30x sf175s + gw5000-dt op oost
Is volgens mij gewoon een ouderwetse AardlusVivaAtloni schreef op 25 juni 2004 @ 12:20:
Ik heb een mijn xbox op mijn tv aangesloten met rgb. Het beeld van DVD's is superstrak, tot ik mijn av-reciever aansluit via digitale coax. Ik krijg dan allemaal net zichtbare diagonal strepen in het beeld.
Als ik de coax kabel er weer uittrek is de ruis weer weg. Waar kan dit aan liggen? En hoe kan ik dit probleem oplossen.
Alles kan stuk.
Aardlus.
Had dus gisteren een nieuwe (goede) digitale coax kabel gekocht, maar het probleem is er nog steeds.
Hoe kan ik dat aardlus probleem oplossen, lees in de topics iets met stopcontacten met randaarde, maar die optie valt al af.
Had dus gisteren een nieuwe (goede) digitale coax kabel gekocht, maar het probleem is er nog steeds.
Hoe kan ik dat aardlus probleem oplossen, lees in de topics iets met stopcontacten met randaarde, maar die optie valt al af.
Strepen in het beeld bij 100Hz-tv's schijn je te kunnen voorkomen met ferriet-klemmen (zie je ook zitten op speciale COAX-kabels voor 100Hz-tv's).
Hoezo valt aarding af? Veel stopcontacten hebben al een aardedraad liggen (verplicht geworden ergens in de jaren 70) en één laten trekken kost wel geld, maar is het misschien wel waard?
Hoezo valt aarding af? Veel stopcontacten hebben al een aardedraad liggen (verplicht geworden ergens in de jaren 70) en één laten trekken kost wel geld, maar is het misschien wel waard?
Ferriet filters zijn aanwezig en helpen niet.
Aarde helpt niet zoveel omdat ik geen enkele geaarde stekker op de apparaten heb.
Aarde helpt niet zoveel omdat ik geen enkele geaarde stekker op de apparaten heb.
Verwijderd
Is die Xbox aangesloten op een netwerk of zijn er anderszins verbindingen naar een PC?
Zo ja, dan is het probleem nog steeds een aardlus doordat de coax dan functioneert als 2e aarde(potentiaalverschil).
Oplossing: een scheidingsfilter op de radio/Tv aansluiting plaatsen.
De grote tv-out FAQ: Storing / Aardlus
Zo ja, dan is het probleem nog steeds een aardlus doordat de coax dan functioneert als 2e aarde(potentiaalverschil).
Oplossing: een scheidingsfilter op de radio/Tv aansluiting plaatsen.
De grote tv-out FAQ: Storing / Aardlus
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 08:58 ]
Ok bedankt voor de input. Heb het volgende geprobeerd. Alle coax zowel radio als tv eruit gehaald, om te testen en probleem blijft nog steeds.
Ik heb wel een draadloze router in de buurt van de tv staan (ongeveer 2 meter ertussen). Zal deze vanavond eens uitschakelen en kijken of het probleem nog steeds bestaat.
Ik heb wel een draadloze router in de buurt van de tv staan (ongeveer 2 meter ertussen). Zal deze vanavond eens uitschakelen en kijken of het probleem nog steeds bestaat.
[ Voor 35% gewijzigd door VivaAtloni op 28-06-2004 12:29 ]
Pagina: 1