[monitor] Problemen met Belinea 103010

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik heb een monitor gekregen van een kennis (Belinea 103010. Tis een b-merk dus). Nu heb ik hem aangesloten op mijn andere pc, maar het beeld is zo donker dat ik op diverse lichte foto's lijkt alsof het nacht is. Op mijn andere pc's, met verschillende monitoren (Daewoo, Iiyama of LG), heb ik het probleem niet. Het ligt dus duidelijk niet aan de foto's.

Ik heb via de OSD het scherm ingesteld op zo licht mogelijk (contrast op 100 en brightness op 100). Tevens heb ik de kleurtemperatuur ingesteld op 9300K, wat voor een zo natuurlijk mogelijk beeld zou moeten zorgen.

Als ik nu naar een wit vlak op het scherm kijk, merk ik op dat het niet helemaal wit is maar een beetje grijsachtig.

Met de oude Samsung monitor zijn er geen problemen en wordt alles prima weergegeven.

Via software zou ik de kleurinstelling nog aan kunnen passen, maar dat lijkt me niet echt prettig aangezien de kleuren er dan niet bepaald beter op worden.

Een ander probleem wat me opvalt is dat het beeld een beetje 'golfachtig' is. Alsof er allemaal golfjes over lopen terwijl de lijnen toch recht zijn.

Belangrijk om te weten is dat de monitor driver geinstalleerd is.

Heeft iemand een idee hoe dit kan of welke instellingen ik het beste kan gebruiken met deze monitor?

tnx