niks aan maar ik meld het wel ff.
Ik had een GF4MX440SE en had toen een FX5700 gekocht.
Gewoon pc uit, oude videokaart eruit, nieuwe erin.
Zonder drivers veranderen of de-installeren ofzo. Geen problemen.

Verwijderd

Heb je niet perongeluk het kabeltje van de harde schijf los getrokken? of de voedingkabel van de HD??
Die van mij blijft ook soms hangen bij de ide scan en doen de harde schijven van mijn niet na een reboot wel weer.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-08 14:14
Om het Topic af te maken,

Ik heb uiteindelijk de bios van mijn MOBO geflashed, en nu werkt alles weer "zoals het hoort". Ik heb in iedergeval wel veel plezier van mijn nieuwe Videokaartje. Zie nu dingen die ik nog nooit had gezien _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het systeem is nu alleen niet helemaal stabiel, krijg als ik Joint Operations aan het spelen ben, soms een blauw scherm. Maar ik was vandaag vanplan om de upgrades overal van te gaan downloaden.

Oplossing: Bios Flashen (met MSI is dat een fluitje van een cent)
Pagina: 1