Ik zeg ook niet dat het altijd zonder class is op te lossen, zeker niet, dat gaat je alleen lukken met standaard ontwerpen.
Alleen bijna altijd hebben elementen een opmaak met een bepaalde reden, probeer dan de reden ervan weer te geven in een class (class="important") en niet beoogde resultaat ervan (redBorderLeft), wellicht heb je over een week liever een groen ontwerp en zit je met je classnames die geen hout meer snijden.
Maar als een element een unieke functie heeft geef hem dan een id en spreek hem zo aan, dat vind ik eigenlijk nog netter dan via een class. (je spreekt iemand ook persoonlijk aan:
"wil Blues aan de linkerkant gaan staan"
als het om een specifiek iemand gaat; met een class is het
"willen alle webdevvers aan de linkerkant gaan staan en een rode pet opzetten"
en niet
"willen zij die aan de linkerkant staan en een rode pet ophebben aan de linker kant gaan staan en een rode pet opzetten")
sommige ul's fungeren als menu en hebben een compleet andere opmaak als gewone lijsten. Doe dan niet class="menu", maar id="mainmenu" ofzo.
als je met meerdere devvers werkt vind ik het juist handig om "correcte" namen te gebruiken, dan kan de een leuk door met HTML kloppen en iemand anders maakt de stylesheet er bij. En dan hoor je niet dat hgalver wegen alle class="redborder" eigenlijk toch maar vervangen moet worden door class="blueborder"
Ergens een (actuele) lijst ophangen met wat de classes doen is dan handig. Ik maak vaak (of laat maken) een dummypagina met wat lorem ipsum waar je dan alle classes in zet. Als iemand iets toevoegt aan de styles, dan zorgt ie dat die dummypagina dat ook laat zien. Print een screenshot van het ding uit op a1: werkt perfect (als je in dezelfde kamer zit

)
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 26-06-2004 10:00
]