CoD Dedicated Server aanmaken...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:02
Ik heb een probleempje met CoD:

Als ik op mijn ene pc een dedicated server start en daarna achter mijn andere pc ga zitten en ga browsen via All Seeing Eye kan ik de server dus niet vinden :?
Binnen ASE heb ik alle custom filters uitstaan.

Ook in de interne multiplayerbrowser van CoD kan ik mijn eigen server niet vinden :/
Moet ik nog een aantal poorten openzetten via mijn router of iets dergelijks?
Ik gebruik een Thomson SpeedTouch 510 router (max 4 aansluitingen)

Verder vroeg ik me ook af hoe ik bijvoorbeeld een serie maps kan instellen (Bijvoorbeeld Hurtgen, Carentan, Neuville volgorde)

Iemand die me een beetje kan helpen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welk IP gebruik je voor de server? Het lokale IP van die PC of je WAN-IP? Want als je je WAN-IP gebruikt gaat het niet werken, want volgens mij ondersteunen de SpeedTouches geen nat loopback (en ja, je zou dus poorten moeten mappen)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12
Dit kan mischien nog wel handig van pas komen voor je: http://sos.noginn.com/codserver/ :)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:02
Naar mijn weten het WAN-ip idd, ben verder nogal n00b in netwerkgedoe :P

Als ik thuis ben ga ik wel ff naar mijn router-settings kijken.

Thanx @ Crash voor die link, dit is precies wat ik zocht _/-\o_

Werkt dit trouwens ook op 1.4?

Verwijderd

Er was nog een tooltje waar je configs mee kon aanmaken voor CoD. Heb/had hem zelf ook op mijn server staan. Ik zal hem even opzoeken. Werkte wel makkelijk (iig beter als dat brakke delhpi progesel dat ik als n00b eens heb gebakken), en het werkt ook offline (makkelijk op een LAN dus).

Mocht je een server willen hosten vanachter je router, dan moet je inderdaad gaan port mappen. Houd er we; rekening mee dat sommige fabrikanten dat anders noemen. Denk er bij dat portmappen ook even om dat je behalve de poort voor de game zelf ook de poorten van gamespy moet mappen. Doe je dit niet, dan zal je wel online kunnen spelen( connect to IP), alleen niet gezien worden in ASE of Gamespy

Edit: het tooltje staat waarschijnlijk op een van de gesneuvelde hdd's van mijn server. Ik kan de download ook niet meer vinden :(
In elk geval, het werkte als volgt: je kunt meerdere configs aanmaken, en met de commandline (of met een parameter achter de snelkoppeling) kun je een server op starten met een bepaalde config.

Edit2:
Set your dedicated server extention to run the config file, for example C:\Program Files\Call of Duty\CoDMP.exe" +set dedicated 2 +exec dedicated.cfg +map_rotate
Replace dedicated.cfg with whatever you named your config
Snappie? Je zou dus van te voren een aantal configs kunnen maken, en die met verschillende snelkoppelingen kunnen gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 15:03 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Al gezocht via Google ?
CODAdmin heeft voldoende guides en ook fora. http://www.codadmin.com Daar kun je terecht voor al je COD server vragen.

Verwijderd

dit is precies wat ik zocht
Heb je uberhaupt wel gezocht? Ik krijg namelijk het idee van niet. Dit is al regelmatig langsgekomen en met Google zijn er een hoop howto's en dergelijke te vinden. Je kan best met een probleem zitten, maar we zijn hier niet om alle antwoorden op verzoek te serveren terwijl je er zelfs niet voor hoeft te doen.

Dicht wegens het zijn van een zoekvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.