Toon posts:

[VPN] Shiva smart tunnel - Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier iemand die op zn werk kan inloggen met shiva security vpn bij mij thuis. Dit werkt opzich prima maar we willen die vpn verbinding nu via de linux server laten lopen, omdat de laptop constant problemen met die vpn client ( probleem onbekend).

Nu werkt shiva ook met techniek van Intel, maar op hun site stond niet veel. En google en de GOT search bieden weinig informatie over specifiek een SST tunnel opzetten met linux.

zijn er mensen die ervaring mee hebben oid ? Ik heb zelf 8 freeswans ipsec verbindingen en daarmee kan ik wel een tunnel maken maar freeswan ondersteunt geen shiva tunnels.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met welk protocol werkt shiva? Als ik zo kijk naar de client spec op de site van ze kom ik dit tegen:
L2TP over IPSec for interoperability with integrated Windows VPN clients
Supports DES, 3DES, and AES encryption standards
PKI authentication support using X.509 digital certificates
RADIUS, RSA SecurID or SoftID authentication support
dan zou ik eens kijken of die niet gewoon samen kan werken met je freeswan. Werkt dat niet (en dat vermoed ik maar weet ik dus niet zeker) dan kan je altijd nog eens kijken naar poptop die werkt nl ook met het l2tpd protocol. Volgens mij had je dat overigens ook zelf kunnen uitzoeken?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Mja het werkt met een RSA secure id, zon key generator. Maar wat je net post had ik nog niet echt gezien. Het type tunnel is STT, zo staat het ook onder windows maar SST werkt inc met freeswan niet.

Ik kan iig dat potop es nader bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 15:20 ]