[Surfsnel] Modem in bridged mode

Pagina: 1
Acties:

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Hoi,
In het studentenhuis waar ik resisteer maken we nu gebruik van een surfsnel abbonnement. Hierbij hebben we een router/modem gekregen die we op de volgende manier hebben ingesteld:
http://www.surfsneladsl.nl/faq/cjt820/webinterface.it

Nu wil ik eigenlijk de router functie van die modem/router omzeilen omdat dat de zwakke schakel is in het netwerk. Ik wil een aparte router ertussen zetten. Eentje met logfuncties zodat ik een overzicht kan houden hoeveel dataverkeer ieder ip genereert (ook met oog op virussen en open relay's etc.)

Nu is de vraag: heeft iemand dit al eens gedaan? Hoe werkt het? Ik weet namelijk niet goed hoe ik de modem nu in moet stellen.

Ik denk dat hij in bridged mode moet. Maar in welke? PPPoA? En hoe moet de router dan ingesteld worden? Krijgt deze dan een IP of moet hij zelf 'inbellen'?

Ik heb gisteravond al geprobeerd om de modem in bridged mode te zetten en om mijn Windows XP machine verbinding te laten maken met internet via de modem. Dit werkte echter niet. Waar het mis ging weet ik niet.

Ik rommel nog wat aan, maar als iemand me nu zou kunnen helpen: graag

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:44

RammY

Dát!

Je moet gewoon lekker gaan spoofen en zorgen dat die eventuele router die er achter komt te hangen het "buiten" ip krijgt.
Zoals ik nu ongeveer zie zal ie dan op PPPoa Bridged moeten staan. Zal vast wel werken... Owjah... vergeet niet telkens je IP te releasen als jem aan je pc hangt...
Sommige ISP's doen wel es moeilijk :(

Deze advertentieplaats is te huur!

• DumbAss
Onder "Lan connections" moet ik ook nog iets instellen. Ik heb de keuze uit twee opties:
code:
1
2
3
4
5
Service attached to the Bridge 
 Ethernet   (IEEE 802.3) 

Service attached to the Router 
 Ethernet   (IEEE 802.3)

Ik zal de bovenste wel moeten kiezen. Maar nu is dus de vraag: hoe moet ik de router dan instellen die aan de modem komt te hangen. Ik heb daar werkelijk geen idee van. Moet ik hem gewoon het eerste IP-nummer uit de range geven?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:44

RammY

Dát!

Ja maar wat word er dan bedoelt met "Service"
Mede tweakers, ff handje helpen :)
Jah ik ken die modems niet maar meestal is het gewoon een kwestie van bridging aan en op de router gewoon lekker instellen dat ie een ip krijgt (van de modem dus) en dan ben je van ut gezeur af...

Deze advertentieplaats is te huur!

• DumbAss
Ik kreeg deze reactie terug van internl.net:
Helaas die optie er niet, wij hebben hier vaak vragen over gehad en
geprobeerd om de router als bridge in te stellen. Maar zonder resultaat.
Het is schijnbaar niet mogelijk om zonder de router-functionaliteit van de meegeleverde router/modem te internetten.
Zou het dan toch schelen in de prestaties als ik er een extra router tussen plaats die de dhcp taak van de eerste router/modem overneem en ook routeert?