Toon posts:

IP van Emule gebruiker achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit ik te kijken in Emule, maar kan het niet voor elkaar krijgen dat ik anderen hun IP adres kan zien van wie ik download of naar wie ik upload, alleen de server IP. Dat is uiteraard alleen maar gunstig ivm m'n eigen veiligheid. Maar nu vraag ik me af, is dit misschien te omzeilen om toch achter ieamands IP te komen? En hoe is zo'n omzeiling dan weer tegen te gaan? Ik heb al gezocht via de search en google alleen kon niets relevants vinden.

Ik kan me voorstellen dat er programma's zijn die elke in/uitgaande verbinding weergeven waardoor m'n IP wel zichtbaar is, aangezien er afaik een directe verbinding is als je download/upload met emule, maar daar ben ik niet 100% zeker van.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al gekeken op het forum van emule?? Waarom zou je dit eigenlijk willen?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:41

Zoefff

❤ 

Je moet van zo'n user zijn shared file list opvragen.

Dan krijg je in je log een melding dat dat wel, of niet gelukt is, en een ID erbij.

Dat ID kan je vervolgens omrekenen naar een IP, met bijvoorbeeld dit programmatje :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op 25 juni 2004 @ 13:42:
Heb je al gekeken op het forum van emule?? Waarom zou je dit eigenlijk willen?
Omdat ik liever niet m'n IP adres wil vrijgeven als ik iets download/upload in emule

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 13:44:
Omdat ik liever niet m'n IP adres wil vrijgeven als ik iets download/upload in emule
Dan moet je geen P2P gebruiken want je IP zal altijd te bekijken zijn. Op de manier van Zoefff of gewoon door wat te netstatten.

Verwijderd

Geeft netstat dat niet gewoon weer?
Lijkt me een eitje...
(te laat)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 13:46 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:41

Zoefff

❤ 

Het is onmogelijk om je IP adres niet vrij te geven, of je moet eMulen via een Proxy oid, maar dat is niet aan te raden.

Ook al weet je op een bepaalde manier alles te blocken in eMule, met een simpel "netstat" commando in een dosbox zie je al je actieve verbindingen, en dus ook die van eMule, met jou IP erbij.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ik ben het gedeeltelijk met de TS eens, ik wil ook niet graag mijn ip vrijgeven, vooral aan instanties die mensen controleren. Dus ik heb in mn sygate firewall een fijne lijst met ip's die ik block (RIAA, Brein, en dat soort instanties)

het zal nooit 100% werken, maar t is een stap in de richting :P

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Die instanties weten dat toch ook dat dit gebeurd en nemen dan weer tegenmaatregelen lijkt me?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
tsja, ze kunnen ip's wisselen, of vanuit thuis of een andere kantoor mensen 'opsporen', maar tegenmaatregelen tegen het feit dat ik een aantal ip's en ip-ranges block kunnen ze niet nemen, het is niet voor niets een firewall :P

Mijn rig

Pagina: 1