Toon posts:

soort lag bij LG L2010P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het betreft het LG L2010P 20.1" scherm aangesloten op DVI.

probleem :

in games heb ik een soort vernieuwings strepen door mijn beeld lopen, het is geen ghosting want dat zie je totaal niet.
maar bijvoorbeeld in counter-strike als je langs een kist loopt of zelfs gewoon langs muren zie je een soort streep net alsof hij het beeld daar vernieuwd.
in unreal tournament heb ik het ook en ook in andere games, maar vooral op stukken grond en muur is het goed te zien.
het is misschien een beetje moeilijk uit te leggen maar, het lijkt gewoon alsof misschien de computer het beeld niet bijhoudt ofzo.

wat ik zelf heb gedaan :

verschillende instellingen geprobeerd op mijn videokaart software en wat op internet gezocht of iemand het ook had...
verschillende resoluties, : op een lage resolutie lijkt het VEEL minder te zijn.

niet gedaan :

scherm op andere computer aangesloten ( kan nu even niet )
D-SUB kabel geprobeerd.

ik hoop dat iemand hier sowieso al wat mee kan , en me misschien kan helpen hoe dit te verhelpen.
want iedereen zegt dat het scherm perfect is om te gamen.... dus zullen anderen het wel niet hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 12:28 ]

Verwijderd

Bedoel je zoiets als dit?

http://www.tweakers.net/reviews/486/5 (plaatje bij 'Refresh Rate')

Probeer je voor te stellen hoe dit er in een game uitziet......

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad dat is het dus precies....
maar bij crt nooit gemerkt? en bij mijn tft is het echt storend...
maar dus inderdaad games bewegen dan al horizontaal en dan zie je van die verschuivingen, dat lijkt dus op een verversing van het beeld...
maar het is dus normaal? vaag ik weet dat ik dingen eerder opmerk als ik iets nieuws heb maar dat nooit iemand anders hier iets over zegt?

maar het rare is dan dat het alleen bij grotere tft's 20.1" > echt merkbaar is ? want ik heb het dus al mn vrienden gevraagd en die hadden het niet echt met hun 17" of 15" en op de tft van mn vader merk ik het ook veel minder....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 13:51 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heeft te maken met v-sync, als je dat uitzet in je videokaart instellingen krijg je last van dat tearing effect dat jij omschrijft, maar vooral in counter-strike gaat je performance wel na beneden als je v-sync aan laat staan.

Verwijderd

In video game emulators zie je dat effect nog sterker, zeker bij horizontale side scrollers. De games zijn namelijk precies getuned voor een exacte refresh en fps. Als je v-sync uit hebt staan zie je een heel groot tearing effect.

Heb je in al die maanden al een oplossing voor je probleem gevonden (maw, hielp het aanzetten van v-sync?)

beetje offtopic mischien, maar hoe bevalt het scherm voorderest?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 16:32 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Klinkt als framescheuring, even vsync aanzetten.
Pagina: 1