Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een goede vriend gaat binnekort naar Thailand en hij wilde wel een pda (HP ipaq 2210, 4150 of asus a716) voor me meebrengen. Ik heb echter enkele vragen:

1) Is er een waardig prijsverschil met pda's in Nederland?
2) Is er daar ook een engelse OS versie? Zo nee, kan je dan de chineese omflashen?
3) Heb ik nog garantie in Nederland met de aankoopbon uit thailand/china?
4) Iemand anders gaat ook naar China, is het daar goedkoper dan in Thailand?

5) Moet ik dit doen of niet?

- BvD, Jasper

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:14
Dit zijn toch wel vragen die je dmv google en GWK.nl kan oplossen?

Tevens zal je er toch minimaal 200 euro voor kwijt, het enige wat je dan moet bekijken is: heeft de fabrikant wereldwijde garantiedekking?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

in Thailand spreken ze geen chinees.

Het prijsverschil is niet zo heel groot.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:43

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

1) Is er een waardig prijsverschil met pda's in Nederland? hardware is over het algemeen wel goedkoper ja

2) Is er daar ook een engelse OS versie? Zo nee, kan je dan de chineese omflashen? ze spreken geen Chinees dus het zal Thais zijn, sommige worden ook uitgeleverd met Engels. Ik denk dat in de touristische shopping malls overigens een Engels OS er standaard op zit, zo niet dan kunnen ze meestal wel een Engelse versie installeren (illegaal?)

3) Heb ik nog garantie in Nederland met de aankoopbon uit thailand/china? hangt van de fabrikant af

4) Iemand anders gaat ook naar China, is het daar goedkoper dan in Thailand? China kan goedkoper zijn, let alleen wel goed op de kwalitiet!!!

Let ook even op met de douane, er is een heel kleine kans dat je gecontroleerd word.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Let ook even op met de douane, er is een heel kleine kans dat je gecontroleerd word.
...oftewel, doe gewoon even netjes aangifte van je aankoop. O-)

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• WASonline
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-11 22:23
hm, ik denk dat het voordeel dat je hebt met de prijs van dat beestje ( Niet alle winkels in thailand/china zijn natuurlijk goedkoop, en ik denk niet dat je 20 winkels gaat afrennen voor de goedkoopste prijs )
Het kan natuurlijk een stuk goedkoper zijn.. Maar veel goedkoper als de goedkoopste in de pricewatch hiero zul je daar niet vinden, sprookjes bestaan niet :)

Maar probeer jij maar eens uit een PDA te komen met een thais OS erop.. ik weet het, want ik ben er geweest _/-\o_

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 17:47
Ik heb 2 jaar geleden een digitale camera gekocht in Hong Kong. De prijzen waren daar verschrikkelijk laag, als je wat rondzocht, dan had je ongeveer de helft van de prijs van de laagste prijs in de pricewatch.
Het vervelende was wel dat ik heel wat winkels heb binnen en buitengaan, en die in de meer toeristische delen, waren een heel stuk duurder. Had uiteindelijk de goedkoopste gevonden die te vertrouwen was volgens mensen die ik kende die van daar waren. Maar dat was wel zo half en half in een achterbuurtje, en op de 16de verdieping. Het was uiteindelijk een Japans model dat ik te pakken had (stond op, for sale in Japan), en de handleiding was dus ook volledig in het japans. Maar dan zijn ze voor mij nog speciaal een engelstalige handleiding gaan kopieren in een winkeltje. En het was ook helemaal volledig, heb hier enkel nog een speciale stekkerconverter moeten kopen, en werkt tot nu toe nog steeds perfect.
Het vervelende was dat ik zelf nooit echt heel goedkope prijzen heb kunnen bedingen, omdat dat ik een "blanke" ben, dus een toerist. En daar vragen ze veel meer aan. Ik heb dus ook de aankoop door iemand anders laten doen die ik vertrouwde, en die wist wat er allemaal in de doos moest zitten (en ze kon nog heel goedkoop afdingen ook ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.. Ja kijk, ik ga dus zelf niet die kant op. Ik hoor al wel dat ik t beste aan mn maat kan vragen die er zelf ook een nodig heeft, wante dit kan je niet aan een vrouw overlaten :P Maar in bangkok hoef je toch maar de thaise V&D in te lopen en je hebt toch al een goedkoop beesie?

• WASonline
Tjaaa.. ik heb er ookal eens over nagedacht.. ik heb goede kennissen zitten in Thailand die ook regelmatig naar zo'n soort gigantische computer beurs gaan in Bankok. Maar dan moet je wel op een paar dingen letten zoals engelse handleiding etc, en of je het OS op engels/NL kan zetten. Maar het is wel een goed idee. ik ben trouwens wel benieuwd hoe dat dan bevalt als je um hebt :) bijvoorbeeld hoeveel die prijzen schelen met hier te bankok of china. :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 11:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Vunzz schreef op 25 juni 2004 @ 13:07:
[...]

...oftewel, doe gewoon even netjes aangifte van je aankoop. O-)
Of:

Stuur de aankoopbewijzen naar jezelf met de post
Zorg er voor dat het apparaat 'gebruikt' lijkt, dus een paar vingerafdrukken er op, wat data er in en een 'Owner' instellen. Als men wat vraagt, had je hem dus al hier gekocht. Neem in dat geval NOOIT de aankoopbon of creditcard slip in je portemonnee of bagage mee.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Jaa dat zei iemand anders ook al. Maar kan ik wel gewoon boekjes en cd rom enzo meenemen of kan ik die ook beter versturen per post (doos hoef ik niet)? Ik wist niet dat ze zo streng controleerden. Als je dat ding toch gewoon in je kontzak hebt dan loop je toch zo vrolijk overal naar toe?

• WASonline
Het is idd niet verstandig om als je er eentje koopt, om um gewoon in doos en al mee te nemen.. maar echt zo moeilijk doen ze niet hoor.. bij mij is helemaal niets gecontroleerd in de 3x dat ik met het vliegtuig in en uit thailand ben geweest. dus zo erg hoef je niet op te passen. Als je dat ding bij je hebt, gaan hun echt niet met jouw in discussie of hij hem in Thailand of in je eigen land gekocht hebt. Ze gaan ook echt niet al je bagage doorzoeken naar eventuele aankoopsbewijzen hoor.. die mensen hebben echt wel wat beters te doen, dan bij iedereen naar aankoopsbewijzen van eventuele aankopen te zoeken.

Btw.. Ik had een GSM, horloge's (stuk of 3-4 voor family) bij, en daar doen ze echt niet moeilijk over, zolang je het niet in orginele verpakking laat zitten.

Verwijderd

Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat in ieder geval van de 4150 alleen maar een engelse, duitse, franse, italiaanse en spaanse is uitgebracht en in azie alleen in het engels verkrijgbaar is.

En dat er door hp alleen in het werleddeel van aankoop garantie wordt geboden. maar gaan die dingen nou snel kapot?

Ik vraag me nu af of het echt veel goedkoper is in iedergeval de 20% btw natuurlijk die je daar niet hebt, maar verder?

En voor die douane je mag maar 170 euro max per persoon mee vanuit het buitenland naar nederland meenemen en een pda is toch net wat duurder, maar als je je owner (en wat in je agenda zet mss) en de doos en bonnetjes niet mee terug neemt dat ze moeilijk kunnen bewijzen dat hij niet al vanuit nederland mee kwam.

Dus nu nog mijn vraag: Op wat voor een prijsverschil kan je rekenen?

Floris (jaspers grote vriend ;) )

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ja misschien nog een tip.. op Schiphol bij Terminal 3 waar heel veel Internationale vliegtuigen binnenkomen en je bagages moet ophalen worden vaak gecontroleerd door douane. Maar als je geen direct vlucht zoals via Frankfurt hebt dan kom je meestal via Terminal 1 of 2 waar niet echt vaak wordt gecontroleerd...

Lucky Goldstar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 01:06:
Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat in ieder geval van de 4150 alleen maar een engelse, duitse, franse, italiaanse en spaanse is uitgebracht en in azie alleen in het engels verkrijgbaar is.

En dat er door hp alleen in het werleddeel van aankoop garantie wordt geboden. maar gaan die dingen nou snel kapot?

Ik vraag me nu af of het echt veel goedkoper is in iedergeval de 20% btw natuurlijk die je daar niet hebt, maar verder?

En voor die douane je mag maar 170 euro max per persoon mee vanuit het buitenland naar nederland meenemen en een pda is toch net wat duurder, maar als je je owner (en wat in je agenda zet mss) en de doos en bonnetjes niet mee terug neemt dat ze moeilijk kunnen bewijzen dat hij niet al vanuit nederland mee kwam.

Dus nu nog mijn vraag: Op wat voor een prijsverschil kan je rekenen?

Floris (jaspers grote vriend ;) )
Wat als je dat ding koopt, je alleen de belangrijke zaken dingen mee neemt, en de doos en misschien boekjes (die je overigens ook wel in gewone boeken kan stoppen) gewoon mee neemt in je handbagage met de melding dat het gewoon je eigen pda is? Hoe willen ze dan controleren of het niet zo is? Beetje naief misschien, maar ze vragen toch ook niet bij ieder mobieltje die langskomt of je die daar gekocht heb en of je daar al belasting bla bla bla over betaalt hebt? 8)7 |:(
Met andere woorden, het zal wel goedkomen ;)

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 13:27

robenroute

VuurDraad was fijn...

Wellicht om het allemaal wat makkelijker te maken: ik woon in Thailand (Bangkok) en ben zelf momenteel ook op zoek naar een PDA (heb m'n oog laten vallen op de nieuwe Zire72). Ik heb de Pricewatch gehanteerd als een prijsoriëntatieinstrument (grutten, wat een mondvol) en kan zeggen:

Het maakt allemaal geen sikkepit uit!

Om zelf een idee te krijgen, kun je even kijken op "tohome.com" (juist ja, zonder dat wwwwww-gedoe). Er is hier niet zoveel keus als in Europa en soms duurt het even voordat nieuwe modellen hier beschikaar zijn.

Oh ja, ik heb ook al rondgekeken in Panthip Plaza (een soort gigantische shopping mall met alleen maar computershops): prijzen erg vergelijkbaar met de voornoemde website.

Succes,

Rob

Verwijderd

Topicstarter
robenroute schreef op 28 juni 2004 @ 04:23:
Wellicht om het allemaal wat makkelijker te maken: ik woon in Thailand (Bangkok) en ben zelf momenteel ook op zoek naar een PDA (heb m'n oog laten vallen op de nieuwe Zire72). Ik heb de Pricewatch gehanteerd als een prijsoriëntatieinstrument (grutten, wat een mondvol) en kan zeggen:

Het maakt allemaal geen sikkepit uit!

Om zelf een idee te krijgen, kun je even kijken op "tohome.com" (juist ja, zonder dat wwwwww-gedoe). Er is hier niet zoveel keus als in Europa en soms duurt het even voordat nieuwe modellen hier beschikaar zijn.

Oh ja, ik heb ook al rondgekeken in Panthip Plaza (een soort gigantische shopping mall met alleen maar computershops): prijzen erg vergelijkbaar met de voornoemde website.

Succes,

Rob
Haa bedankt. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker; ik ga 'm dus gewoon halen bij de goedkoopste uit de pricewatch. Sneller, wel garantie, geen risico op aanhouden bij doeane, normale stekkers, engelse os enz enz
:Y)

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 13:27

robenroute

VuurDraad was fijn...

Graag gedaan.

Verwijderd

Ik zelf heb ook met de gedachte rondgelopen een pda in Taiwan te kopen.
Mijn eerste die ik op het oog had was de Ipaq 4150 die verkopen ze hier niet,
het model was 4100 :) maar wel de Chinese versie.
Natuurlijk een mooie stimulans om Chinees te leren maar toch maar gelaten en voor een Sony Clie gegaan aangezien het PALM OS het enige OS is wat ze verkopen in het Engels in Taiwan.

Natuurlijk heb ik gevraagd flash dat ding ff naar Engels maar dan mocht ik meer dan 10 dagen wachten.
Komt bij dat ik dan extra mocht gaan betalen :(.

Dus je kan twee dingen doen koop hem in Taiwan een PALM OS based PDA,
of koop hem in Nederland.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dus je kan twee dingen doen koop hem in Taiwan een PALM OS based PDA,
of koop hem in Nederland.
Helemaal mee eensch!!! :D :D :D

Alors.

Verwijderd

Op de ipaq site kun je een flash programmatje downloaden om rom te upgrade of taal te veranderen.

Floris

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 21:51 ]

Pagina: 1