[SCSI] Server kabel/bracket waar bestellen

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27
Ik ben op zoek naar een "SCSI bracket" kabeltje voor een van onze servers. Deze server heeft onboard SCSI aansluitingen van het type DH68. Aan deze SCSI aansluiting hangt onze IBM Ultrium LTO tapedrive. Deze aansluiting heeft een VHDCI aansluiting aan de kabel vanaf het apparaat. Aan de server zit nu een kort kabeltje met een connector HD68 > VHDCI female. Nu ligt deze kabel los door de achterkant van de server heen. Ik wil dit netjes maken door een kabeltje te bestellen met een lepeltje eraan zodat ik hem in de achterkant vast kan zetten. Zo is het netter, steviger en voorkom ik problemen met kortsluiting e.d. De kabel ligt nu gewikkeld in een paar opgevouwen A4-tjes :)

Wat zoek ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.allproducts.com.tw/computer/youyang/Product-200371115549-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://209.3.61.141/iecnet/images/jpeg/L371161.jpg

Deze kabeltjes bestaan dus wel degelijk, alleen ze zijn niet te krijgen voorzover ik gekeken heb... We hebben hier een leverancier van hardware (uit die bestelboekjes, zal naam niet noemen) maar deze kan ze nergens vandaan halen... Omdat ik het toch wel belangrijk vind dat dit netjes opgelost word vraag ik jullie hulp/ervaring om zoiets te krijgen... de prijs maakt niet zo heel veel uit, zolang het maar niet duurder wordt dan 30~40 euro. De kabellengte moet ongeveer 40 a 50 cm zijn. Graag wel binnen NL bestellen/afhalen want die bedrijven van bovenstaande plaatjes zien er niet echt betrouwbaar uit qua bestellen/verzenden...

Mijn ervaring/kennis van SCSI is heel erg klein, dus misschien maak ik een foutje in bovenstaande tekst, heb gezocht hoe de aansluitingen heten, mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag het dan ajb!

Whoop!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
Kon zo met google niet veel vinden maar stuur hier eens een mailtje heen. Overigens ben je imo niet met € 40 klaar voor zo'n adapter zoals afgebeeld plus een VHDC kabel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• marccom
Net reaktie van het bedrijf:
"VHD kabels etc. worden zelden los verkocht. Wij kunnen zoiets op bestelling leveren maar niet voor slechts 1 kabeltje, dan moet het echt om grotere aantallen gaan."
Dat gaat dus niet werken... Heeft iemand nog meer oplossingen?

Whoop!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kan even de firma Intronics bellen/mailen. Artikelnummer AB3590 in hun catalogus zou volgens mij een geschikte oplossing zijn. Moet je alleen nog een dealer vinden die je zo'n bracket kan leveren, maar daar kan Intronics je denk ik wel verder mee helpen.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-03 08:19
HP Partnummer 159547-B22 is wat je zoekt. Moet voor € 50,- te krijgen zijn bij een reseller.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• koraks
  • Niet online
HaveBlue schreef op 28 juni 2004 @ 10:11:
HP Partnummer 159547-B22 is wat je zoekt. Moet voor € 50,- te krijgen zijn bij een reseller.
Ik ben bang dat die kabel toch ietsje duurder uitvalt. Niet veel, maar € 50,- kost ie inkoop incl. BTW voor een reseller ;)
edit:
Nog afgezien van eventuele order/verzendkosten

[ Voor 9% gewijzigd door koraks op 28-06-2004 10:19 ]

• marccom
Bedankt voor jullie reakties, heb nu een aantal bedrijven gemaild. Nu even de reaktie afwachten :)

Whoop!

• HaveBlue
koraks schreef op 28 juni 2004 @ 10:19:
[...]

Ik ben bang dat die kabel toch ietsje duurder uitvalt. Niet veel, maar € 50,- kost ie inkoop incl. BTW voor een reseller ;)
edit:
Nog afgezien van eventuele order/verzendkosten
Tenzij je een grote reseller bent en inkoopkorting krijgt :P

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• koraks
  • Niet online
HaveBlue schreef op 05 juli 2004 @ 21:37:
[...]

Tenzij je een grote reseller bent en inkoopkorting krijgt :P
Ik denk dat het er even vanaf hangt waar je dan inkoopt, want bij de dealer in kwestie heb ik al de hoogste staffelkorting ;)

• HaveBlue
koraks schreef op 05 juli 2004 @ 21:49:
[...]

Ik denk dat het er even vanaf hangt waar je dan inkoopt, want bij de dealer in kwestie heb ik al de hoogste staffelkorting ;)
offtopic:
Denk je. Dacht ik ook tot ik er achter kwam dat concurrenten bij dezelfde distri nog goedkoper inkopen omdat ze alles vooruit betalen en dus helemaal geen gebruik maken van leverancierskrediet. Nadeel is dat je als klant ook alles vooruit moet lappen omdat je reseller geen debiteurenrisico wil lopen.

Maarreh, om een lang verhaal kort te maken: 159547-B22 kost € 31.89 inkoop ex. btw en kun je dus voor ruim minder dan € 50,- aanbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door HaveBlue op 05-07-2004 22:11 ]

• marccom
koraks schreef op 28 juni 2004 @ 10:02:
Je kan even de firma Intronics bellen/mailen. Artikelnummer AB3590 in hun catalogus zou volgens mij een geschikte oplossing zijn. Moet je alleen nog een dealer vinden die je zo'n bracket kan leveren, maar daar kan Intronics je denk ik wel verder mee helpen.
Dit bedrijf is zeer klantgericht, je antwoord natuurlijk pas na 1,5 week op een aanvraag. Mail dan gelijk dat je het niet hebt :/

Verder alleen maar negatieve reakties tot nu toe, is dit dan zo'n speciaal onderdeel?

Whoop!

Verwijderd

Deze kun je ook proberen: Sunrise Productions (1 van de kabelaars op de PC-beurzen in t land)

Zelf tot nog toe zeer goede ervaringen mee. :+
Die kunnen ook kabeltjes per stuk leveren... gewoon even bellen is t makkelijkste denk ik ;)
Pagina: 1