Linksys en linux syslog

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 19:46
Ik ben thuis in het bezit van een linksys router, de BEFSR41. Hier hield ik tot nu toe altijd mijn incoming acceslog op bij. Maar sinds kort ben ik ook in het bezit van een linux server. Nu wil ik de forward functie van mijn router gebruiken om de logfile naar mjin linux bak te sturen (suse9.0). Dus ik geef bij mijn router het ip adres van mijn server op 192.168.10.4. Nu stuurt hij dus die logging door maar mijn linux bak zal wel moeten weten wat hij er ermee moet doen.

Hoe kan ik dat instellen?

TomPé

TomPé

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Ik heb dit ook met een Zyxel gedaan, een uitleg hierover kun je vinden op http://www.zyxel.com/support/supportnote/p650/app/syslog.htm . Deze is dan wel voor de zyxel, maar ook de linux kant word erin beschreven.

Verwijderd

Bij debian kan je in /etc/init.d/sysklogd instellen dat hij ook remote moet accepteren...maar suse gebuikt syslogng volgensmij....

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 19:46
Op die pagina staat :

Make sure that your syslogd starts with -r argument

Edit the file /etc/syslog.conf by adding the following line at the end of the /etc/syslog.conf file.

local1.* /var/log/zyxel.log

Ik moet dus deze bovenstaande regel toevoegen. Maar waar staat eigenlijk dat local1.* dan voor en waar laat ik dat -r command wat ze zeggen?

TomPé

Verwijderd

TomPé schreef op 25 juni 2004 @ 14:03:
Maar waar staat eigenlijk dat local1.* dan voor en waar laat ik dat -r command wat ze zeggen?
man syslog / man syslogd ? Je syslogd script zal wel ergens in /etc/init.d/ oid staan.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, dit is toch echt met een beetje zoekwerk zelf wel uit te vinden. We verwachten hier iets meer van een topic. Ik zal je een klein beetje op weg helpen:

zoekresultaten google

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.