[XP] Windows vindt niet aangesloten printer*

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik heb hier een 2e hands pc nu, waar ik helemaal geen printer op aangesloten heb, maar als ik de pc opstart, zegt windows xp dat ie dus wel een printer gevonden heeft.
ik heb geen flauw idee hoe dat kan...is er iemand die mij kan helpen en mij kan vertellen hoe ik ervoor zorg dat dat niet meer gebeurt??
specs:
intel 600mhz cpu
win xp pro sp1
10gb intern
standaard cd brander
2x 128mb sdram
geluidskaart
s3 savage 32mb video kaart

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke printer zegt hij te hebben gevonden? Staat die ook in het printeroverzicht en de lijst met aangesloten hardware? Wat heb je zelf al geprobeerd? Ik zet even het OS in de titel :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Heel misschien een infrarood printer in de buurt?
Maar dan moet jij ook infrarood hebben op je pc.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• DeRooney
hij geeft alleen aan een printer gevonden te hebben. Geen merk of iets dergelijks. Alleen een printer gevonden en dan wil hij gaan zoeken naar een driver.

Er zit geen infrarood op de pc... hij vind op de een of andere manier gewoon een printer...

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 11:31
office 2003 document writer misschien ofzo?
een virtuele printer zeg maar

• DeRooney
nee ook niet. office2003 is niet geinstalleerd...

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 15:33

AzzKickah

06-CENSORED

Installeer eens 'een' printer dan... als je hem daarna verwijdert, heb je het probleem dan nog?

Verwijderd

en als je in de Device Manager kijkt daarna , staat er ergens een apparaat met een vraagteken ??
Staat er soms nog een printer in de registry (HKLM\softwaare\Microsoft\WindowsNT\Current Version\Print\Printers)

• DeRooney
heb gekeken in het register e.d. en sleutel verwijderd. maar helpt niet. na opstarten krijg je gewoon weer de opmerking dat er een printer is gevonden (merk oid word niet genoemd).
installeren van de printer lukt niet. dan zegt ie dat de driver niet overeenkomt met model (als ik zelf selecteer) of dat hij de software niet gevonden heeft...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een kleine truuk die een hoop flexibiliteit geeft voor werken met devices onder Windows 2000, Windows XP en Windows 2003.

Log in als Administrator of equivalent.

Voeg aan de user environment variabelen de variabele:

devmgr_show_nonpresent_devices

toe en geef deze de waarde "1".

Open nu "Apparaatbeheer" en ga naar menu "Beeld" en selecteer "Verborgen apparaten weergeven".

Nu zie je alle apparaten en alle "ghosted" devices. Je kan nu alles weggooien wat er volgens jou niet behoord te staan. Overigens wees voorzichtig met alles wat je niet kent.

Wim-Bart

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Dit kun je ook al doen door in apparaatbeheer naar "beeld" te gaan en dan "verborgen apparaten weergeven".
Werkt ook, alleen deze gaat na een nieuwe blik in dit venster weer verborgen apparaten verbergen.

Deze optie staat bij mij gewoon zichtbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door marquis op 29-06-2004 12:22 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

best kans dat de printer driver nog geinstalleerd staat.
wat je doet je gaat naar printers en fax apparaten.
klikt vervolgens bestand, eigenschappen voor de server en klikt vervolgens op het tabblad stuurprogramma's.
daar staat waarschijnlijk de driver nog tussen die moet je selecteren en verwijderen

• DeRooney
Voor de statistieken: heb gisteren hidden devices aangezet in apparaatbeheer. Daar stond de printer bij (evenals een muis) en die printer heb ik disabled. Nu krijg ik niet meer telkens die melding.

Het probleem is opgelost, topic kan dicht.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-03 17:49

Cis

arjoderoon schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:16:
Voor de statistieken: heb gisteren hidden devices aangezet in apparaatbeheer. Daar stond de printer bij (evenals een muis) en die printer heb ik disabled. Nu krijg ik niet meer telkens die melding.

Het probleem is opgelost, topic kan dicht.
offtopic:
Niet om het 1 of ander hoor... maar heb je nou meer dan een jaar met dit probleem gezeten, en nu pas opgelost? Dus je hebt een jaar lang de pc elke dag opgestart met die melding?! :D
Wel respect dat je dit topic nog even hebt opgezocht om de oplossing te melden. Hulde :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1